Dealers vermelden op webshop zonder toestemming te vragen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 18:56
Ik had een vraag. Ik werk momenteel aan een (consumenten) webshop voor mijn werkgever.

Van oudsher leverden wij uitsluitend aan vakhandelaren, maar willen nu onze producten (gedeeltelijk)
ook online aanbieden.

Voor hetgene wat we niet online aanbieden willen we een pagina opstellen met hierop de
winkeladressen van onze vakhandelaren.

Nu is mijn vraag, mogen we deze gegevens zo maar zonder meer toevoegen aan onze webshop, zonder expliciet toestemming te vragen ?

Het betreft namelijk zo'n 2200 dealers, en het is nogal een werkje om ze allemaal stuk voor stuk te contacteren.

Random WTF

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-10 22:11
Zolang er geen persoonsgegevens benoemd worden zit je qua AVG in ieder geval ok.
Ik zou niet weten waarom je geen lijstje zou mogen maken van dealers, is immers nog 'gratis' reclame voor ze ook.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan prima, let wel op hoe je het doet.

Als mensen een product hebben gekocht kan het zo zijn dat ze bij de dealer op de stoep staan met een klacht/retour.
Zou ook mooi zijn dat ze product gekocht in de webshop kunnen ophalen bij de dealer.
Regeling treffen met je dealers?
Spasm schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:44:
Het betreft namelijk zo'n 2200 dealers, en het is nogal een werkje om ze allemaal stuk voor stuk te contacteren.
Mailing?

[ Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 03-05-2018 12:15 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar