Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk.devries
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-05-2021
Mijn vraag
In ons gebouw staat een Connectbox van Ziggo. Van daaruit gaat er een kabel naar ons bedrijf met daaraan een DrayTek 2310n. Echter heeft deze wel Wi-Fi, maar als ik wil inloggen om deze te beveiligen, kom ik direct in de Ziggo Connectbox.

Het gekke is dat ik verbonden ben op de Wi-Fi van de Draytek via mijn telefoon, maar als ik naar het ip-adres van de router ga, kom ik dus in de Connectbox ipv de Draytek.

Iemand enig idee hoe ik dan wel in de DrayTek kom ipv de Ziggo Connectbox?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

DrayTek van de Ziggo afkoppelen, verbinding maken met de DrayTek en dan proberen? Weet je zeker dat je het goede IP-adres hebt?

[ Voor 22% gewijzigd door Detmer op 03-05-2018 13:29 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Als je de DrayTek niet te zien krijgt terwijl je daar verbinding mee hebt, maar wel bij de Ziggo Connectbox kunt zullen ze beiden in hetzelfde subnet staan. Kans dat de DrayTek dus een ander IP adres heeft dan je in eerste instantie verwacht, misschien dat je vanaf je laptop met ipconfig wat uit kunt vogelen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:39
ip adres zoeken met ip scanner, bvb advanced ip scanner. Of Fing op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk.devries
Bedankt voor de snelle reacties. Ik ga er even mee aan de slag en kom er op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
En wellicht kun je ook uitweiden over hoe je hem wil gaan beveiligen? Wellicht dat we daar ook nog wat 'bruikbare' tips voor hebben.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk.devries
Ik wil hem gewoon voorzien van een wachtwoord voor mensen binnen onze organisatie. WPA2 lijkt me het meest voor de hand liggend. Op dit moment bezig met alle IP-adressen te checken en na te lopen via Angry IP-scanner.

Edit: Heb alle "alive"-ip-adressen tussen .1 en .255 gecheckt. Geen enkele daarvan is de DrayTek.

Edit 2: Ik kan op de een of andere manier toch in de router komen van DrayTek. (Gewoon via 192.168.1.1 op m'n telefoon). Echter krijg ik nu de volgende foutmelding 8)7 "Internet misschien niet beschikbaar", terwijl ik hiervoor gewoon verbonden was en niks verandert heb. Iemand hier misschien een idee over? :X

Edit 3: Dit probleem ook uit het niets opgelost. Na enige tijd (enkele minuten) is hij overgeschakeld naar "verbonden". Vreemd, niks gedaan maar alles werkt weer.

[ Voor 62% gewijzigd door luuk.devries op 03-05-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De kabel die uit de connectbox komt, gaat die naar de WAN-poort van de Draytek of naar één van de LAN-poorten?

Oh, en wat is het ip-adres van de Draytek? Toch niet 192.168.178.1 ?

[ Voor 25% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-05-2018 18:02 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk.devries
Nee, via mijn telefoon is het nu gewoon 192.168.1.1 en heb beide poorten geprobeerd. Loopt nu via de LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
Wat bedoel je?
Pagina: 1