voorzetwand: wat te doen met wandcontactdoos?

Pagina: 1
Acties:

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Op onze slaapkamer willen wij een laminaatwand maken tegen een betonnen muur. Volgens diverse online instructies schroef en lijm je dan eerst een rachelwerk op het beton en daarop verlijm je vervolgens het laminaat, waardoor je een mooie planken muur krijgt. In de bestaande betonnen muur zit een wandcontactdoos die straks ook weer in de nieuwe wand moet komen te zitten.
Vraag 1: moet ik achter die wcd een nieuwe hollewanddoos plaatsen, of kan ik de draden gewoon een stukje in het luchtledige laten zweven tussen de oorspronkelijke inbouwdoos en de nieuwe wcd in de voorzetwand?
Vraag 2: ik wil het rachelwerk het liefst beperken tot 18mm dikte, om zo min mogelijk woonoppervlak te verliezen. Dat gaat te weinig zijn om doosjes te plaatsen, dus als het antwoord op vraag 1 "ja" is dan zal dat wel wat meer moeten worden. Maar waar inbouwdozen van 30mm overal te koop zijn, vind ik nergens hollewanddozen van 30mm. Zit ik bij hollewanddozen echt meteen vast aan 50mm?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Met 18+8 kan je met vulringen en langere schroeven de bestaande doos toch gebruiken? Vaak is de draadlengte nog wel afdoende om dit op te vangen. Maar waarom zo dik? Je hebt toch alleen maar een basis nodig om je laminaat tegenaan te lijmen? Dat kan ook op stroken van 9mm.

Persoonlijk vind ik laminaat op alles behalve de vloer een gruwel, maar ieder zijn ding. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 03-05-2018 11:36 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16
Met Sjon in deze.

de vorige bewoners hadden hier het plafond van de wc afgewerkt met laminaat ipv een gipsplaatje oid 8)7

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Bedankt voor de inhoudelijke adviezen! De meningen zal ik maar negeren ;-)
Die 18mm is overigens omdat ik ook nog wat buizen wil leggen naar lichtpunten op de muur.

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Kijk ook of je er niet iets van isolatie tussen wilt doen (tussen je betonnen muur en het laminaat).
Als je het laminaat zo op je rachelwerk plakt, dan klinkt het zo lekker hol als je er tegen aan tikt...

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:58
Je hoeft volgens mij alleen maar 2cm langere boutjes/schroeven te gebruiken in je stopcontact.

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1