Mac Mini en streamen beveiligingscamera's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08:34
Dag allemaal,

Na wat over en weer gemail met Ubiquity komen wij er niet uit. Wij hebben een Mac Mini deze om precies te zijn
En merken dat als wij de live beelden opzetten in full screen dat de beelden soms wel tot 3 a 5 seconde achter lopen. Dit is voor alle camera´s en in Chrome. In Safari loopt het zelfs na een uurtje of 2 volledig vast dus een andere browser lijkt geen optie. Ook beveelt Unifi Chrome aan. (is er nog een andere gelijkwaardige browser voor MAC OS?

Nu hebben we dit gisteren nog eens geprobeerd op een pc met Windows icm Chrome. (Intel NUC I7 met 16Gb ram) En hier lijkt het er op dat dit geheel live is en zonder vertraging. Advies van Unifi was om de hardware acceleratie uit te zetten, maar dan speelt er helemaal niets meer af.
Ligt dit nu echt aan Mac OS? Of aan de Chrome browser voor MAC OS? En zijn er hier mensen die dit ook al voorgehad hebben en opgelost misschien? Of kan ik nog aan iets anders denken als bijvoorbeeld de grafische kaart?

Edit: Misschien handig te vermelden dat hij is aangesloten op een hagelnieuwe BENQ monitor via HDMI

Tips en advies zijn welkom, en ojaa... De Nuc blijven gebruiken is geen optie ;) Die heeft een ander doel :P

[ Voor 4% gewijzigd door anpat op 03-05-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Welke resolutie gebruikt je camera? Zet die eens wat lager indien mogelijk en kijk wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 20:49
Gekke vraag wellicht, kan het zijn dat er in de NUC een SSD zit en de HDD van de MM het niet bijhoud, wordt de disk niet gebruikt voor recording oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
Nelis19821 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:03:
Welke resolutie gebruikt je camera? Zet die eens wat lager indien mogelijk en kijk wat er gebeurd.
Deze staan al niet meer op HD, maar op 1 lagere instelling. (ik kan kiezen tussen high medium en low) Low is de kwaliteit te slecht (op de afstand van de monitor naar de bank om iets te zien) Maar zowel op high als op medium is het probleem gelijk.

Monitor is wel Full HD aan de MAC gekoppeld met een hagelnieuwe HDMI kabel. Geen idee of dit iets uit zou kunnen maken.

Kijk ik met bijvoorbeeld de app voor IOS (max 4 cams) is er niets aan de hand. En die is via WIFI verbonden (duh!! TS ;) ) De Mac via Ethernet. Ook de NUC die geen probleem vertoont is via WIFI op 300Mbit minstens normaal.

Ik krijg het nare gevoel dat dit iets gaat zijn met de MAC zelf... Een nieuwe is niet sneller dan deze zo te zien en kost me tenminste een 500 euro... Wij zijn helaas geen echte MAC helden,
PhaeTom schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:07:
Gekke vraag wellicht, kan het zijn dat er in de NUC een SSD zit en de HDD van de MM het niet bijhoud, wordt de disk niet gebruikt voor recording oid?
Dat klopt in de NUC zit een SSD en een M2. Maar de recordings gebeuren op een virtuele server appart voor deze. De MAC dient alleen voor live beelden, daar kan hij het toch niet te druk mee hebben? Tis idd wel een "normale" hdd

[ Voor 19% gewijzigd door anpat op 03-05-2018 13:13 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:52
Je zou eens kunnen proberen om Windows op de Mac Mini te installeren met Bootcamp. Als je het probleem dan nog steeds hebt, dan is het duidelijk dat de hardware van de Mac Mini simpelweg niet krachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Bootcamp en Windows installatie hulp op een Mac vind je evt hier: https://support.apple.com/nl-nl/boot-camp succes. Mocht dit niet helpen dan heeft MelvinW inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
MelvinW schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:20:
Je zou eens kunnen proberen om Windows op de Mac Mini te installeren met Bootcamp. Als je het probleem dan nog steeds hebt, dan is het duidelijk dat de hardware van de Mac Mini simpelweg niet krachtig genoeg is.
Goh, zoals ik al zei, zijn we geen helden met MAC. Misschien dat ik beter af ben door een 2e nuc te kopen... daar gaat mijn goedkope oplossing :'(

Ik ga het proberen en kom met meer info af,
Bedankt zover Nelis19821 en MelvinW

[ Voor 8% gewijzigd door anpat op 03-05-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:20
anpat schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:13:

En merken dat als wij de live beelden opzetten in full screen dat de beelden soms wel tot 3 a 5 seconde
Wat s hier zo erg aan? Tenzij je natuurlijk de hele dag de beelden gaat monitoren, lijkt me dit niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:35

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Als je nog andere browsers wil proberen: Firefox of Opera.
(ik gebruik zelf Opera voor streaming video (Fox Sports, Ziggo Go), werkt voor mijn gevoel beste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Die 1.4GHz i5 is ook tergend traag, evenals de steentijd harddisk. De regel bij Apple is altijd geweest, koop nooit instap. Hetzelfde geldt voor auto's.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
martijnmartijn schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:54:
[...]

Wat s hier zo erg aan? Tenzij je natuurlijk de hele dag de beelden gaat monitoren, lijkt me dit niet echt een probleem.
Wel dat het niet zo hoort te zijn, en er zou iets gebeuren, ben je dus zo al 3 seconde of meer te laat.
kaassouffle schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:44:
Als je nog andere browsers wil proberen: Firefox of Opera.
(ik gebruik zelf Opera voor streaming video (Fox Sports, Ziggo Go), werkt voor mijn gevoel beste)
Opera gisteren getest, maar zelfde probleem. Weet ondertussen ook de oorzaak... Die pen in hieronder neer. Wel bedankt
nelizmastr schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:02:
Die 1.4GHz i5 is ook tergend traag, evenals de steentijd harddisk. De regel bij Apple is altijd geweest, koop nooit instap. Hetzelfde geldt voor auto's.
Feit is dat ik deze eigenlijk 2e hands heb gekocht voor weinig geld :) Deed tot nu wat hij moest doen en dat was af en toe een foto bewerken, meer eigenlijk niet. Dus het idee deze te gebruiken voor iets meer moest kunnen dacht ik... Mis :+

Blijkbaar is de oorzaak dat wij 6 camera´s hebben en 1 steeds in een iets groter beeld hebben staan. Dit betekend blijkbaar een dubbele stream 8)7 voor de betreffende camera. We hebben nu ingesteld dat hij tussen 2 camera`s kiest elke 25 seconde. Het lijkt erop dat de vertraging is afgenomen tot misschien net 1 seconde, Dit is voor mij afdoende, en scheelt een paar honderd euro voor een nieuwe NUC :)

Bedankt voor het meedenken allemaal. Heb me trouwens niet meer bezig gehouden met Windows op de MAC. Misschien in de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je schreef ook dat de NUC en de iPhone via wifi verbonden zijn en je Mac met een kabel. Heb je de Mac ook op wifi getest?

Verder kun je ook nog Brave of Safari als browser gebruiken waarbij Safari al op je Mac staat geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anpat
sypie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 07:32:
Je schreef ook dat de NUC en de iPhone via wifi verbonden zijn en je Mac met een kabel. Heb je de Mac ook op wifi getest?

Verder kun je ook nog Brave of Safari als browser gebruiken waarbij Safari al op je Mac staat geïnstalleerd.
Dank voor je reactie, maar Safari was geen optie, deze loopt na een uurtje al vast (zie OP)
Via WiFi is het helaas hetzelfde, maar de oplossing heb ik hier boven al genoemd voor nu dan toch... Al is het maar om uitstel van de aanschaf van een 2e NUC beetje dure oplossing voor een live monitoring systeem ;-)

Eventueel heb ik nog als optie om een 2e scherm via Mini DVI aan te sluiten op de NUC en die dan te gebruiken voor zowel films als monitoring.
Pagina: 1