Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1069017

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb daarjuist mijn Sitecom extender 5000 n600 geconnecteerd met mijn laptop. (Met behulp van https://sitecom.ext)
Als ik mijn WiFi aan de extender wil koppelen, dan lukt dat. Ik krijg geen foutmelding ofzo.
Maar als ik een pagina open, krijg ik een foutmelding dat er geen verbinding is met het internet.
Ik heb de gebruiksaanwijzingen één voor één gevolgd en snap dus niet wat ik verkeerd doe.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sitecom's WiFi range extender n600 (WLX-5000)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De handleidingen gevolgd, gereset tot fabrieksinstellingen en helemaal opnieuw gedaan.
De site gebruikt die de handleiding me aankaartte

Ik ben absoluut hopeloos :'(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
verbind je extender eens met een kabeltje aan je laptop... kijken of ie de connectie router-extender wel opbouwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan het zijn dat zowel de WLX-5000 als je router dezelfde IP (192.168.0.1) hebben? Dan gaat de routering de mist in en ga je dit soort symptoom krijgen. Als dat zo is, is de oplossing simpel: verander een van de twee IP's, bij voorkeur in de WLX-5000. Kies een IP binnen het subnet van de router, maar buiten de DHCP pool.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:44:
Kan het zijn dat zowel de WLX-5000 als je router dezelfde IP (192.168.0.1) hebben? Dan gaat de routering de mist in en ga je dit soort symptoom krijgen. Als dat zo is, is de oplossing simpel: verander een van de twee IP's, bij voorkeur in de WLX-5000. Kies een IP binnen het subnet van de router, maar buiten de DHCP pool.
Hoe verander je de IP? En naar wat zou ik 'm moeten veranderen?
Ik heb niet zoveel kennis over technische snufjes, hahahah O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn laptop is geconnecteerd met de ext, maar als ik pagina's probeer te openen, krijg ik deze melding:

Deze site is niet bereikbaar
De webpagina op https://www.google.be/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
ERR_QUIC_PROTOCOL_ERROR

OF

Deze site is niet bereikbaar
gathering.tweakers.net heeft de verbinding geweigerd.
Probeer het volgende:

Controleer de verbinding
Controleer de proxy en firewall
ERR_CONNECTION_REFUSED

Het rood powerlampje brandt, het geelgroene WLAN lampje knippert snel en het blauwe Signal 2.4G lampje knippert ook.
Ik heb geen idee wat dat allemaal betekent, lol

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1069017 op 05-05-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 1069017 schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 12:07:
[...]

Hoe verander je de IP? En naar wat zou ik 'm moeten veranderen?
Ik heb niet zoveel kennis over technische snufjes, hahahah O+
Dat hangt dus helemaal af van wat in je router ingesteld is.

KIjk even in de GUI daarvan. Dan zie je als het goed is welk IP de router heeft en welke IP reeks ('scope') de DHCP server uitdeelt.

En hoe je het in de WLX-5000 verandert? Tja, daarvoor moet je eerst in de UI ervan komen... Eerst eens zien of m'n vermoeden klopt.

Staat er niet ergens op de sticker van dat ding een default IP-adres?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update: ik heb het aan de praat gekregen bij mijn laptop (Alhoewel de connectie af en toe terug wegvalt en ik weer die meldingen krijg zoals hierboven vermeld); maar mijn iPhone wil het niet accepteren.
Ik kan connecteren door de code in te typen, maar hij maakt geen connectie met het internet.
Help?

@dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben bang dat we niet helderziend zijn. Er gaat iets mis met instellingen, maar zonder een idee van wat er exact gebeurt in je netwerk kunnen we weinig roepen.

Nu je met de laptop wel verbinding kunt krijgen, ga eens na hoe alles aan elkaar geknoopt is:
- welk IP adres heeft elk apparaat in je netwerk (iig de router, de WLX-5000, de laptop die wel een werkende internetverbinding heeft en de telefoon die dat niet heeft). Dit kun je op verschillende manieren in de apparaten zelf uitzoeken, maar makkelijker is om in de router te kijken zoals ik hierboven al aanraadde, aangezien daar (in verreweg de meeste gevallen) alle IP's te zien zijn.

Aangezien je ons nog niet verteld hebt welke router je gebruikt kunnen wij ook niet zeggen exact hoe je erin komt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1