Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik weet even niet welke online cursussen voor mij interessant zouden kunnen zijn en of er mogelijkheid is tot eventueel subsidie en/of actie(s) online. Naar LOI heb ik een tijdje gekeken, maar die waren vrij duur en veelal klassikaal.

Mijn voorkeur zou uit gaan naar een certificaat voor Linux, echter zie ik door de bomen het bos niet meer:
Welke zijn nu op dit moment interessant? Enkel diegene van Linux.com of zijn er ook andere aanbieders die voldoen? Ik ben gevorderd vind ik zelf, maar ik merk dat je soms vragen ziet die je nooit echt ben tegengekomen, maar dus wel moet kennen bij een vervolgcursus.

Er zijn ook webdeveloper cursussen, maar over het algemeen zoek ik deze uit via het internet. Zaken waar ik mij meer in wil verdiepen als webdeveloper zijn Vue en uitbreiding kennis Laravel.

Bedankt alvast!

[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 02-05-2018 21:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 16:14
Als je weer als systeembeheerder aan de slag wil kan je natuurlijk gaan voor

Microsoft:
MCSA 2016
MCSA 10

Netwerk
Cisco CCNA

En voor linux kan je eens kijken op LPI.org ik heb zelf het linux essentials examen gedaan als basis certificering voor linux.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn zat cursussen maar het lastige is dat ze niet allemaal perfect aansluiten bij een certificering.

Ongetwijfeld ken je Pluralsight en CBT wel; die hebben gratis/goedkope trial accounts zodat je in ieder geval eens kan kijken wat er te krijgen is.

Maar ja, je zegt "systeembeheerder" en daarna Linux. Niet dat dat onverenigbaar is maar kan je dan niet eens kijken naar AWS, Oracle Cloud of, misschien richting Azure Operations?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
HKLM_ schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:41:
Als je weer als systeembeheerder aan de slag wil kan je natuurlijk gaan voor

Microsoft:
MCSA 2016
MCSA 10

Netwerk
Cisco CCNA

En voor linux kan je eens kijken op LPI.org ik heb zelf het linux essentials examen gedaan als basis certificering voor linux.
Ik neem dat het deze is? :)
Hoe kan ik precies de prijs van deze zien? Ik neem aan dat dit een cursus + examen is?
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:41:
Er zijn zat cursussen maar het lastige is dat ze niet allemaal perfect aansluiten bij een certificering.

Ongetwijfeld ken je Pluralsight en CBT wel; die hebben gratis/goedkope trial accounts zodat je in ieder geval eens kan kijken wat er te krijgen is.

Maar ja, je zegt "systeembeheerder" en daarna Linux. Niet dat dat onverenigbaar is maar kan je dan niet eens kijken naar AWS, Oracle Cloud of, misschien richting Azure Operations?
Je hebt daar inderdaad een goed punt, hier zou ik zeker graag naartoe willen. :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het lijkt me erg interessant om met AWS, Azure, Google Cloud(?), etc. aan de slag te gaan. Ook dingen als CoreOS en docker, waarmee ik met het laatste wat hobby/semi-pro ervaring heb opgedaan.

Welke cursussen zouden in deze richting interessant zijn? Het liefst volg ik één cursus die ik online kan doen van achter mijn PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 16:14
HollowGamer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:50:
[...]

Ik neem dat het deze is? :)
Hoe kan ik precies de prijs van deze zien? Ik neem aan dat dit een cursus + examen is?

[...]

Je hebt daar inderdaad een goed punt, hier zou ik zeker graag naartoe willen. :)

***members only***

Het lijkt me erg interessant om met AWS, Azure, Google Cloud(?), etc. aan de slag te gaan. Ook dingen als CoreOS en docker, waarmee ik met het laatste wat hobby/semi-pro ervaring heb opgedaan.

Welke cursussen zouden in deze richting interessant zijn? Het liefst volg ik één cursus die ik online kan doen van achter mijn PC.
Moet je ff zoeken op de site (kan ik nu ff niet) dacht iets van 110 euro voor het examen. Ik heb het boek linux essentials gekocht en daarmee ook het examen behaald.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:27
Meestal is er zoals @HKLM_ een boek geschreven (incl. oefentoetsen) voor het relevante certificaat dat je wil halen, dat is meestal de beste optie imo als je de beste prijs kwaliteit verhouding wil. Cursussen zijn vaak rete duur en alleen rendabel als je baas het betaald en vaak geven die les aan de hand van dat zelfde boek. Het verhaal er om heen is natuurlijk altijd beter en je neemt de stof sneller in je op, maar daar betaal je dus voor.

Voor de rest zijn er genoeg leuke en goede tutorial websites te vinden zoals Lynda, Udemy, Udacity enzovoort. Of dat iets voor je is kun je meestal met een trialversion doen van een maand ofzo. Daarna zou je moeten betalen, maar dan is het misschien ook slim om te kijken of een bibliotheek of een opleiding van een bekende niet stiekem gratis membership kan geven. Ik had namelijk gratis membership op Lynda via mijn opleiding en waarom dan betalen... deze tutorials zijn misschien een leuke tussenstap om te beslissen of je echt voor dat ene certificaat wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InstantKarma
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik heb zelf LPIC-1 gedaan, omdat ik al wat ervaring had als Linux admin heb ik toen gekozen om essentials over te slaan.
Als je al wat ervaring hebt en projectjes in Linux hebt gedaan kan dit ook een optie zijn. Is volgens mij ook niet te duur (mijn werkgever heeft destijds betaald, dus weet helaas de exacte prijs niet meer) en qua skill niveau vond ik het redelijk te doen.

Er zijn genoeg websites zoals hierboven ook vermeld die (kwalitatief goed) zelfstudie materiaal aanbieden. In het geval van LPIC was er lig genoeg te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door InstantKarma op 03-05-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AWS cerified architect associate. Als je die eenmaal hebt kom je, zeker met een sysop en half hobby devops zo aan de bak. Heck, staan ze bijna voor je in de rij.

Kan de cursus op udemy.com (Ryan Kroonenburg - a cloud guru) aanbevelen. Is serieus goed. Hoop filmpjes en kost echt geen kont. 12 dollar iirc. Kost wel een hoop tijd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32
Gast jij moet echt binnen 3 dagen werk hebben. Vul je linkedin aan met recente gegevens zoals ook in je TS staat en zet in de titel dat je zoekende bent. Resultaat RIP inbox en telefoon maar wel een baan.

En regel die cursussen in je sollicitatie en in de nieuwe baas zijn tijd. Geef een duidelijk certificering plan weer en wat je ervoor wilt doen komende jaar. Er zijn er zat die hiertoe bereid zijn en dat zijn gelijk de goede werkgevers want die willen in je investeren.

Ga iets met AWS of Azure doen idd of zeg dat je dit wilt. Veel hangt af van je houding en eagerness, niet van van je papiertjes, die kan je altijd halen zegt iedereen. Succes!

[ Voor 55% gewijzigd door pennywiser op 03-05-2018 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LPIC lijkt allemaal leuk maar echte werk is toch RHCSA als je al veel met Linux gedaan hebt dan zou ik eerder daar voor gaan dan voor de LPIC certificaten.
Pagina: 1