Mijn situatie
Sinds 2 maanden loop ik tegen het probleem aan dat de Google Chrome client bij sommige gebruikers (waaronder mijn laptop) vaak "bevriest" voor 20 tot 30 seconden en dan 2 a 3 keer achter elkaar. Met bevriezen bedoel ik dan, geluid loopt door van een eventuele speler maar scherm reageert nergens op en wordt in sommige gevallen zelfs wit. Voorbeeld: Kan je hier vinden
Er zit geen frequentie in en ik kan het helaas ook niet reproduceren.
Door de uitgevoerde acties lijkt het nu minder voor te komen, met andere woorden het gebeurd nu 1 keer per week en dan 1 bevriezing zodra Chrome open staat i.c.m. YouTube. i.p.v. 2-3x per dag.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude E7270, ServiceTag DRRPDC2
Meer informatie (systeem rapportage) (ziet er overzichtelijker uit als je hem download en als webpagina opent, i.p.v. Google Docs).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 10 bijgewerkt (updates)
- Trend Micro OfficeScan bijgewerkt (Agent version: 12.0.4470, Service Pack1)
- Google Chrome bijgewerkt (Version 66.0.3359.139 (Official Build) (64-bit))
- Alle hardware drivers bijgewerkt (Bios, CPU, Video, HDD en Netwerkdrivers) (Bedankt Tens)
- Event viewer bekeken, evenals Resource manager van Windows en Task manager Google Chrome (Deze bevriest ook als de rest van Chrome bevriest)
- Dell's ingebouwde hardware test applicatie laten draaien vanuit opstart menu
- Dell SupportAssist geïnstalleerd en gedraaid
- Upgraded RAM geheugen van 4GB naar 8GB
- Google Chrome extentions uitgeschakeld/verwijderd
- Google Chrome Factory Reset
- Google Chrome Hardware acceleratie uitgezet (dit lijkt te helpen)
Mijn vragen
- Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? of hoe we dit kunnen oplossen?
- Weet iemand hoe we eventueel een stress test kunnen uitvoeren op de Google Chrome client? om te zien of we het kunnen reproduceren en of de gemaakte aanpassingen het probleem heeft verholpen?
Sinds 2 maanden loop ik tegen het probleem aan dat de Google Chrome client bij sommige gebruikers (waaronder mijn laptop) vaak "bevriest" voor 20 tot 30 seconden en dan 2 a 3 keer achter elkaar. Met bevriezen bedoel ik dan, geluid loopt door van een eventuele speler maar scherm reageert nergens op en wordt in sommige gevallen zelfs wit. Voorbeeld: Kan je hier vinden
Er zit geen frequentie in en ik kan het helaas ook niet reproduceren.
Door de uitgevoerde acties lijkt het nu minder voor te komen, met andere woorden het gebeurd nu 1 keer per week en dan 1 bevriezing zodra Chrome open staat i.c.m. YouTube. i.p.v. 2-3x per dag.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Dell Latitude E7270, ServiceTag DRRPDC2
Meer informatie (systeem rapportage) (ziet er overzichtelijker uit als je hem download en als webpagina opent, i.p.v. Google Docs).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows 10 bijgewerkt (updates)
- Trend Micro OfficeScan bijgewerkt (Agent version: 12.0.4470, Service Pack1)
- Google Chrome bijgewerkt (Version 66.0.3359.139 (Official Build) (64-bit))
- Alle hardware drivers bijgewerkt (Bios, CPU, Video, HDD en Netwerkdrivers) (Bedankt Tens)
- Event viewer bekeken, evenals Resource manager van Windows en Task manager Google Chrome (Deze bevriest ook als de rest van Chrome bevriest)
- Dell's ingebouwde hardware test applicatie laten draaien vanuit opstart menu
- Dell SupportAssist geïnstalleerd en gedraaid
- Upgraded RAM geheugen van 4GB naar 8GB
- Google Chrome extentions uitgeschakeld/verwijderd
- Google Chrome Factory Reset
- Google Chrome Hardware acceleratie uitgezet (dit lijkt te helpen)
Mijn vragen
- Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? of hoe we dit kunnen oplossen?
- Weet iemand hoe we eventueel een stress test kunnen uitvoeren op de Google Chrome client? om te zien of we het kunnen reproduceren en of de gemaakte aanpassingen het probleem heeft verholpen?