Ik heb momenteel een Sony CX1115 Handicam en alhoewel de beeldkwaliteit aardig goed is voor de tijd waarin ik hem kocht wil ik een upgrade. Zowel om van ergernissen van deze huidige camera af te komen alsmede om te profiteren van de technologische vooruitgang die we sindsdien hebben meegemaakt.
Waar gebruik ik de camera voor?
Enkele modellen die mij interessant lijken zijn:
Waar gebruik ik de camera voor?
- Ten eerste gebruik ik de camera louter voor video. Foto's maken doe ik met mijn DSLR.
- Ik gebruik hem om reisvideo's en kleine documentaires mee te maken.Hierbij maak ik zowel binnen als buitenopnames
- Ik wil er ook muziekvideo's mee schieten.
- -Ik wil een stabieler beeld. Mijn huidige camera is te schokgevoelig en wanneer je loopt schuift het beeld al snel. Ik heb gelezen dat Sony een nieuw stabiliteitssysteem heeft ontwikkeld maar ik kan me voorstellen dat andere bedrijven hier ook vooruitgang mee geboekt hebben. Ik loop er veel mee dus dit is belangrijk.
- Het geluid op mijn huidige camera is niet best. Ik weet dat de meeste cams een belabberd geluid hebben dus ik vind het belangrijk dat ik er een externe mic op kan aansluiten.
- Het zou fijn zijn wanneer ik ook met minder licht een goed beeld heb. Momenteel levert laag licht mij veel grain op
- 4K opnames zou een plus zijn maar geen must. Ik heb momenteel nog geen 4K TV maar het maakt de video's wel toekomstproof. Dat het meer schrijfruimte kost neem ik dan voor lief.
- Dit is waarschijnlijk de standaard nu maar het zou mooi zijn wanneer ik SD, of liever SDHC, zou kunnen gebruiken. Momenteel gebruik ik die bekende Sony Memory cards en dat is niet heel ideaal.
- Mijn budget zit tussen de 500-900 Euro
Enkele modellen die mij interessant lijken zijn:
- Sony FDR-AX53 Zwart
- Panasonic HC-VX980 Zwart
- Panasonic HC-VXF990 Zwart
- [list]
- Canon Legria HF G40 Zwart -
- [/list]
"21 jaar DSL!"