Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-12-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop om voornamelijk mee te surfen op het internet, maar dan wel één die me een desktop ervaring kan bieden. Snel, goede opslagcapaciteit en die een jaar of 5 stabiel in de omgang blijft. Momenteel heb ik een low budget laptop maar die is 4 jaar later een schim van zichzelf geworden, trage opstart, lang laden van pagina's, onmogelijk om 4k video's in te bekijken etc. etc.

Wat is je budget?
€700,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Sporadisch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
https://tweakers.net/pric.../1151253;1113929;1107747/

Zelf had ik deze types al gevonden en vergeleken, en lees ik dat deze Lenovo nog goed valt uit te breiden zowel de SDD als de processor. Ze hebben een andere video chip als de Asus, welke ook nog 2 GB aan geheugen heeft tegen 0 van beide Lenovo's.

Ik heb geen flauw idee of dat nog van invloed is op waarvoor ik de laptop wil gaan gebruiken, SSD en processor makkelijk zelf uit te breiden zijn en of er misschien betere laptops aan te bevelen zijn door Tweakers met meer kennis van zaken dan ondergetekende.

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
Ik ben er in de tussentijd nog eens ingedoken en heb veel gelezen op dit forum en ook de Pricewatch afgejaagd 'op zoek naar'. Is me opgevallen of eerder gezegd tegengevallen dat fabrikanten veel laptops op de markt gooien die eigenlijk niet veel van elkaar verschillen, ene keer iets meer of minder RAM, dan weer een iets andere processor, videokaart of opslag. Sommige avonden ben ik er dan ook gewoon mee gestopt omdat ik er echt gek van werd. Vooral omdat ik niet echt super technisch aangelegd ben dus ook meteen bezig geweest met het lezen van welke processor, videokaart en opslag ik eigenlijk nodig heb. Ik waag me weer een poging en hoop graag op jullie feedback.

Wat is je budget?
1k

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
nauwelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee

Schermdiagonaal:
15,6 inch.

Processor:
Ik wilde natuurlijk de allerbeste en nieuwste processor maar las toen dat (kort door de bocht) door de steeds plattere behuizing je de beloofde GHz niet eens haalt en throttling voorkomt. Dus breek me daar verder het hoofd niet meer over en zolang er een i5 7xxx, i5 8xxx of i7 7xxx inzit ik wel goed vooruit kan.

Werkgeheugen:
Hier wel graag 16 GB en liefst dat ik die met de tijd eventueel nog uit kan breiden naar 32.

Opslagtype:
En grote SSD drijft de prijs nogal op dus denk dat een 128 GB of 256 GB SSD in combinatie met HDD mij dan wat beter uitkomt.

Videokaart:
NVIDIA GeForce GTX 1050 doet het volgens mij wat beter dan de UHD 620 dusja dan deze maar. Wordt trouwens niet of nauwelijks mee gegamed maar stream wel graag films in hoge kwaliteit.

2-in-1:
Nee.

Opties:
Nou zag ik deze voorbij komen en de specificaties spreken mij wel aan maar hoor graag of jullie er ook van onder de indruk zijn. Zag dat die bij Amazon nu ook nog eens mooi geprijsd is.

Met beste groet,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee maar waarom een zware laptop? Een i3-8xxx met UHD620 kan zelfstandig 2160p60 H265 decoden. Je hebt geen i7 en GTX nodig tenzij je mogelijk Netflix4K wil kunnen kijken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:28
Ik zou een 17 inch, full-HD laptop met recente Intel Core-i processor, 8GB en SSD nemen. Spaart je honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
zetje01 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:25:
Ik zou een 17 inch, full-HD laptop met recente Intel Core-i processor, 8GB en SSD nemen. Spaart je honderden euro's.
MAX3400 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:13:
Geen idee maar waarom een zware laptop? Een i3-8xxx met UHD620 kan zelfstandig 2160p60 H265 decoden. Je hebt geen i7 en GTX nodig tenzij je mogelijk Netflix4K wil kunnen kijken.
Hay, dank jullie wel voor jullie beantwoording. Mijn gedachte gang hierachter is dat als ik voor een zwaardere laptop ga, ik ook nog in de toekomst ervan kan genieten en niet over 2 jaar loop te huilen om de aankoop van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
michael077 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:01:
[...]

[...]

Hay, dank jullie wel voor jullie beantwoording. Mijn gedachte gang hierachter is dat als ik voor een zwaardere laptop ga, ik ook nog in de toekomst ervan kan genieten en niet over 2 jaar loop te huilen om de aankoop van nu.
Wat heb je nu trouwens voor laptop? Kan je er niet 8 GB mem en een SSD in zetten? Kan 'ie misschien weer 3 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael077
zetje01 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Wat heb je nu trouwens voor laptop? Kan je er niet 8 GB mem en een SSD in zetten? Kan 'ie misschien weer 3 jaar mee.
Deze is niet meer te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Oef, nee, die processor is gewoon te zwak.
Een paar jaar geleden eigenlijk ook al. (om niet te zeggen... bij aanschaf eigenlijk ook al)
Pagina: 1