Wat te doen na afblazen deal...

Pagina: 1
Acties:
  • 2.989 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:39
Maandag tot overeenkomst gekomen met een tweaker die 88 positieve reviews heeft over een telefoon.

Ik zou nog effe overleggen met me vrouw,uurtje later maak ik het geld over 275 euro.En minuut later krijg ik een bericht dat de telefoon is opgehaald door een andere koper.

Nou lekker dan,volgende dag dinsdag 1 mei stuur ik een bericht of die het geld heeft teruggeboekt,krijg een bericht terug het is vandaag 1 mei arbeidsdag banken werken niet???? hm oke,even later krijg ik weer een bericht dat die 175 euro woensdag wil overboeken en restant 100 euro pas volgende maand.....

Heb vandaag inmiddels mijn hele bedrag terug,maar dit had ik eigenlijk niet verwacht van iemand die 88 positieve reviews heeft op tweakers.

Nu mijn vraag moet ik deze tweaker alsnog beoordelen met een negatieve beoordeling? Hij zal het mischien daarna meteen bij mijn doen.

Mod kan de berichten gewoon terug lezen (40 berichten)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Beste antwoord (via Amaze86 op 03-05-2018 10:27)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
1 mei is dag van de arbeid. Dat wordt zo ongeveer overal in Europa gevierd met een vrije dag, behalve in Nederland. Ik ga er dus vanuit dat de verkoper een Belg was.

Het klinkt inderdaad niet als een hele goede gang van zaken, maar je hebt je geld terug toch? Dan zou ik het ook gewoon zo laten.

Home Assistant configuratie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Dat ligt er aan, je zegt je moest nog even overleggen? Dus de koop was nog niet gesloten? In dat geval is er weinig te beoordelen ook als was je blijkbaar erg dichtbij en was het netter van de verkoper om dit meteen aan te geven.

Daarnaast is het geld dus 3 dagen later teruggestort? Lijkt me ook prima.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
1 mei is dag van de arbeid. Dat wordt zo ongeveer overal in Europa gevierd met een vrije dag, behalve in Nederland. Ik ga er dus vanuit dat de verkoper een Belg was.

Het klinkt inderdaad niet als een hele goede gang van zaken, maar je hebt je geld terug toch? Dan zou ik het ook gewoon zo laten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

TheFes schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:48:

Ook banken in Nederland zijn dan dicht, transacties tussen de banken worden de volgende werkdag (na 1 mei) pas uitgevoerd.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zou nog effe overleggen met me vrouw,uurtje later maak ik het geld over 275 euro
Maar heb je hem ook eerst verteld dat je akkoord ging? Of gewoon bedrag overgemaakt in de hoop dat dat wordt gezien als 'bevestiging'?

En zoals boven, banken deden ook in Nederland helemaal niets op 1 mei.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 03-05-2018 09:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40

Barrycade

Through the...

1 Mei is geen werkdag in het internationale betalingsverkeer. Dus overboekingen lopen dan niet door.

Dat verkoper het in 2 porties wil overmaken zou mij erg zenuwachtig maken. Als hij de telefoon al verkocht had zou in 1x terugstorten geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Deal was al gesloten voordat het geld was overgemaakt.Ik laat het zo,ben al blij dat het netjes is teruggestort.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Als je inderdaad al een overeenkomst had met de Tweaker mag je 'm beoordelen AFAIK. Niks moet. Mooi dat het uiteindelijk goedgekomen is, maar fraai is het niet van de verkopende partij.(En daarom wordt de beoordeling dus ook op prijs gesteld, dan waarschuw je eventuele toekomstige kopers :))

[ Voor 25% gewijzigd door Nat-Water op 03-05-2018 10:53 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als er een overeenkomst was, mag je een beoordeling schrijven. Hij ontbindt nu zonder overleg deze overeenkomst, dat is niet netjes. Zoals Floppus al eens aangegeven heeft, je zou hem zelfs rechtswege tot levering kunnen dwingen. Of je het zover wil laten komen is een ander verhaal. Je review zien we dus wel verschijnen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Amaze86
Microkid schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:59:
Als er een overeenkomst was, mag je een beoordeling schrijven. Hij ontbindt nu zonder overleg deze overeenkomst, dat is niet netjes. Zoals Floppus al eens aangegeven heeft, je zou hem zelfs rechtswege tot levering kunnen dwingen. Of je het zover wil laten komen is een ander verhaal. Je review zien we dus wel verschijnen.
Heb alsnog een negatieve beoordeling achtergelaten,nu smeekt die me dat ik over het terugboeken van 175 euro en later 100 moet verwijderen.Laat het zo staan,zodat andere tweakers op ervan op de hoogte zijn mochten ze bij hem iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Als je verhaal klopt zie ik geen enkele reden om het te wijzigen, zou zeker weten niet voor die persoon gaan liegen.

Het onder je neus verkopen is niet netjes, en dat zou ik ook zeker in de review aangeven.
Qua geld vind ik het niet zo heel slecht geregeld, als een bank dicht is, is een bank natuurlijk dicht.
Wat ik wel vreemd vind is dat hij je 100 later wil overmaken. Daar zou ik absoluut niet mee akkoord gegaan zijn.
Jij hebt 275 overgemaakt, dat staat op zijn rekening, geen enkele reden dat hij dat niet gelijk terug kan storten. Als hij jou geld gebruikt heeft, is dat nogal een rotstreek, hij wist al dat het terug moest. Dat is niet jou probleem, ik zou er op gestaan hebben dat alles in 1 keer terug kwam.
Maar goed, dat is achteraf. Ik zou inderdaad gewoon blij zijn dat je alles terug hebt, want dat kan nog wel eens nog veel lastiger zijn. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door WEBGAMING op 06-05-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
@WEBGAMING Mijn verhaal klop,mod kan alles nalezen in me berichtenbox. Ja ik kreeg het bericht dat hij financieel niet mee zit en in het rood staat,daarom wilde die de terugbetaling splitsen.

Toen dacht ik wtf wordt ik opgelicht op tweakers door iemand met 88 positieve reviews....ik bleef rustig en stuurde netjes een bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Daar twijfel ik ook niet aan hoor. ;)

Tja, hij heeft van jou bijna 300 euro gehad, en van iemand anders waarschijnlijk ongeveer hetzelfde bedrag. Gewoon onzin dat hij jou niet zou kunnen terugbetalen.
Maar goed, het is nu in ieder geval (niet netjes) opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Als je (bijna) rood staat dan kan er wel geld op de rekening worden gestort maar kan je het niet terug overmaken. Dat lijkt mij een vrij logische verklaring over waarom het niet gelijk in 1x kon worden teruggestort.

De verkoper had blijkbaar snel geld nodig en is met een andere koper ook akkoord gegaan omdat hij daar schijnbaar dacht meer zekerheid te hebben.

Vervolgens heeft TS alsnog het geld overgeboekt en was de verkoper niet in staat dit direct terug te storten,
maar heeft dat zodra het kon alsnog gedaan.

Komt op mij over als een vervelende samenloop van omstandigheden na een niet zo slimme beslissing tussentijds toch aan een ander te verkopen. Maar niet heel verkeerd opgelost daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Ik snap dat je graag een "waarschuwing" wil geven aan andere tweakers, maar het klinkt niet als intentioneel slechte bedoelingen.

Volgens de regels mag je toch geen review achter laten als je geen deal hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 02-10 10:33

Rmg

Als je net je telefoon 2x verkocht hebt en niet het geld direct terug kan storten naar 1 van de 2 moet je misschien niet of in ieder geval wat voorzichtiger gaan handelen.

Wel een mooie manier om renteloos 100 euro te "lenen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
Rmg schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:29:
Als je net je telefoon 2x verkocht hebt en niet het geld direct terug kan storten naar 1 van de 2 moet je misschien niet of in ieder geval wat voorzichtiger gaan handelen.
Als die ander cash heeft betaald ben je wel een paar dagen verder voordat je dat bedrag naar iemand over kunt boeken...
rente
Haha... Oh wait, you're serious? Let me laugh even harder...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Paul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:37:
[...]
Haha... Oh wait, you're serious? Let me laugh even harder...
Volgende keer ff fatsoenlijk quoten, kthx. Gaat niet om het dagje, het gaat om die maand 100 euro "lenen"

Verbazend, een verkoper verkloot een deal, stort het bedrag in delen terug met een tussenpoos van een maand (of wil dat in ieder geval) en dat is tegenwoordig maar normaal 8)7

Dat de verkoper "niet rood kan staan", "geldproblemen" heeft of iets anders en niet binnen een dag een dubbel gestort bedrag terug kan geven is het gewoon een slechte verkoper :O

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 07-05-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
En dan zeg je dat ik verkeerd quote? Om te beginnen reken je me nu af op iets heel anders dan wat je in je eerdere post zette dus dat KAN ik niet eens ruiken, laat staan quoten (Je had het over 'direct', en daar reageer ik met mijn eerste stuk op.), ten tweede heb ik precies gequote wat jij zei en wat ik bedoel. Je hebt het namelijk over maximaal 1,7 cent rente (SNS 0,02% jaarrente)... Ja, echt een meesterlijk plan, word je rijk van.

Having been there snap ik dat het soms niet anders kan (of heel lastig is), maar een maand wachten met terugbetalen is zeker niet de bedoeling. Dezelfde dag waar je zo op blijft hameren, tja, lees mijn vorige post nog een keer...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Amaze86 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:36:
[...]

Heb alsnog een negatieve beoordeling achtergelaten,nu smeekt die me dat ik over het terugboeken van 175 euro en later 100 moet verwijderen.Laat het zo staan,zodat andere tweakers op ervan op de hoogte zijn mochten ze bij hem iets kopen.
Misschien wel zo netjes om even in de feedback te vermelden dat het uiteindelijk wel allemaal al is teruggestort en je niet nog op 100 euro zit te wachten (dat suggereert de huidige tekst namelijk een beetje).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24

Just_I

What did you just say?

Rmg schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Volgende keer ff fatsoenlijk quoten, kthx. Gaat niet om het dagje, het gaat om die maand 100 euro lenen
Vanaf 1 mei tot 7 mei is een maand?!? Een dagje komt meer in de buurt.

Gezien de rest van het verhaal lijkt het dat de verkoper goede intenties had alleen niet geheel netjes in de verkoop aan een derde.

[ Voor 18% gewijzigd door Just_I op 07-05-2018 10:40 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Just_I schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Vanaf 1 mei tot 7 mei is een maand?!? Een dagje komt meer in de buurt.
uit de TS:
Nou lekker dan,volgende dag dinsdag 1 mei stuur ik een bericht of die het geld heeft teruggeboekt,krijg een bericht terug het is vandaag 1 mei arbeidsdag banken werken niet???? hm oke,even later krijg ik weer een bericht dat die 175 euro woensdag wil overboeken en restant 100 euro pas volgende maand.....
Uit mijn post
Verbazend, een verkoper verkloot een deal, stort het bedrag in delen terug met een tussenpoos van een maand (of wil dat in ieder geval) en dat is tegenwoordig maar normaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24

Just_I

What did you just say?

Rmg schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:40:
[...]

uit de TS:

[...]

Uit mijn post

[...]
Juist, hij geeft aan een maand later en het word een week. Goede intentie dus.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Paul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:37:
[...]
Als die ander cash heeft betaald ben je wel een paar dagen verder voordat je dat bedrag naar iemand over kunt boeken...
Bij elke nederlandse bank kan je met geld naar binnen lopen, en het op je eigen rekening laten storten. Is binnen 10 minuten geregeld, en in het ergste geval staat het dezelfde dag nog op je rekening.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 07-05-2018 12:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat een softe reacties allemaal zeg. Dat de verkoper 'goede intenties' :? heeft en het uiteindelijke bedrag volledig is teruggestort zal allemaal wel, maar TS heeft gewoon een overeenkomst met de verkoper en de verkoper ontbindt de overeenkomst op een vrij lullige manier en doet ook nog moeilijk over het terug storten van het bedrag wat hij van TS heeft ontvangen.

TS (en overige Tweakers!) dit verdient een dikke negatieve review. Zo hoef je niet behandeld te worden, ongeacht de situatie van de verkoper. Hier zijn reviews voor bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 07-05-2018 13:22 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
WEBGAMING schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:52:
Bij elke nederlandse bank kan je met geld naar binnen lopen, en het op je eigen rekening laten storten. Is binnen 10 minuten geregeld, en in het ergste geval staat het dezelfde dag nog op je rekening.
..ik doe er al 10 minuten over om bij de bank te komen... Verder moet deze open zijn, moet ik tijd hebben, moet er geen wachtrij zijn, etc.

Een maand is wel erg lang, maar een paar dagen lijkt me niet onredelijk, ondanks de screw-up (van wie laat ik in het midden, zelf onderhandel ik maar met één persoon tegelijk maar ik kan me indenken dat "overleggen met me (sic) vrouw" gezien kan worden als "nog geen overeenkomst") hebben mensen ook nog gewoon een leven...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:35
Goede intentie of niet.
Ik denk dat niemand hier vrolijk word van als ze denken iets gekocht te hebben.
Volgende dag te horen helaas is al verkocht.
En je krijgt volgende maand je geld terug. Net alsof je een wilt vreemde persoon geld uitgeleend hebt.

Kom op dit is tweakers, je mag toch wel iets kwaliteit verwachten van mensen hier op tweakers.
Heb je het al aan een ander verkocht, niet netjes, maar bied je excuses aan en ga door. En betaal meteen het geld terug. Zo moeilijk lijkt me dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Paul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:05:
[...]
..ik doe er al 10 minuten over om bij de bank te komen... Verder moet deze open zijn, moet ik tijd hebben, moet er geen wachtrij zijn, etc.

Een maand is wel erg lang, maar een paar dagen lijkt me niet onredelijk, ondanks de screw-up (van wie laat ik in het midden, zelf onderhandel ik maar met één persoon tegelijk maar ik kan me indenken dat "overleggen met me (sic) vrouw" gezien kan worden als "nog geen overeenkomst") hebben mensen ook nog gewoon een leven...
Moet er geen wachttijd zijn. Volgens mij als je met het geld van iemand anders loopt ( die je het zo snel mogelijk op je rekening gestort wilt hebben ) mag je gerust iets meer moeite doen als je het afgeboekt hebt. Het is immers niet jouw geld, buiten dat om je weet dat het product gekocht is dus waarom zou het afgeboekt moeten zijn? Het geld staat er immers alsnog op zou geen reden kunnen bedenken waarom iemand het geld moet afhalen van een product die verkocht is?

Gewoon netjes zelfde dag / volgende dag terug storten zodra je het gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Fordius schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:08:
Het geld staat er immers alsnog op zou geen reden kunnen bedenken waarom iemand het geld moet afhalen van een product die verkocht is?
Heb je het topic gevolgd? Rood staan (en ja, dat is een aanname / mogelijke oorzaak waarom de verkoper een maand wilde of moest wachten) == niet over kunnen boeken, en cash geld moet je eerst storten voordat je het over kunt boeken.
Gewoon netjes zelfde dag / volgende dag terug storten zodra je het gezien hebt.
Helemaal mee eens. Maar dat moet wel kunnen, sommige mensen denken dat dit in 0,3*10-7 seconde gedaan moet zijn.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Paul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:18:
[...]
Heb je het topic gevolgd? Rood staan (en ja, dat is een aanname / mogelijke oorzaak waarom de verkoper een maand wilde of moest wachten) == niet over kunnen boeken, en cash geld moet je eerst storten voordat je het over kunt boeken.
[...]
Helemaal mee eens. Maar dat moet wel kunnen, sommige mensen denken dat dit in 0,3*10-7 seconde gedaan moet zijn.
Niet letterlijk alles, maar uiteindelijk heeft ie 2x dus betaald gekregen voor het product.
Als je alsnog rood staat incl 2x een grote betaling.

Dan moet je toch ook even je financiën goed nakijken. En zal ik het nog benauwder krijgen of ik mijn geld wel krijg volgende maand. Dat hij misschien de 2e betaling cash kreeg. Hoeft het nog steeds geen maand te duren om geld terug te storten die niet van hem is.

Tuurlijk 1 a 2 misschien 3 dagen is nog te doen.
Maar een maand uitstellen terwijl je 2x z'n bedrag hebt gekregen is natuurlijk niet netjes of je nu wel of geen goede intenties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Fordius schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:24:
Als je alsnog rood staat incl 2x een grote betaling.
Waarom denk je dat ik steeds over cash begin? Dat zou voor mij reden nummer één zijn waarom het wat langer zou kunnen duren.

Als de verkoper die telefoon (1x) verkoopt om de roodstand te verhelpen dan is het direct terugstorten van het één keer op de bankrekening ontvangen bedrag niet mogelijk; om 275 euro over te kunnen maken moet er bij de meeste banken minimaal 275 euro op staan.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Paul schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:05:
[...]

Als je het geld van iemand anders hebt, vind ik dat je best even je best mag doen om het snel terug te krijgen. Het punt was dat het niet eens een paar dagen hoeft te duren. Als je echt wil, kan het in 1 dag geregeld zijn. (als je niet rood staat natuurlijk)

Dat het een paar dagen duurt is natuurlijk prima, maar een week of langer vind ik toch wel te lang eigenlijk.

Het rood staan is natuurlijk lastig voor de verkoper, maar dat is natuurlijk niet het probleem van de TS, en vind het ook gewoon onbeschoft dat de verkoper er dan ook maar het probleem van de TS van maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door WEBGAMING op 07-05-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed. Aangezien alles nu wel gezegd is en dit topic redelijk begint te ontsporen, ga ik verdere discussie stoppen. Indien TS nog aanvullende info heeft mag hij de admins benaderen, dan kan het topic weer open.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.