Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-11 09:22

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort bezig met het leren van Powershell d.m.v. VM's. Deze VM's zijn niet verbonden met het internet maar via een internal switch (Hyper-V), nu is mijn vraag; hoe kan ik de volledige Update-Help update krijgen als de VM niet is aangesloten op het internet?

De Update-Help van mijn Windows 10 (host) machine kopiëren naar de server is niet voldoende aangezien ik dan server modules mis.

Is de enige optie om een external switch aan te maken, de server hier mee te verbinden en zo Update-Help -Online te doen? Verder worden er volgens mij geen help files gedownload voor modules die niet geinstalleerd zijn op de machine, klopt dit?

Alvast bedankt voor de hulp.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=36475

Dan via de Internal Switch of middels IS Clipboarding naar je VM kopieren?

/edit: mogelijl is er een nieuwere package maar het idee lijkt me duidelijk?

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2018 20:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:53:
https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=36475

Dan via de Internal Switch of middels IS Clipboarding naar je VM kopieren?

/edit: mogelijl is er een nieuwere package maar het idee lijkt me duidelijk?
Dit heb ik geprobeerd, nadat ik de bestanden naar de VM heb gekopieerd en Update-Help -SourcePath (pad) -Force doe krijg ik de volgende error:
"Unable to retrieve the HelpInfo XMLfile for UI culture EN-US. Make sure the HelpInfoUri property in the module manifest is valid or check your network connection and then try the command again" :?

Ook als ik de help files op een W10 VM of op mijn W10 host zet en dit probeer krijg ik dezelfde error.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je wel een volledige En-Us installatie draaien?

Kan je anders eens kijken of je de volledige Powershell-install als "offline" installer kan vinden?

/edit: probeer eens "Update-Help -Force -ErrorAction SilentlyContinue" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2018 21:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 21:16:
Heb je wel een volledige En-Us installatie draaien?

Kan je anders eens kijken of je de volledige Powershell-install als "offline" installer kan vinden?

/edit: probeer eens "Update-Help -Force -ErrorAction SilentlyContinue" ;)
Ik heb de Windows Server 2016 Standard Evaluation versie En-US.

Een omweg is om alle modules op een VM te installeren, Update-Help te doen via een external switch, hierna Save-Help naar een shared directory en vanuit de andere VM's deze directory benaderen. Dit lijkt wel te werken, alleen een beetje omslachtig. 8)7

Bedankt voor je hulp in ieder geval.

EDIT: met Update-Help -Force -ErrorAction SilentlyContinue lijkt er weinig te gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 02-05-2018 21:36 ]

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
Ligt misschien aan mij maar waarom moeilijk doen met het updaten van lokale help files? Die dingen zijn gewoon op de microsoft site te vinden. Dat je ze met update-help lokaal kan halen en dan vanuit powershell die dingen kan lezen is om het jou leven makkelijker te maken. Je bent nu echter je leven moeilijker aan het maken. Een browser ernaast met de help files is veel makkelijker (ervan uitgaande dat je op je machine wel internet access hebt).

Overigens vind ik het lezen van grote help pagina's ook een stuk makkelijk op de website dan in een powershell window maar dat is ook persoonlijke voorkeur.
Pagina: 1