Een hd voor opslag

Pagina: 1
Acties:

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 15:01
Beste tweakers, ik ben opzoek naar een harde schijf die in mijn systeem past. Ik heb al 2 harde schijven (18 Gb, 10000rpm, SCSI/U2W) maar ik ben op zoek naar een schijfje voor de 'opslag'. Bedoel als je veel online bent en je 'spaart' films (die ik uiteraard net als elke andere tweaker allemaal zelf gekocht heb... :r), dan heb je al snel ruimte te kort.
Om nou nog een scsi hd aan te schaffen, dat leek me wat duur. Is een IDE geen oplossing? (heb op mijn IDE-Bus alleen een LS-120 drive en een ACER-brander)
Zo ja, welke voor weinig geld en warmte-ontwikkeling. Je snapt natuurlijk dat die scsi dingen mijn systeem aardig op temperatuur houden...

Hoop dat jullie wat goede suggesties hebben.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:20

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Neem een trage 5400rpm 80gyg schijfje voor opslag. mooi zat.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
WD 80gb 7200rpm :)

kost evenveel als de 80gb modellen van de concurrenten, maar deze is 7200rpm, en alle andere zijn 5400rpm :9~

mzzl

• Xandrios
ennu ik zou die scsi dingen die je systeem zo "op temperatuur houden" ff HEEEL goed koelen...
Hier is laatst een 7200rpm scsi hdtje dood gegaan door te weinig koeling.. :(

ik persoonlijk vind deze dingen heel mooi voor je hd's:
Afbeeldingslocatie: http://www.funprice.nl/getimage.html?artid=1450

maar wat ook kan (wat ik gedaan heb nu) is een 80mm fan voor je hds hangen, en die op 7V z'n werk laten doen..
totaal stil, en m'n hd's zijn STEENKOUD :)

succes :)

Verwijderd

De Maxtor 80 GB 5400 rpm is best groot, stil, en niet te warm (maar 5400 rpm). Hoge date dichtheid per platter dus de transferrate is niet verkeerd. ATA-100 ook nog.

Als je vanaf je (RAID-0?) SCSI-schijven sequentieel files naar de Maxtor schrijft gaat dat lekker snel.

Verwijderd

Neem iig geen 5400 schijf want bij grote bestanden (zoals films) blijjjjjjf je w88.

En neem zeker geen IDE Maxtor 80 gb 5400 want die scrashed als de tering en dan ben je dus gemiddeld (8> 40 gb kwijt!!! (heb ik al twee keer gehad en heb hem dus maar teruggestuurd... :r)

• Xandrios
Op maandag 16 juli 2001 01:39 schreef HlpDsK het volgende:
De Maxtor 80 GB 5400 rpm is best groot, stil, en niet te warm (maar 5400 rpm). Hoge date dichtheid per platter dus de transferrate is niet verkeerd. ATA-100 ook nog.

Als je vanaf je (RAID-0?) SCSI-schijven sequentieel files naar de Maxtor schrijft gaat dat lekker snel.
ikzelf heb geen scsi, maar 2 7200rpm HD's
(een maxtor en een ibm)

die maxtor is nieuw, de ibm had ik al.
Toen ik eerst 2 ibm's had, ging het copieren van ibm 1 naar ibm2 veel sneller als nu van ibm naar maxtor :?

bij grote files (divx >:) ) merk je het soms gewoon...

nu heb ik laatst ff de snelheden getest, en die ibm haalt de 30MB/sec.
De maxtor echter haalt nie meer dan 18-20MB/sec....

voor mij geen maxtor meer duzz
(en die maxtor werd me ook nog een partijdje warm !)

ik zou gewoon voor de WD gaan..
f 600 voor een 80Gb, 7200rpm drive? :9~

die maxtor 5400rpm is nog 80 piek duurder ook !

Verwijderd

Als het echt puur voor opslag is een 5400 rpm nemen tenzij je voor een paar tientjes een 7200 rpm hebt.

Ik ben erg tevreden over Maxtor. IBM is ook goed.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 15:01
Hmm ziet er allemaal goed uit! Ik ben er nog niet helemaal uit. Ik heb net wat ruimte weggehaald, mijn virtualcd deed het niet meer en emperor speel ik toch al een tijdje niet meer, dus kon ik die 4 geripte cd's verwijderen van mijn hd en dat scheelde weer een aantal Gb's.
Maar goed, 80Gb is natuurlijk wel enorm veel en zo'n 7200rpm schijf voor 600 piek is natuurlijk ook niet echt veel te noemen. Hmm , ik moet er maar eens over na gaan denken. En wat betreft de koeling. SCSI schijven worden gewoon heel warm. Ik heb een IstormII aan mijn kast hangen die aardig zijn best doet en een super koeling voor mijn athlon a-slot (jaja ouderwets) en die koelen het systeem behoorlijk. Echter, moet ik voor zo'n nieuwe hd een extra koeling hebben?? (Enne die IStormII is een Externe koeling...)

Of moet ik gewoon wat minder films downloaden? ;)

edit
hier heb ik ook nog wel wat aan:
[topic=174535]
/edit

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 01:37 schreef Cutebritney het volgende:
ennu ik zou die scsi dingen die je systeem zo "op temperatuur houden" ff HEEEL goed koelen...
Hier is laatst een 7200rpm scsi hdtje dood gegaan door te weinig koeling.. :(

ik persoonlijk vind deze dingen heel mooi voor je hd's:
[afbeelding]

maar wat ook kan (wat ik gedaan heb nu) is een 80mm fan voor je hds hangen, en die op 7V z'n werk laten doen..
totaal stil, en m'n hd's zijn STEENKOUD :)

succes :)
Helemaal mee eens (heb zelf ook zo'n dingetje, en ga er voor m'n nieuwe maxtor ook maar een bij kopen), maar als je even in de pricewatch kijkt, zie je dat je bij Euromax een tientje goedkoper uit bent dan bij funprice :)

• Xandrios
Op dinsdag 17 juli 2001 16:36 schreef 5731N het volgende:

[..]

Helemaal mee eens (heb zelf ook zo'n dingetje, en ga er voor m'n nieuwe maxtor ook maar een bij kopen), maar als je even in de pricewatch kijkt, zie je dat je bij Euromax een tientje goedkoper uit bent dan bij funprice :)
Klopt, maar funprice is hier in de buurt, en dan heb ik dus geen verzendkosten :)
anders betaal ik nog f20 verzendkosten...
Dus funprice is toch goedkoper 8-)
Pagina: 1