Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring gevraagd Draadloos (Netwerk) gamen Anno 2018

Pagina: 1
Acties:

• knarkworst
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-11 14:49
Beste tweakers,

Ik heb advies nodig voordat ik 3/400 Euro aan een wireless router en adapter besteed.

Ik trek binnenkort bij mijn vriendin in huis. Zelf ben ik de afgelopen jaren verwend met een glasvezel verbinding via de kabel.
Echter, bij mij vriendin word dit lastig en mag ik meerdere male boren voordat ik mijn PC bereik.
terwijl de afstand hemelsbreed tussen PC en Router maximaal 10 meter bedraagd.

5/7,5 Jaar geleden was draadloos gamen eigenlijk een no-go, maar hoe is dit tegenwoordig met AC & 5Ghz.
Heeft er iemand ervaring met een draadloos netwerk waar Online gamen gewoon prima op kan?

Mits je natuurlijk over een goede router en adapter beschikt.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:08
Even een dagje klussen/boren en hooguit paar tientjes materiaal verder en je hebt perfect bedraad internet. Ik zou de gok niet wagen.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik draadloos game, voornamelijk omdat ik te belazerd ben om er een kabel tussen te steken. 5 minuten werk ofzo...

Gaat op zich prima en stabiel ik zit maar 5 meter van de 5Ghz wifi af. dit is met een el-cheapo routertje en onboard wifi van het moederbord. Eerder een flutdongle gebruikt en dat ging wel minder.

Ik speel dan echter voornamelijk WoW en diablo 3. ik kan eens kijken wat me ping doet al meen ik dat dat onder de 20ms was.

Persoonlijk zou ik zo min mogelijk uitgeven aan hardware, heb zelf ooit een dikke Asus router gekocht maar feitelijk doet dat niks meer dan een cheapo router. Ik heb ervaring met Mikrotik spul en dat is VEEL meer bang for buck dan een Asus 3200 5300 of whatever.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-11 16:29

Joran

<3 natalee

Je zou ook nog aan een powerline-oplossing kunnen denken.

Send me your gameboys

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat ligt voornamelijk af van hoe goed je wifi ontvangst is, en hoe druk de lucht rondom je heen bezet is.
In pricipe zou het maar een paar ms toe moeten voegen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
heuveltje schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:08:
Dat ligt voornamelijk af van hoe goed je wifi ontvangst is, en hoe druk de lucht rondom je heen bezet is.
In pricipe zou het maar een paar ms toe moeten voegen.
Dat is wel een dingetje idd, eerder woonde ik in een rijtjeshuis in een drukke straat en daar was de wifi niet goed te krijgen.

Zelfs de 5Ghz band raakte daar al aardig bezet...

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Joran schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:05:
Dit dus!
Powerline werkt perfect.

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03
Ik zou wel een router nemen die MIMO heeft. Als je een vriendin hebt die gek is op netflix/videoland terwijl jij aan het gamen bent en, mocht je daar voor kiezen, via de WIFI op 5Ghz zit dan kan dat behoorlijk irritant zijn als je geen router hebt die MIMO heeft.

Ik heb het zonder gehad en werd gek van elke keer bufferen en pings die kort boven de 150ms kwamen.

Uiteindelijk besloten om van laptop naar PC te gaan die bedraad zit.
Al hebben de kinderen er nu wel profijt van....;-)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wootism schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:31:
[...]

Dit dus!
Powerline werkt perfect.
...bij jou, op dit moment :o

PLC maakt gebruik van zelfde technologie als WiFi en heeft zelfde uitdagingen, namelijk demping en verstoring. Bij PLC gaat het vooral om dat laatste. Met name LED-lampen zijn een beruchte bron van verstoring, maar eigenlijk kan alles wat je in het stroomnet plugt de verbinding beinvloeden. Als het bij jou goed werkt is dat mooi, maar net zoals bij WiFi kun je op basis daarvan geen uitspraken doen over de situatie bij anderen, of bij jezelf in de toekomst.

Ik heb een tijdlang PLC gebruikt, wat een snelle en doorgaans stabiele verbinding opleverde, tot op gegeven moment elke ~5min enkele seconden lang de verbinding geheel wegviel: iets stoorde toen hevig. Heb nooit kunnen achterhalen wat het exact was, in plaats daarvan gewoon UTP getrokken en nergens meer last van.

TS, voordat je gaat boren of lapmiddelen als PLC gaat gebruiken, kijk even goed naar de situatie vanaf meterkast naar de kamer in kwestie. Mogelijk zijn er loze leidingen, zo niet kan het goed zijn dat er wel coax of telefoonkabel naar die kamer ligt. Als dat niet gebruikt wordt kun je die kabels vervangen door UTP, contactdoos aan elk uiteinde en klaar.

Oslik blyat! Oslik!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

dion_b schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:03:
[...]

...bij jou, op dit moment :o

PLC maakt gebruik van zelfde technologie als WiFi en heeft zelfde uitdagingen, namelijk demping en verstoring. Bij PLC gaat het vooral om dat laatste. Met name LED-lampen zijn een beruchte bron van verstoring, maar eigenlijk kan alles wat je in het stroomnet plugt de verbinding beinvloeden.

Als het bij jou goed werkt is dat mooi, maar net zoals bij WiFi kun je op basis daarvan geen uitspraken doen over de situatie bij anderen, of bij jezelf in de toekomst.
Andersom natuurlijk ook zo, dat jij een niet goed functionerende set had wil natuurlijk niet zeggen dat iemand anders grote kans heeft op hetzelfde euvel.

Ik gebruik al enkele jaren naar volle tevredenheid een powerline setje van Devolo. 4K Netflix, MP games en downloaden kan allemaal tegelijk zonder drops.

Overigens is mijn volledige huis voorzien van WiFi-led lampen.
Ken 3 huishoudens met dezelfde set en werkt ook naar volle tevredenheid.

Wist niet dat het net zo storingsgevoelig is als WiFi. Hoor ik nu ook voor het eerst :p
Desondanks is Powerline voor mij een verademing t.o.v. al het geklooi dat ik met WiFi heb gehad....

[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 03-05-2018 17:41 ]

Verwijderd

Wootism schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:39:
Andersom natuurlijk ook zo, dat jij een niet goed functionerende set had wil natuurlijk niet zeggen dat iemand anders grote kans heeft op hetzelfde euvel.
Mwa, als ik naar de techniek erachter kijk dan is het volstrekt logisch dat het af en toe gewoon helemaal niet goed gaat, zelfs met verder perfect werkende setjes powerline adapters. Als je gaat rondkijken hier op het forum zijn er genoeg anderen met soms vrij obscure problemen die op "iets stoort de powerline" terug te voeren zijn. Dus dat het voor sommigen, mischien velen, en iig voor jou prima werkt, is heel mooi, maar technisch gezien is en blijft het een lapmiddel.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wootism schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:39:
[...]

Het heeft niets met de set te maken, ik heb vanuit m'n werk beschikking over meerdere sets, tot en met high-end Devolo's met MIMO (1200+). Performance op moment dat het goed ging verschilde inderdaad tussen de sets (je hebt liever een Devolo of Comtrend/Ziggo set dan een Sitecom of Netgear, en liever MIMO G.hn of AV2 dan SISO AV1), maar als het raak was knalden ze allemaal even hard eruit. Dat was gewoon verstoring op de lijn. Een of ander apparaat bij mij in huis veroorzaakte dat. Bij jou (nu) gelukkig niet, maar wederom, dat zegt niets over situatie bij TS - of bij jou morgen. Hou daar rekening mee.
Wist niet dat het net zo storingsgevoelig is als WiFi. Hoor ik nu ook voor het eerst :p
Desondanks is Powerline voor mij een verademing t.o.v. al het geklooi dat ik met WiFi heb gehad....
Mooi dat het voor jou zo goed werkt. Maar idd, dat gaat dus niet voor iedereen op, het blijft zelfde techniek als WiFi over een medium dat nooit voor dataoverdracht ontworpen is.

Oslik blyat! Oslik!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:56
gamen op wifi gaat prima mits je vrije 5ghz kanalen hebt
idealiter wil je vrij zicht tussen je zender & ontvanger ,zolang er geen muren tussenstaan kan je vrij hoge koppelingssnelheden halen ..
ik zou PCE-AC68 aanraden als ontvanger (3x3 5ghz AC), deze kan bv met een ziggo connectobox aan 1300mbit koppelen (alhoewel dit enkel in perfecte omstandigheden kan)

als je dan een vrij kanaal vind (en afhankelijk waar je woont kan dat best wel is zijn) , zou er theoretisch weinig je connectie mogen hinderen.

10 meter afstands zegt weinig , ik ken mensen waar 1 betonplaat van 30cm 0.0 niks doorlaat
snelbouwsteen en gyproc houd ook erg weinig tegen, het is volle steen , geisoleerde muren , koperen leidingen van bv een keuken waar je schrik van moet hebt

dit gezegd zijnde , niks beter dan kabel

• knarkworst
Joran schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:05:
Dit lijkt me inderdaad een best prettige optie.

Devolo dLAN 1200 Triple+ ... Zon apparaat moet toch wel iets goed doen?

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

knarkworst schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Kan? Ja. Moet? Nee. Zorg dat je koopt met mogelijkheid tot retour. En hou er rekening mee dat al werkt het goed bij aankoop, dat dat altijd kan veranderen.

Oslik blyat! Oslik!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
knarkworst schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:29:
[...]

Heb je de rest bewust niet gelezen?

Ik zou eerst de optie voor het trekken van een kabel goed bekijken, dat is even werk maar het resultaat is gegarandeerd wat je er van verwacht. Voor de prijs van een (goed) Powerline of MoCa setje kan t vaak al uit om iemand de kabel voor je te laten leggen.

Het grootste probleem dat ik met powerlines heb is de onbetrouwbaarheid. PLC is te gevoelig voor externe factoren waar je zelf geen directe invloed op hebt. Dat is leuk als t allemaal niet zo veel uit maakt of tijdelijk is, maar knap vervelend als t even niet werkt wanneer t jou niet goed uit komt. Een tijdelijke drop die net lang genoeg duurt om van een server gekickt te worden bij online gamen zou ik persoonlijk als zeer hinderlijk ervaren.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb jaren in studentenhuizen met plakband en tape oplossingen internet gehad, dat was toen een budget keuze, maar ik ben inmiddels wel erg blij dat ik in m'n eigen huis nu gewoon een fatsoenlijke oplossing heb die gewoon altijd werkt. Dat laatste wordt ook door mijn vriendin als zeer prettig ervaren. Zeker als je van plan bent om er dan geld aan uit te geven, doe het dan in een keer echt goed.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gewoon boren en een kabel trekken. Wel zo voordelig, en meest stabiel. Laagste Ping. Simpel as that.

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-11 20:10
Kabel trekken beste optie. Als je later hoge ping gaat hebben ga ja waarschijijk toch nog gaten boren.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wat nog niet voorbij gekomen is en wellicht een goede (betrouwbare) optie is: MoCa.

Als je een coax aansluiting hebt in de buurt van je pc en ik de buurt van je router zou je internet over coax kunnen proberen.

Zo ver ik weet is dat net zo stabiel en snel als een fysieke kabel trekken.

• knarkworst
gastje01 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:18:
[...]

Heb je de rest bewust niet gelezen?
Nou nou,.. snel geïrriteerd?

Natuurlijk lees ik de rest, maar mijn Topic heet niet voor niets ''Ervaring gevraagd Draadloos (Netwerk) gamen''

Dat jij mij adviseert een kabel te gebruiken, omdat dat het beste is. Dat begrijp ik ook wel!

Hier heb ik dan dus ook... HELEMAAL niets aan, maar toch bedankt :) ;) .

• knarkworst
Wootism schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:42:
Wat nog niet voorbij gekomen is en wellicht een goede (betrouwbare) optie is: MoCa.

Als je een coax aansluiting hebt in de buurt van je pc en ik de buurt van je router zou je internet over coax kunnen proberen.

Zo ver ik weet is dat net zo stabiel en snel als een fysieke kabel trekken.
Ik zal eens kijken! Bedankt voor de tip. :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mede vandaar het advies om te kijken wat er wel al van meterkast naar die kamer loopt. Voed ons met wat meer informatie, dan kunnen we jou ook wat gerichter helpen...

Oslik blyat! Oslik!

• knarkworst
dion_b schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 10:33:
Mede vandaar het advies om te kijken wat er wel al van meterkast naar die kamer loopt. Voed ons met wat meer informatie, dan kunnen we jou ook wat gerichter helpen...
Ga ik dit weekend doen dion_b!
Pagina: 1