Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraded Alienware M17x r4 nog de moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VETBULT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
Hallo allemaal,
Om te beginnen krijg ik een Alienware laptop aangeboden voor een redelijk aantrekkelijk bedrag

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen..

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Aangezien er een kleine op komst is en mijn gamekamer de nieuwe babykamer wordt heb ik geen fatsoenlijke ruimte meer voor een desktop PC vandaar mijn interesse in een laptop.
De specs van de aangeboden laptop.

Upgraded Alienware M17x r4
Intel core extreme i7 3920XM @2.9Ghz
Nvidia GTX 980M 8GB GDDR5
Crucial 16GB DDR3 RAM
SSD 250 GB / HDD 4 TB in RAID0 Configuratie

Alles compleet in doos met coolingmaster erbij voor € 800,-
Nu mijn vraag, is dit de moeite waard? Kan ik hier nog lang mee vooruit?

Of adviseren jullie wat anders? Ik ben totaal niet thuis in de wereld van game laptops dus ik zou ook echt niet weten waar ik voor zou moeten kijken. Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven!

Alvast bedankt :)

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-11 11:54
Wat voor games ga je spelen?
Wat WoW of fps?

Wat vragen die games voor specs?
Als de specs voldoen dan kan het een aardige prijs zijn.

...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:58
Ik heb eigenlijk geen verstand van game-laptops.

Maar, een computer die vijf-zes jaar intensief is gebruikt, zou ik geen cent voor geven.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Dat is heel verdacht. Als iemand die zich veel in de 2de hands markt zit is die prijs ver onder de markt warden. De laptop moet zeker voor rond de 1000 euro plus gaan. tenzij het kennis is die je kan vertrouwen zou ik toch even rond gaan kijken.

Overigens dat gezegd te hebben je zit kwa performance rond de 1050TI en voor iets meer heb je een nieuwe laptop met betere performance en garantie

Kwa cpu zit je gewoon goed :D

(keuzen)
V&A aangeboden: Dell Inspiron 15 7000 Gaming 7567
V&A aangeboden: MSI GL62M 7REX-1448NL - i7-7700hq / 15.6 inch / 8gb / ssd / G...
zetje01 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 01:31:
Maar, een computer die vijf-zes jaar intensief is gebruikt, zou ik geen cent voor geven.
Than sty out of it. heb hier een Thinkpad W530 (die ouder is) die nog steeds een snel terijn gaat. Alienware is over het algemeen een goed merk en gaan lang mee

[ Voor 32% gewijzigd door Sweatleek op 07-05-2018 01:59 ]

confused reality

• zetje01
  • Laatst online: 00:58
@Sweatleek EEhhmm.. Durf jij aan de topicstarter te garanderen dat hij nog lang vooruit kan met die laptop?

• Sweatleek

Sweatleek

zetje01 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 02:26:
@Sweatleek EEhhmm.. Durf jij aan de topicstarter te garanderen dat hij nog lang vooruit kan met die laptop?
Dat zeg ik niet. En laptop die je nu in de winkel koopt kan over een week stuk zijn.

Ik wil alleen zeggen dat je mensen niet bang moet maken puur omdat je niet de eerste bent betekend niet gelijk dat het een gebruikte stuk tape is..... :9

tuurlijk alles brengt risico's met zich mee.

confused reality

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 11:19

Croga

The Unreasonable Man

zetje01 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 01:31:
Dan is het maar goed dat de laptop waar TS het over heeft zowieso niet ouder kán zijn dan een 3.5 jaar....
Tip: Als je er eigenlijk geen verstand van hebt, doe dan geen extreme uitspraken. Het siert je niet en helpt niemand.

• biobak
  • Laatst online: 05:50
Ik zou het niet doen. Ik heb nog een M17x r3 en daarvan is de rubber coating van de behuizing heel plakkerig geworden. Grote kans dat dat bij deze ook zo is/ gaat gebeuren, want volgens mij is de behuizing hetzelfde.

Verwijderd

Die processor is al van 5 generaties terug. Dus de laptop zal 5-6 jaar oud zijn. Dat zou ik absoluut niet doen. En zeker niet voor die hoge prijs. Een laptop (of computer) die zo oud is, is al helemaal afgeschreven. Ik zou er zelf niet eens 200 euro voor over hebben. Als het mobo of de processor kapot gaat, ben je je 800 euro kwijt. Dan kan je mijn inziens beter wat nieuws kopen, dan heb je in ieder geval 2 jaar garantie.

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11 16:53

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik denk ook niet dat het een heel goed idee is om de bovengenoemde redenen. Je bent beter af met een goedkope laptop en een PS4 pro of Xbox one X.
Mijn ervaring is dat gamen op een laptop niet erg prettig werkt tenzij je er een los scherm, keyboard en muis op aansluit. Verder is gamen op een console prettiger met kleine kinderen, wanneer de kleine loopt en dingen wil pakken dan is niets veilig, je laat je muis of voeding op tafel liggen, de kleine ziet een snoer hangen en trekt er aan. een draadloze controller voor een console die netjes achter een deurtje met een veiligheidshaakje zit is dat heel erg handig kan ik je uit ervaring vertellen.

• Sweatleek

Sweatleek

Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:37:
Die processor is al van 5 generaties terug. Dus de laptop zal 5-6 jaar oud zijn. Dat zou ik absoluut niet doen. En zeker niet voor die hoge prijs. Een laptop (of computer) die zo oud is, is al helemaal afgeschreven. Ik zou er zelf niet eens 200 euro voor over hebben. Als het mobo of de processor kapot gaat, ben je je 800 euro kwijt. Dan kan je mijn inziens beter wat nieuws kopen, dan heb je in ieder geval 2 jaar garantie.
Hoeft niet persee. Dat type cpu heeft alienware nog lang gebruikt in zijn/haar laptops. Ik snap ook niet waarom mensen denken dat iets binnen 10 dagen stuk gaat 8)7 misschien omdat we om de 2 jaar een "nieuwe telefoon / laptops" kopen.

TS: vraag om het sieries nummer van dell. dan kan je de geschiedenis van de laptop terug vinden. Overgins dat gezegd te hebben er zijn beter opties.

confused reality

Verwijderd

Sweatleek schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:52:
Hoeft niet persee. Dat type cpu heeft alienware nog lang gebruikt in zijn/haar laptops.
Tsja, da's dan hun fout. Als er bij de concurrentie al een nieuwe in zit en zij teren nog 3 jaar op een oudere, dan kijk ik wel bij de concurrent. :)

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Zoveel geld zou ik niet over hebben voor zo'n oud beestje (~5 jaar oud).

• claudior
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-11 15:42
De 980 is vergelijkbaar aan een GTX 1060, dus performt nu op Full HD op Ultra settings prima. Uiteraard kan het zo zijn dat er binnen een jaar waarschijnlijk een aantal games zijn die niet meer lekker draaien. Jouw eisen qua gamen heb je niet duidelijk aangegeven (welke games, moet de laptop toekomstvast zijn, wil je alleen maar max settings, etc), dus het is moeilijk om te bepalen of het de moeite waard is voor JOUW eisen en wensen.

In het algemeen, qua specs is het prima. Maar: Het is een laptop waarvan de GPU geupgrade is. Dit is mogelijk met dit type laptop (voor heel veel centjes), dus iemand heeft er in zitten schroeven. Dit is volgens mij niet heel makkelijk, dus je moet hopen dat een bekwaam iemand dit gedaan heeft. Voor dat geld vind ik het wel een risico, maar dat moet je zelf weten. Ik zou hem wel even gaan bekijken om te beoordelen of hij netjes is gebruikt.

Ik heb zelf een tijdje terug een alienware 15 met GTX 970 voor 700,- gekocht. Volgens de verkoper is deze niet heel veel gebruikt. Naar mijn inschatting liegt hij niet. ;) De laptop ziet er in ieder geval nog heel goed uit. Maar ja, het blijft tweedehands, dus er is meer risico. Tot nu toe ben ik er blij mee!

Maar: Op je vraag terug te komen, het lijkt mij de moeite waard, mits de laptop nog in de goede staat is. Dat laatste is niet altijd goed in te schatten, dus je moet zelf beoordelen of je het risico waard vindt.
Pagina: 1