Vervangen van Asus Xonar DX op Logitech Z-5500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een Asus Xonar DX die ik gebruik om mijn Logitech Z5500 mee aan te sturen. Een enorme verbetering bovenop onboard van mijn oude Asus P5Q-E moederbord, en huidige MSI Z370 SLI PLUS. Maar wat is die software om te huilen! Heb al de Uni Xonar drivers geinstalleerd voor een lagere DPC latency en minder onstabiliteit. En het ergste is dat er af en toe op vol volume white noise uit komt. Super irritant want je zit dan 's avonds met een kleine beroerte achter je computer, plus dat de hele wijk wakker is.

Dus leek het mij een goed moment om eens wat anders te zoeken. Ik lees hier en daar dat USB-oplossing ook goed zijn, ook met storing etc. Allemaal prima, maar ik zie dat ze allemaal maar 1 3.5mm uitgang hebben? Ik gebruik geen koptelefoon, en mijn Z5500 is nu wel al heel lang mijn geliefde setje. Ja het is oud en audiofielen zullen vast kippenvel krijgen, maar hij bevalt mij nog.

Anyway, wat zijn de opties voor mij? Als ik uiteindelijk maar mijn Z5500 kan aansluiten, en alles gewoon werkt zonder gezeur met drivers. Ik gebruik de April update van Windows 10. Het budget is redelijk dynamisch, maar meer dan 100 euro heb ik er niet voor over, dus graag daar een stuk onder.

Dank alvast!

Fanaleds.com

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Bose321 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:57:
. En het ergste is dat er af en toe op vol volume white noise uit komt.
Dat komt waarschijnlijk uit de versterker van je speakers, en dat hoort zo "by design".
Dan doen zo'n beetje alle versterkers.

[ Voor 7% gewijzigd door Lip op 02-05-2018 23:09 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Lip schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:08:
[...]

Dat komt waarschijnlijk uit de versterker van je speakers, en dat hoort zo "by design".
Dan doen zo'n beetje alle versterkers.
Nog nooit van gehoord. Een statisch geluid alsof er een vliegtuig in je kamer opstijgt zo hard? Heb het nog nooit gehad toen ik onboard geluid gebruikte, en lees het meer in combinatie met deze specifieke geluidskaart.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

https://www.popschoolmaas...llege_brom_kraak_ruis.php

Ruis: sissend geluid, veroorzaakt door de werking van transistors, ic's, buizen, bandruis of wat dan ook.

Ontstaat door willekeurig bewegende elektronen. Ruis is onvermijdelijk in elke elektronische schakeling. Wat je probeert in de geluidstechniek is om de verhouding tussen dit ongewenste signaal (ruis) en het audiosignaal optimaal te maken en te houden: de signaal/ruis verhouding. Dat doe je onder andere door te zorgen voor een goede aanpassing van signaalbronnen aan bijvoorbeeld het mengpaneel. Sluit bijvoorbeeld geen microfoon aan op een line ingang. Die is te weinig gevoelig. De gain (versterking) moet dan zó hoog staan, dat veel ruis wordt meeversterkt.

[ Voor 62% gewijzigd door Lip op 03-05-2018 10:07 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
dit voldoet niet?

pricewatch: Creative Sound Blaster Omni Surround 5.1

Volgens mij kan je met de software bepalen dat de headphone jack enzo gebruikt wordt voor 5.1.

Je Z5500 kan je ook optisch aansluiten al staat me iets bij dat je dan wat mist. (4.1 ipv 5.1 of geen dts ofzo)

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
pyrofielo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:13:
dit voldoet niet?

Volgens mij kan je met de software bepalen dat de headphone jack enzo gebruikt wordt voor 5.1.

Je Z5500 kan je ook optisch aansluiten al staat me iets bij dat je dan wat mist. (4.1 ipv 5.1 of geen dts ofzo)
Daar zou ik dan eens naar moeten kijken, thanks. edit: Lees dat de software hiervan ook al brak is. Daar wil ik nu juist vanaf. :P

De Z5500 kan inderdaad optisch aangesloten worden, dat is ook gewoon 5.1, alleen het klinkt veel minder mooi dan met de DX geluidskaart vanwege, denk ik, een slechte/goedkope DAC in de Z5500.

[ Voor 5% gewijzigd door Bose321 op 03-05-2018 10:20 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

pyrofielo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:13:
dit voldoet niet?

Geen 5.1 LPCM :) Dus spelletjes spelen in 5.1 kan je dan vergeten, tenzij je gebruik maakt van DTS Connect of Dolby Digital Live.

[ Voor 9% gewijzigd door Lip op 03-05-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lip schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:17:
[...]

Geen 5.1 LPCM :) Dus spelletjes spelen in 5.1 kan je dan vergeten, tenzij je gebruik maakt van DTS Connect of Dolby Digital Live.
dat zal het wel geweest zijn.

kwam deze ook nog tegen:
pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro

iets positievere beoordeling

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
pyrofielo schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:21:
[...]

dat zal het wel geweest zijn.

kwam deze ook nog tegen:
pricewatch: Creative Sound Blaster X-Fi Surround 5.1 Pro

iets positievere beoordeling
Thanks. Ziet er goed uit, ik las alleen in een review dat de kwaliteit iets beter is dan onboard (oude review, dus misschien is mijn nieuwe onboard zelfs beter?), en dan desktop gebruikers beter af zijn met een Asus XD/DX. Schiet ik weinig mee op dus. :P

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:07

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1