Stress test Google Chrome i.v.m. client bevriezingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynex
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Mijn situatie
Sinds 2 maanden loop ik tegen het probleem aan dat de Google Chrome client bij sommige gebruikers (waaronder mijn laptop) vaak "bevriest" voor 20 tot 30 seconden en dan 2 a 3 keer achter elkaar. Met bevriezen bedoel ik dan, geluid loopt door van een eventuele speler maar scherm reageert nergens op en wordt in sommige gevallen zelfs wit. Voorbeeld: Kan je hier vinden

Er zit geen frequentie in en ik kan het helaas ook niet reproduceren.

Door de uitgevoerde acties lijkt het nu minder voor te komen, met andere woorden het gebeurd nu 1 keer per week en dan 1 bevriezing zodra Chrome open staat i.c.m. YouTube. i.p.v. 2-3x per dag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude E7270, ServiceTag DRRPDC2
Meer informatie (systeem rapportage) (ziet er overzichtelijker uit als je hem download en als webpagina opent, i.p.v. Google Docs).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 10 bijgewerkt (updates)
- Trend Micro OfficeScan bijgewerkt (Agent version: 12.0.4470, Service Pack1)
- Google Chrome bijgewerkt (Version 66.0.3359.139 (Official Build) (64-bit))
- Alle hardware drivers bijgewerkt (Bios, CPU, Video, HDD en Netwerkdrivers) (Bedankt Tens)
- Event viewer bekeken, evenals Resource manager van Windows en Task manager Google Chrome (Deze bevriest ook als de rest van Chrome bevriest)
- Dell's ingebouwde hardware test applicatie laten draaien vanuit opstart menu
- Dell SupportAssist geïnstalleerd en gedraaid
- Upgraded RAM geheugen van 4GB naar 8GB
- Google Chrome extentions uitgeschakeld/verwijderd
- Google Chrome Factory Reset
- Google Chrome Hardware acceleratie uitgezet (dit lijkt te helpen)

Mijn vragen
- Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? of hoe we dit kunnen oplossen?
- Weet iemand hoe we eventueel een stress test kunnen uitvoeren op de Google Chrome client? om te zien of we het kunnen reproduceren en of de gemaakte aanpassingen het probleem heeft verholpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:51
Google Chrome Hardware acceleratie uitzetten idd, een paar jaar geleden wel een issue gehad met intel hd drivers en you tube filmpjes. Mss andere driver proberen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynex
Tens schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:08:
Google Chrome Hardware acceleratie uitzetten idd, een paar jaar geleden wel een issue gehad met intel hd drivers en you tube filmpjes. Mss andere driver proberen?
Ah sorry, was ik erbij vergeten te vermelden. Had alle hardware drivers bijgewerkt (Bios, CPU, Video, HDD en Netwerkdrivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 08:48
xynex schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:18:
[...]

Ah sorry, was ik erbij vergeten te vermelden. Had alle hardware drivers bijgewerkt (Bios, CPU, Video, HDD en Netwerkdrivers).
Weet je dat zeker. Dat dacht ik ook namelijk. Maar bleef problemen houden, vooral met de slaapstand op verschillende laptops.
Driver Easy gebruikt https://www.drivereasy.com/ die vertelde me dat er toch behoorlijk wat systeem drivers verouderd waren. Hij kan de drivers voor je downloaden en dan kan je handmatig installeren (gratis).
Op de verschillende laptops zijn de problemen nu weg.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
xynex schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:18:
[...]

driver van de Dell site, of van Intel site?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynex
Bi00 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Weet je dat zeker. Dat dacht ik ook namelijk. Maar bleef problemen houden, vooral met de slaapstand op verschillende laptops.
Driver Easy gebruikt https://www.drivereasy.com/ die vertelde me dat er toch behoorlijk wat systeem drivers verouderd waren. Hij kan de drivers voor je downloaden en dan kan je handmatig installeren (gratis).
Ja, zal nog even met die tool kijken, bedankt!
Tens schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:27:
[...]

driver van de Dell site, of van Intel site?
Drivers van de Dell site. Als ik de Intel site gebruikte, kreeg ik een melding dat deze niet geïnstalleerd konden worden omdat Dell hun eigen drivers heeft en je die moest gebruiken 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
Bi00 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:25:
[...]

persoonlijk zou ik ver van alle zogenaamde totaaloplossingen voor drivers wegblijven, al was het alleen maar vanwege alles wat je er gratis bij krijgt.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 08:48
Tens schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:35:
[...]

persoonlijk zou ik ver van alle zogenaamde totaaloplossingen voor drivers wegblijven, al was het alleen maar vanwege alles wat je er gratis bij krijgt.........
Dat doe ik normaal ook, maar deze download alleen de drivers voor mij. Vervolgens gewoon via device manager updaten.

1913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xynex
Ik heb nogmaals de Dell SupportAssist gedraaid en een scan laten maken. Er was aantal dagen geleden toevallig een nieuwe versie van de video-drivers vrijgegeven (versie 23.20.16.4973 (A05).

Deze nu geïnstalleerd en mijn laptop herstart.
Nogmaals een scan gedaan en geen updates meer beschikbaar:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/yIWzDxGlz1uOaomFu55JvL2kD8uPsyDsysiLqf_0bUIaFXHBHQNzQehp6Jy_pgn4E0brFHpuFeRLA0Ty7Qm6=w1920-h1014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
xynex schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:06:
Ik heb nogmaals de Dell SupportAssist gedraaid en een scan laten maken. Er was aantal dagen geleden toevallig een nieuwe versie van de video-drivers vrijgegeven (versie 23.20.16.4973 (A05).

Deze nu geïnstalleerd en mijn laptop herstart.
Nogmaals een scan gedaan en geen updates meer beschikbaar:
[afbeelding]
403 error bij foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Nu online
Komt het juist niet door de nieuwe windows update ? Zie : nieuws: Microsoft werkt aan fix voor vastlopers door Windows 10 April 2018 Up...

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Bij mij loopt Chrome weleens vast door het wisselen of wegvallen van netwerkverbindingen. Dat zou je nog eens kunnen onderzoeken in bijvoorbeeld Event viewer.
Pagina: 1