Stereo versterker voor B&W CM9 S2 luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-07-2018
Beste forummers,
Sinds een tijdje in het bezit van een mooi stel speakers. De cm9 S2 van B&W.
Nu zoek ik een knappe stereo versterker voor deze speakers.
Inmiddels wat merken beluisterd in een audiozaak.
Echter vind ik de keuze erg moeilijk.
Heb beluisterd: NAD, Rotel, Cambridge Audio.
Deze merken klonken allen weer anders. NAD vind ik erg kaal klinken. Waarschijnlijk omdat dit een klasse D versterker is. Ook de NAD C268 met aparte eindversterker klonk matig en vallen dus af.
Nu twijfel ik erg tussen de Rotel 1592 en de Cambridge Audio 851w.
Na heel wat forums, sites ed bezocht te hebben, lees ik meerdere keren terug dat Cambridge zo nu en dan problemen heeft met de warmte ontwikkeling, en opvolgend kapotte eindtrappen.
Rotel 1592 klinkt ook prima, maar naar mijn mening iets te weinig laag.
Uiteraard ook duurdere merken beluisterd waaronder NAIM en Hegel, maar die vallen toch echt buiten het budget.
De verkoper adviseert mij Cambridge te kopen. Maar zoals hij ook aangaf dat is zijn smaak. Hij was van mening dat een B&W speaker niet een te warm klinkende versterker moet hebben zoals Rotel.
Zijn de Cambridge verhalen nu echt zo dramatisch? Ook kwam Marantz aan bod. Echter heb ik daar zelf niet veel goede ervaringen mee.
Hiervoor Marantz sr7011 receiver gehad. Maar na 2 verschillende Marantz versterkers (beide sr7011) en 5 reparaties en ellende, mijn geld terug gehad. Dus echt een vertrouwen in Marantz heb ik niet.
Mijn eisen zijn: Stereo versterker, Optisch in (voor tv), Speaker A+B (tweede speakerset keuken), afstandsbediening).
Weet dat de keuze erg persoonlijk is. En dat luisteren de enige optie is. Maar ben wel benieuwd naar jullie bevindingen cq advies. Alvast bedankt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jj1987 op 03-05-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vraag of je wat mag lenen voor thuis. Je moet echt de combi thuis beluisteren met jouw set-up.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
Daar dacht ik ook al aan, maar moet dan het hele bedrag wel eerst afrekenen. En dat is nogal een bedrag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-05 21:15

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zie niet in waarom een Cambridge Audio CXA80 niet zal voldoen?. Die moet meer dan afdoende vermogen leveren volgens mij?. Heeft een DAC onboard (kunt externe bron via USB en/of optical verbinden dus). Kunt eventueel een sub toevoegen (al is dat met dergelijke speakers imo niet zo nodig).

Cambridge Audio 851w is een mooie, maar in verhouding wel behoorlijk dure versterker zonder DAC etc.

Mijn ervaringen met Marantz zijn ook erg negatief, heb een SR7008 gehad welke 4x gerepareerd is. Uiteindelijk verkocht en een gebruikte (2 maand oude) Arcam reciever gekocht die het nu al ruim een jaar zonder issues doet.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 03-05-2018 10:38 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

jj1987 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:27:
Daar dacht ik ook al aan, maar moet dan het hele bedrag wel eerst afrekenen. En dat is nogal een bedrag :)
Ja, als je daadwerkelijk koopt toch ook. :?

Ding halen, duidelijk vertellen wat je wilt doen. Alles netjes houden ook de verpakking, als niet bevalt volgende dag terug. Geen probleem hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Met een CXA80 zou je een heel eind moeten komen inderdaad. Marantz zou ik zelf ook niet snel combineren met B&W. Hebben ook een vrij warm geluid. Wat ikzelf wel een geslaagde combi vind, is Denon met B&W. Denon legt er van zichzelf namelijk wat meer bas in. Nadeel is alleen wel dat je dan al snel uitkomt bij een PMA-1600ne uitkomt en die zijn net zo duur als de 851A. Vraag me af waarom je trouwens de 851w bekijkt in plaats van de 851a? Want de a is gewoon een amp met alles wat je nodig heeft en een w een 'domme' eindtrap.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
Wilde de combinatie Cambride Audio CXA60 met 851W eindversterker. Er is ook een 851N audiostreamer beschikbaar die dan gebruikt wordt, als voorverversterker, echter is die kostbaar, en wil ik graag een analoge ingang hebben. Die zit er niet op, op de 851N. De 851A heeft weer geen digitale ingangen. Je kunt dan wel met een losse DAC gaan werken, maar als het er in zit, is dit toch fijner.
De keuze van een 851W had voor mij te maken met het vermogen. Of de CXA80 genoeg power heeft voor 2x CM9s2 en 2 JBL speakertjes (keuken). Dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
De Marantz sr7011 die ik had, die speaker relais klapten er telkens uit. Ook telkens kapotte netwerkkaart, en hitteproblemen. Ook naar Denon gekeken, maar Denon of Marantz is wat mij betreft ook 1 pot nat. Komen uit dezelfde fabriek.
Tortelli schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:34:
Ik zie niet in waarom een Cambridge Audio CXA80 niet zal voldoen?. Die moet meer dan afdoende vermogen leveren volgens mij?. Heeft een DAC onboard (kunt externe bron via USB en/of optical verbinden dus). Kunt eventueel een sub toevoegen (al is dat met dergelijke speakers imo niet zo nodig).

Cambridge Audio 851w is een mooie, maar in verhouding wel behoorlijk dure versterker zonder DAC etc.

Mijn ervaringen met Marantz zijn ook erg negatief, heb een SR7008 gehad welke 4x gerepareerd is. Uiteindelijk verkocht en een gebruikte (2 maand oude) Arcam reciever gekocht die het nu al ruim een jaar zonder issues doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Warm geluid...kan je daar een ei op bakken? (Sim sala bim, laat het oeverloze domme gelul over warm geluid weer beginnen!) :) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 03-05-2018 10:54 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@Lip ik interpreteer dat altijd als een geluid met een wat zwaardere bas....
jj1987 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:44:
Wilde de combinatie Cambride Audio CXA60 met 851W eindversterker. Er is ook een 851N audiostreamer beschikbaar die dan gebruikt wordt, als voorverversterker, echter is die kostbaar, en wil ik graag een analoge ingang hebben. Die zit er niet op, op de 851N. De 851A heeft weer geen digitale ingangen. Je kunt dan wel met een losse DAC gaan werken, maar als het er in zit, is dit toch fijner.
De keuze van een 851W had voor mij te maken met het vermogen. Of de CXA80 genoeg power heeft voor 2x CM9s2 en 2 JBL speakertjes (keuken). Dat betwijfel ik.
Je hebt in 90% van de situaties genoeg aan een paar watt, mensen overschatten het benodigde vermogen altijd. Heb een poosje mijn vaders oude Quad 33/303 (2x 45 watt volgens mij) gebruikt als stereo versterker toen mijn Marantz gerepareerd werd, klonk beter en leverde meer dan voldoende vermogen om harder te kunnen dan je wilt. Heb een paar B&W 683 S2's welke erom bekend staan redelijk wat vermogen te willen (vergelijkbaar met de CM9's volgens mij, die zijn kwalitatief alleen beter).

CXA80 met een CXN steamer erbij en je hebt alles wat je nodig hebt voor minder geld.
jj1987 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:50:
De Marantz sr7011 die ik had, die speaker relais klapten er telkens uit. Ook telkens kapotte netwerkkaart, en hitteproblemen. Ook naar Denon gekeken, maar Denon of Marantz is wat mij betreft ook 1 pot nat. Komen uit dezelfde fabriek.
[...]
HDMI boards gingen vooral kapot, dat terwijl ik de Marantz na de eerste keer al actief ben gaan koelen (120 mm pc fan op 7v, temperatuur geschakeld met een CV ketel schakeling van Aliexpress :D).

[ Voor 28% gewijzigd door Tortelli op 03-05-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:04
jj1987 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:44:
Om het vermogen zou ik het niet laten, heb dezelfde speakers tijden op een instap Yamaha surround versterker gedraaid en dat ging meer dan prima. Wel ging 1x de versterker uit toen ik het volume snel van laag naar hoog draaide, weet niet of dat kwam door het vermogen maar hij ging daarna gewoon gelijk weer aan. Ook op hogere volumes ging het prima met dat ding, dus weet zeker dat je het daarom niet moet laten.

Overigens heb ik ze nu aangesloten op een Marantz 7010 en hoor geen verschil in klank, lijkt me een beetje overrated. Verschuif je CM9's een paar centimeter verder van de muur af en er is meer verschil qua geluid dan welke versterker dan ook kan veroorzaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 20-05 15:42
Impact van een versterker op het geluid valt toch allemaal wel mee? NAD, Rotel, Cambridge is allemaal puik spul. Ik speel zelf met een simpele Marantz 5010 de pannen van het dak met mijn Focal Aria's.

Dat een Rotel te weinig laag geeft, zal echt te maken hebben met de settings van die versterker. Of het ligt aan de CM9's, dat zijn best ranke speakers die geen heel groot kabinet hebben. Of het ligt aan de plaatsing/akoestiek van de ruimte. Toen ik mijn speakers ging luisteren vond ik het laag van alle speakers ook best matig. Eenmaal thuis aan mijn eigen receiver opnieuw gekalibreerd en settings ingesteld zoals ik dat mooi vind. Kwam toen een heel knap laag uit. Uiteraard is je eigen huiskamer ook weer heel anders dan de luisterruimte van een winkel.

Maar je kunt met de winkel niet afstemmen dat je wat versterkers op proef wilt zonder het hele bedrag ineens af te tikken?

Kortom; zoals hierboven ook staat, met 50W vermogen blaas je de ramen uit je huis qua volume. Klankkleur, impact daarvan van een versterker op speakers valt allemaal mee volgens mij. De settings van versterkers onderling kunnen gewoon anders zijn, waardoor het anders klinkt, maar daar valt aan te tweaken. Ik vraag me ook af of de ene pure audio setting de andere pure audio setting van een versterker is. Grootste impact op het geluid heeft de speaker en de akoestiek van de ruimte

Btw: ik zou voor het geld wat je voor een Rotel 1592 ( € 2.500?) uit wil geven eerder steken in dikkere speakers dan in een versterker. Daar ga je namelijk meer lol van hebben dan een dure versterker.

[ Voor 30% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2018 11:13 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-05 19:09
Nog even over dat Cambridge Audio hitte verhaal: volgens mij gaat dat alleen/vooral om de Cambridge Audio A1 van zo'n 20 jaar geleden. vaak blijft die reputatie dan kleven maar zover ik weet hebben nieuwe Cambridge Audio versterkers hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45
Ik ben een aantal keer naar een Audio beurs geweest, en daar ook elke keer stilgestaan bij de B&W stand. In gesprek met een vertegenwoordiger van hun gaven ze aan dat ze nauw samenwerken met Rotel. Wilde deze zelf eigenlijk dan ook bij m'n CM6 speakers gebruiken, maar omdat ze nog geen 4K passthrough ondersteunden, toch gekozen voor een Marantz SR7011. Zijn nu ondertussen 1.5 jaar in gebruik, en nog geen moment spijt gehad!
Binnenkort uitbreiden met de DB4S subwoofer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

jj1987 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:50:
[...]
Op zich eens, maar het grote verschil hier is dat je nu surround vergelijkt met stereo. Waar surround vooral zoveel mogelijk functies voor zo min mogelijk geld moeten leveren, zijn de stereoversterkers van Marantz en Denon juist redelijk eenvoudig. DAC, power supply en eindtrappen, grof gezegd. Een surroundversterker moet tot 11 kanalen aansturen en een stereoversterker slechts 2 (of 4). Dan snap je waarschijnlijk ook wel dat er dan ergens simpelweg ingeleverd moet worden op kwaliteit. Ik snap de nasmaak die je hebt heel goed, maar ik wilde het toch even nuanceren :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Krentenbol schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Op zich eens, maar het grote verschil hier is dat je nu surround vergelijkt met stereo. Waar surround vooral zoveel mogelijk functies voor zo min mogelijk geld moeten leveren, zijn de stereoversterkers van Marantz en Denon juist redelijk eenvoudig. DAC, power supply en eindtrappen, grof gezegd. Een surroundversterker moet tot 11 kanalen aansturen en een stereoversterker slechts 2 (of 4). Dan snap je waarschijnlijk ook wel dat er dan ergens simpelweg ingeleverd moet worden op kwaliteit. Ik snap de nasmaak die je hebt heel goed, maar ik wilde het toch even nuanceren :)
O ja? In de hoeveelheden waarin Pioneer, Denon, Sony en co. hun spullen maken - en dat vaak gewoon zelf maken, in plaats van uitbesteden - zal dat echt niet zoveel uitmaken. Het "verschil" tussen een versterker en een receiver is meer een fabeltje. Verder zijn beide gewoon signaaldoorgevers en horen ze akoestisch transparant te zijn. Hoor je verschillen, dan komt dat door het volume (harder klinkt vaak mooier) of door equalizersettings.

Dat een Arcam dus mogelijk anders klinkt dan een Rotel of een Marantz is duur puur een instellingenverhaal. Op "pure direct" of zulks hoort elke versterker hetzelfde te klinken. B&W's zijn overigens ook totaal niet zo exotisch/moeilijk dat je daar nu iets speciaals voor nodig hebt.

Koop een receiver of versterker dus gewoon op basis van de functies die je nodig hebt en laat de audiofiele praatjesmakers (de verkopers dus) je niet gek maken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Toevallig heb ik hier net een paar 602 S3's staan van B&W. Op dit moment draait het spul tot volle tevredenheid op een mooie Denon PMA-735R, maar dat is natuurlijk al wat ouder.

Daarnaast heb ik ze zowel op een Cambridge Azur 550A als een NAD 3240PE (ook wat ouder) gehad. Wat mij betreft wint de Denon qua geluid karakteristiek, maar dat is natuurlijk een smaak kwestie. Denon is over het algemeen in mijn ervaring wat transparanter en iets minder wollig dan Marantz, uitgaande van gelijke instellingen en zonder Source Direct ;)

De Cambridge, een wat nieuwere, was ik snel klaar mee. Die had eigenlijk binnen no-time (lees: 2 jaar) al klevende speakers relais...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
Bedankt voor jullie feedback. Zaterdag wederom wezen luisteren. Eerst de Rotel 1592, en hierna de Cambridge Audio Azur 851A. Beiden klinken goed. De Cambridge klinkt wat krachtiger en heeft ondanks 120watt een iets vollere klank naar mijn mening. De cambridge is 1699 euro, en de Rotel 2499 euro.
Zit erg in twijfel. Dit komt omdat de Rotel wat meer functies heeft. Hij heeft een DAC aan boord, dus je kunt zo een digitale bron (zoals mijn tv) inprikken. Bij de Cambridge heb ik daar een losse DAC voor nodig. De DACmagic 100 van Cambridge is dan ook een optie. Deze kost 150 euro. Wat ik wel vervelend vind, is dat hiervoor dus weer een los kastje voor nodig is. Die je dus ook weer met de hand aan en uit moet zetten. Een trigger uit/ingang. Zit er niet op. Qua looks vind ik de Rotel mooier. Maar de Cambridge net een tikkie mooier klinken. Beiden degelijke versterkers. Als je gaat googelen wordt je eigenlijk helemaal gek. De een vind dit, de ander dat. En zo kan ik een merk kiezen, wat ik thuis aansluit en hoogstwaarschijnlijk weer anders klinkt ivm de ruimte waarin hij staat (muren, gordijn, meubels etc.) Uiteraard komt dit puur door smaak en beleving. Over de Rotel kun je negatieve reacties vinden, en zo ook over Cambridge. Zo zijn er mensen die al jaren een Marantz receiver gebruiken met volle tevredenheid, en probeer ik deze juist te vermijden omdat ik er weer negatieve ervaringen mee heb.
De Cambridge wordt over het algemeen warmer, dan de Rotel. En vraag me dan zo af, of dit qua levensduur eigenlijk wel oke is. Zo zegt de ene verkoper dat de Cambridge transparanter klinkt en Rotel wat wolliger, en zo geeft de andere verkoper zijn voorkeur weer aan de Rotel omdat hij juist weer vind dat B&W en Rotel weer een ideale combi is. Vind het dus echt een moeilijk besluit. Ga ik voor de Cambridge met een losse dac. Of pak ik de Rotel die dit aan boord heeft en die ik eigenlijk ook prima vind klinken en ga ik voor het gemak van een ingebouwde dac.

[ Voor 4% gewijzigd door jj1987 op 07-05-2018 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• microcuts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:19
Kies alsjeblieft niet op basis van verschillen in 'klank'. Als deze er al zijn (doe een blinde test) vallen ze in het niet vergeleken met wat de ruimte met je geluid doet. Een versterker van een paar honderd euro is ruim voldoende, zolang deze maar over de benodigde aansluitingen/functionaliteit/bouwkwaliteit beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wat ik jammer vind is dat je uiteindelijk niets doet met de adviezen hier. Je bent alleen gaan luisteren naar de versterkers die je zelf al voorgenomen had. Een €1700 versterker nemen, en dan een goedkope DAC erbij plaatsen is ook een aparte keuze.

Een CXA80 (eventueel met CXN streamer) is voor het geld en de luidsprekers die je gebruik een logischer keuze volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 08-05-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj1987
De keuze voor de CA 851A is omdat ik het prettig vind een display te hebben. Wat ik jammer vind is je toon waarop je praat. Luisteren doet een kind van 5 ;) Ook je optie om een CXN streamer van 1100 euro te kopen is nogal krom, als de CXA80 van exact hetzelfde bedrag. Buiten dat heb je met een CXN streamer geen goedkope DAC nodig, omdat de CXN streamer tegelijk functioneert als DAC. Buiten dat ben ik opzoek naar een goede versterker, en geen streamer. Dus is mijn vergelijking van de iets duurdere CA lang zo gek nog niet. Vind het fijn dat je een tijdelijke versterker in gebruik hebt gehad van je vader. Maar je weet net zo goed als ik dat een CM9 S2 toch wel iets meer lust dan 45 watt. Ook al is het voor tijdelijk een prima oplossing.
Tortelli schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 11:52:
Wat ik jammer vind is dat je uiteindelijk niets doet met de adviezen hier. Je bent alleen gaan luisteren naar de versterkers die je zelf al voorgenomen had. Een €1700 versterker nemen, en dan een goedkope DAC erbij plaatsen is ook een aparte keuze.

Een CXA80 (eventueel met CXN streamer) is voor het geld en de luidsprekers die je gebruik een logischer keuze volgens mij.

[ Voor 9% gewijzigd door jj1987 op 08-05-2018 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 20-05 15:42
jj1987 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:38:. Maar je weet net zo goed als ik dat een CM9 S2 toch wel iets meer lust dan 45 watt. Ook al is het voor tijdelijk een prima oplossing.

[...]
De CM9 S2 heeft een gevoeligheid van 89db. Dat zijn geen waardes die de speaker als moelijk aanstuurbaar zouden kwalificeren. Daar heb je echt niet veel vermogen voor nodig om die te laten zingen. Een marantz slimline, bijvoorbeeld, die 50w aan boord heeft kan die CM9 echt prima aansturen.

Je moet vooral kijken naar de functies die jij nodig vindt op een versterker. Op basis daarvan ga je vergelijken. In jouw geval zou ik heel snel voor die Cambridge gaan. Scheelt n bak geld! Wellicht moet je ook eens blind durven luisteren naar een stuk of 6 versterkers in verschillende. prijsklassen. Hoe mooi is het als daar uit komt dat n versterker van onder de € 1.000 jou het beste klinkt (die cambridge en rotel lijken mij namelijk echt dikke overkill voor die CM9’s)die ook nog eens de snufjes aan boord hebt die jij wilt.

Overigens snap ik je overweging wel om zo’n dure versterker te kopen. Je hebt je er al een tijdje aan zitten verlekkeren, het ziet er vet uit en je wil gewoon iets diks aan je speakers hangen om er zeker van te zijn dat je er alles uit haalt. Je hebt het dan wel over je gevoel, dat is veel waard in hifi land en een prima reden om een dikke versterker te kopen :Y

[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 08-05-2018 23:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1