Synology alternatief (helemaal klaar mee)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Denneke,,!
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:20
Ik heb een DS214 welke eigenlijk zonder problemen draait als download server en media streamer naar mijn apple tv.

Nu is het alleen zo dat als iets niet fatsoenlijk werkt je uren bezig bent met rechten goed te zetten. Iedere update van een software package gooit alle rechten door elkaar.

Helaas ondersteunt mijn model geen docker, en ik ga geen paar honderd euro neertellen voor een nieuwe synology die dat wel ondersteunt.

Alternatieven? Windows? En dan bij voorkeur budget, ik heb geen grote bedragen te spenderen momenteel.

Ga ik mijn schijven zo over kunnen zetten? (in verband met filesystems)

Alle reacties

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
Je doet toch echt iets fout. Want mijn synology draait al jaar en dag zonder problemen. Ook met betrekking tot rechten. En je zegt dat je er helemaal klaar mee bent, maar je reactie doet anders vermoeden. In je eerste zin zeg je dat alles "eigenlijk zonder problemen" draait. Misschien eerste je rechten probleem eens verhelpen? zodat je helemaal geen nieuwe nas nodig hebt?

Mocht je toch een andere NAS willen hebben dan is het misschien wel handig om je wensen te vermelden, welke types je zelf al gevonden hebt en wat je budget is.

[ Voor 17% gewijzigd door grote_oever op 03-05-2018 19:38 ]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05:02
Heb je al gekeken bij xpenology. Ook topic op Tweakers hier. Ik had een ds216play en nadat ik meer wilde heb ik er zelf eentje gebouwd. Draait sindsdien prima.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Denneke,,!
Tjah, jij hebt docker draaien? Ik heb begrepen dat een soort virtual omgeving is waarin alles stabieler is.

De ongein is begonnen sinds DS update 6. Rechten issues wat ze toen aangescherpt hebben. Met veel zoekwerk uiteindelijk draaiend gekregen maar goed mogelijk dat ik toen ook wat rechten heb veranderd dat niet hoefde... keer een paar keer is een synology die ik beter vergelijk met een spaghettisoep haha...

Maar goed het draaide goed tot ik vorige week Sonarr update uitvoerde, wel mooi backup gemaakt maar toch ergens niet helemaal lekker.

Het liefst hou ik gewoon die synology, maar ik ben er klaar mee om ieder half jaar dagen te zoeken naar een oplossing met alle frustratie van dien...

Ik heb geen flauw idee hoe ik mijn rechten moet verhelpen zonder een verse installatie, maar dan kan ik misschien beter een nieuw systeem opnieuw installeren...

Ik heb mij nog totaal niet georienteerd, ik neig naar een windows machine. Puur omdat ik daar bekender mee ben en het os niet overal afgesloten is zodat je rare capriolen moet uithalen (vooral als je niet zo bekend bent met ssh)

Xpenology is ook gewoon het os van synology toch, haha daar wil ik eigenlijk juist vanaf denk ik...?

[ Voor 3% gewijzigd door Denneke,,! op 03-05-2018 19:46 ]

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:07
Wel off-topic, maar dan zou ik dit eens proberen: https://www.synology.com/...eset_your_Synology_NAS#t3

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-12 13:37
Nou, ik denk dat de keus dan makkelijk is :)

Elk systeem vereist configureer werk en heeft sterke en zwakke punten, synology is een van de makkelijkst hanteerbare nasjes met extra's.

Je kan idd een windows machine pakken maar daar zul je ook tegen problemen aan gaan lopen.

• Denneke,,!
Ik had inderdaad die reset gezien ja, misschien eerst dat eens proberen als ik wat meer tijd heb...

Advies is in ieder geval duidelijk haha

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12 00:13
Deze aanpassingen werden toch gewoon netjes aangegeven bij de package update(s)?

Zowel bij Sonarr/Radarr/NzbGet/Sabnzbd. :)
Veel duidelijker konden ze het niet maken. :P

Ik denk dat het goed is dat het inmiddels zo werkt. Dit is (in theorie) een stuk veiliger, aangezien je nu rechten aan de 'sonarr user' moet geven i.p.v. 'users' in het algemeen.

Ja je moet het 1x even instellen.. maargoed ten opzichte van de package (opnieuw) configureren stelt het niets voor. :P

Ik hoop (en ga er van uit) ook dat dit niet elke keer hoeft, maar hiervoor heb ik er nog nooit problemen mee gehad..

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 03-05-2018 20:07 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• hrigteri
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-04 01:52
Denneke,,! schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:28:
Helaas ondersteunt mijn model geen docker, en ik ga geen paar honderd euro neertellen voor een nieuwe synology die dat wel ondersteunt.
De hardware van de DS214 zal wel niet sterk genoeg zijn, maar heb je het al geprobeerd om Docker gewoon manueel te installeren? Mijn DS418play ondersteund officieel ook geen Docker, maar met 2GB en een Intel platform er in werkt het gewoon als een trein :-) downloaden van de Syno website en manual install in package center (dus nee, geen moeilijk gedoe met zelf compileren en blablabla, gewoon package, maar manual install)

Hier kun je Docker downloaden: https://usdl.synology.com/download/Package/spk/Docker/

Ik ben overigens al vele jaren een hele tevreden gebruiker van Synology. Ja, soms kost het even wat meer tijd dan je wilt; vooral na een grote update... maar als ik Synology vergelijk met zelf een Linux-based server op te zetten of zelfs met een Windows server, dan verkies ik alsnog vele malen liever een Synology (net sinds vorige week van een DS213+ naar DS418play gegaan)
Pagina: 1