Audio Pro Addon C10 - ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristel87
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar een multiroom wireless speaker, en kwam daarbij de Audio Pro C10 tegen waarover whathifi.com ongelofelijk lovend is.

Lijkt me een goed systeem voor in de living, en daarbij dan nog bijvoorbeeld een C5 voor in de slaapkamer.

Enkele vragen:
1. Het is me niet duidelijk in hoeverre deze afhankelijk is van een cloud service - is het mogelijk om deze speaker zonder internet connectie te gebruiken (als in: naar internet toe blokkeren, en enkel op het lokale netwerk toelaten). Verlies ik dan functionaliteit (b.v. multiroom capabilities?)
2. Is het mogelijk om deze aan te sturen zonder de app (bijvoorbeeld via een web-based API?)
3. Wordt er data gedeeld met audio pro of andere bedrijven bij gebruik? Audio Pro's privacy policy ziet er alvast niet slecht uit (hoewel - wat bedoelen ze met "[..]the user will not design the privacy [..]" - lijkt een slordige typo?).
4. Meer algemeen ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd in positieve en negatieve ervaringen met dit systeem!

Heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@kristel87 Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is dus die kant op geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 09:09

Eelke Spaak

- Vlad -

Gisteren net een Audiopro Addon C10 geleverd gekregen!
[b][message=55090249,noline]
1. Het is me niet duidelijk in hoeverre deze afhankelijk is van een cloud service - is het mogelijk om deze speaker zonder internet connectie te gebruiken (als in: naar internet toe blokkeren, en enkel op het lokale netwerk toelaten). Verlies ik dan functionaliteit (b.v. multiroom capabilities?)
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heeft het apparaat internettoegang nodig. Ik meen ergens in de handleiding te hebben gelezen dat dat nodig is vanwege updates. (Kan het nu niet checken want ben niet thuis.)
2. Is het mogelijk om deze aan te sturen zonder de app (bijvoorbeeld via een web-based API?)
Nee, alleen met de Android/iOS app. Je kan hem wel bedienen met bv. Spotify Connect, maar je hebt de Audiopro app wel echt nodig om je speakers te wekken etc.
3. Wordt er data gedeeld met audio pro of andere bedrijven bij gebruik? Audio Pro's privacy policy ziet er alvast niet slecht uit (hoewel - wat bedoelen ze met "[..]the user will not design the privacy [..]" - lijkt een slordige typo?).
Geen idee.
4. Meer algemeen ben ik natuurlijk ook geïnteresseerd in positieve en negatieve ervaringen met dit systeem!
Tja, dat is lastig. Ik ben er nog niet over uit of ik hem ga terugsturen of niet. De app is redelijk (Sonos is duidelijk beter), maar dat is niet zo'n belangrijk punt voor mij. De geluidskwaliteit is goed, maar niet *geweldig*. Op basis van dezelfde review als die jij linkt had ik wel "geweldig" verwacht eigenlijk. Ik luister veel verschillende soorten muziek (veel klassiek van barok tot laat romantisch; jazz; rock; moderne top-40 pop), en hoe goed de speaker klinkt hangt erg af van het type muziek. Bij rock/pop met duidelijke beats overheerst de beat en is deze vrij 'boomy'. Ik heb een vrij grote (en hoge) woonkamer waar gewone spraak al iets galmt, en de speaker heeft moeite deze ruimte helemaal te vullen (ik heb er ééntje). Het is jammer dat er geen volledige equalizer bij zit, dan had ik de 'boom' iets weg kunnen draaien zonder dat het volle van de bas verloren zou gaan. Ik overweeg ofwel de Sonos play5 een kans te geven, ofwel een 'ouderwetse' hifiset te gaan kopen en dan met een Chromecast audio aan de wifi te linken. Dat laatste heeft geen multiroom natuurlijk, maar ik vermoed dat de geluidskwaliteit mogelijk wel beter is dan wat ik met Sonos/Audiopro kan bereiken binnen de 500 euro. Maar goed, zoals gezegd overweeg ik dus ook om de Audiopro C10 gewoon te houden, ik weet het echt nog niet, luister er nog 1-2 dagen naar.

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristel87
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04-2023
Eelke Spaak schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:12:
De geluidskwaliteit is goed, maar niet *geweldig*. Op basis van dezelfde review als die jij linkt had ik wel "geweldig" verwacht eigenlijk. Ik luister veel verschillende soorten muziek (veel klassiek van barok tot laat romantisch; jazz; rock; moderne top-40 pop), en hoe goed de speaker klinkt hangt erg af van het type muziek.
Bedankt voor je reactie - heel interessant!

Ik las ook dat de T3 (een oudere versie) op laag volume blijkbaar slecht presteert. Merk je daar iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVIR
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 10:20
Eelke Spaak schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:12:
Gisteren net een Audiopro Addon C10 geleverd gekregen!

[...]
Het is jammer dat er geen volledige equalizer bij zit, dan had ik de 'boom' iets weg kunnen draaien zonder dat het volle van de bas verloren zou gaan. Ik overweeg ofwel de Sonos play5 een kans te geven, ofwel een 'ouderwetse' hifiset te gaan kopen en dan met een Chromecast audio aan de wifi te linken. Dat laatste heeft geen multiroom natuurlijk, maar ik vermoed dat de geluidskwaliteit mogelijk wel beter is dan wat ik met Sonos/Audiopro kan bereiken binnen de 500 euro. Maar goed, zoals gezegd overweeg ik dus ook om de Audiopro C10 gewoon te houden, ik weet het echt nog niet, luister er nog 1-2 dagen naar.
Chromecast heeft wel multiroom opties als je meerdere chromecast audio puks hebt of chromecast audio speakers dus dat is zeker een optie om multiroom in te regelen. Dit kan bijvoorbeeld via de Home app van Google, daar maak je groepen mee en die herkent dan bijvoorbeeld spotify of google music... geen enkel probleem