Beste Tweakers,
Volgende casefan op de radiator van mijn hybrid gpu geplaatst.
De ventilator is aangesloten op Fanheader 1 van mijn moederbord.
Om hem te koppelen aan de temperatuur van de GPU heb ik gebruik gemaakt van speedfan.
Nu krijg ik de ventilator niet boven de 1000 RPM,
Als ik hem in de bios op full speed zet dan komt hij op 1000 RPM en ook in speedfan krijg ik op 100% hem niet hoger dan 1000 RPM.
In speedfan ook de maximale snelheid gecontroleerd en als ik deze op 50% plaats dan komt hij niet hoger dan 500RPM.
Op het moederbord heb ik ook nog twee 1400RPM fans met een splitter op fanheader 2 geplaatst. Deze draaier volgens speedfan op 100% zelf op 1500RPM.
De NZXT x41 CPU cooler staat op de CPUfanheader1 en deze behaald ook gewoon zijn maximale snelheid.
Verder op dit moment geen overige fans in mijn systeem.
Alle fanheaders hebben een 4 pins PWM aansluitingsmogelijkheid. Dit geld tevens voor de 2 CPU fanheaders.
Ik gebruik het volgende moederbord:
Kom zelf dit bij de fabrikant tegen maar deze technische informatie tegen.
https://noctua.at/en/nf-f...00-ip67-pwm/specification
Rotational Speed (+/- 10%) 2000 RPM
Min. Rotational Speed (PWM, +/-20%) 450 RPM
Rotational Speed @ 12V (+/- 10%) 1050 RPM
Voltage 24 V
Voltage PWM signal 5 V
Nu geeft mijn moederbord maximaal 12V per header. Zover als ik weet is dit wel een beetje de standaard. Hoe ga ik aan 24v komen per aansluiting? of is hier een anderen oplossing voor?
Wil ze wel graag zelf kunnen blijven sturen en PWM.
Volgende casefan op de radiator van mijn hybrid gpu geplaatst.
| 4 | Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 IP67 PWM, 140mm | € 27,85 | € 111,40 |
De ventilator is aangesloten op Fanheader 1 van mijn moederbord.
Om hem te koppelen aan de temperatuur van de GPU heb ik gebruik gemaakt van speedfan.
Nu krijg ik de ventilator niet boven de 1000 RPM,
Als ik hem in de bios op full speed zet dan komt hij op 1000 RPM en ook in speedfan krijg ik op 100% hem niet hoger dan 1000 RPM.
In speedfan ook de maximale snelheid gecontroleerd en als ik deze op 50% plaats dan komt hij niet hoger dan 500RPM.
Op het moederbord heb ik ook nog twee 1400RPM fans met een splitter op fanheader 2 geplaatst. Deze draaier volgens speedfan op 100% zelf op 1500RPM.
De NZXT x41 CPU cooler staat op de CPUfanheader1 en deze behaald ook gewoon zijn maximale snelheid.
Verder op dit moment geen overige fans in mijn systeem.
Alle fanheaders hebben een 4 pins PWM aansluitingsmogelijkheid. Dit geld tevens voor de 2 CPU fanheaders.
Ik gebruik het volgende moederbord:
| 1 | ASRock Fatal1ty Z370 Gaming K6 | € 171,10 | € 171,10 |
Kom zelf dit bij de fabrikant tegen maar deze technische informatie tegen.
https://noctua.at/en/nf-f...00-ip67-pwm/specification
Rotational Speed (+/- 10%) 2000 RPM
Min. Rotational Speed (PWM, +/-20%) 450 RPM
Rotational Speed @ 12V (+/- 10%) 1050 RPM
Voltage 24 V
Voltage PWM signal 5 V
Nu geeft mijn moederbord maximaal 12V per header. Zover als ik weet is dit wel een beetje de standaard. Hoe ga ik aan 24v komen per aansluiting? of is hier een anderen oplossing voor?
Wil ze wel graag zelf kunnen blijven sturen en PWM.
[ Voor 14% gewijzigd door Dellmorte op 03-05-2018 11:05 ]