verwarrende getallen over geheugen en agp

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
oke, nou wist ik eigelijk geen goede titel, maar misschien komt hier toch iemand langs kijken die er iets van weet

geheugen:
ik heb pc133 geheugen en denk dat het op 133 mhz loopt maar ik weet het niet meer.
in 3dmark 2001 zegt ie dat het geheugen op 100 mhz loopt, en een paar andere programma'
s beweren dat ook.
nu heb ik even sisoft sandra geprobeert en die beweert dat de geheugencontroller niet meer dan pc100 aan kan, maar de FSB is wel 133.
waarop draait mijn geheugen dan :? niet op dezelfde snelheid als de FSB zoals ik altijd dacht?

AGP:
ik heb in de bios de AGP mooi ingesteld op 4x, maar nu beweert elk programmatje dat ik tegengekomen ben dat ie op 1x staat, wat kan ik hier aan doen :?

ow en nog iets "leuks" over het mobo, overal waar jumpers zijn staat het ingesteld op auto/default en het kan niet verandert worden omdat de andere pinnetjes eraf zijn gehaald/weggelaten, wat moet ik hiermee :? :? :?

Verwijderd

Is je geheugen wel allemaal 133MHz. Hij werkt op de snelheid van de langzaamste.

Je kunt ook AGP 4x inschakelen met behulp van register keys. Staan wel op de site van MS.

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
al het geheugen is 133mhz, dat weet ik onderhand wel zeker, ik heb deze pc niet zelf in mekaar gezet maar compleet gekocht en in de eerste instantie zat er wel 1 reepje van 100mhz in |:( , maar voor dat reepje heb k meteen een nieuwe opgehaald bij de winkel waar ik m gekocht heb. (volgende pc zet k maar wel zelf in mekaar, dan weet k tenminste meteen wat erinzit)

Verwijderd

Met de agpztool kun je de chipset bekijken wat voor een agp deze ondersteunt en hoe het nu ingesteld staat ook voor de videokaart.

Hierna kun je dit via het programma instellen.

Probeer anders nvmax 2.0 eens.

En heb je je drivers wel op turbo staan?

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
drivers?
de via 4in1 bedoel je, nee want dan blijft mn pc hangen zodra ik een spel begin of 3dmark start, en iemand heeft me verteld dat de turbo alleen werkt als de agp op 4x draait en dat doet ie dus niet :(
en als het goed is ondersteund het mobo agp 4x, alhoewel hoeveel vertrouwen heb ik daar in?