Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc 1000-1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-11 13:07
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben toe aan een vervangende pc voor mijn huidige AMD X4 860k met GTX680 GPU. Bij voorkeur vervang ik het liefst de gehele machine, dus incl. kast. De pc is nog net toereikend om WoW te kunnen spelen op dit moment, maar alle nieuwe spellen probeer ik niet eens meer nu. Zelfs Cities Skylines en Planet Coaster draaien al niet ideaal op dit ding. En dat is dan ook meteen het doel, nieuwe spellen moeten fatsoenlijk kunnen draaien. Ik ben geen hardcore gamer en shooters zijn niet echt aan mij besteed, maar spellen zoals hierboven genoemd moeten zonder problemen draaien. Ik heb op dit moment een 24" 1920x1080 monitor, maar ook deze is aan vervanging toe (op den duur). Wat ik hier precies zou willen hebben weet ik nog niet zeker, maar ik ben gecharmeerd van de 32" 1440p schermen. Daar wil ik dus rekening mee houden voor de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Initieel dacht ik rond de 1000 euro klaar te kunnen zijn, maar na wat uitzoekwerk gaat dat wel wat krap worden vrees ik. Maar het moet er ook weer niet al te ver vandaan komen te zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Monitor, muis en toetsenbord blijven, de rest is aan vervanging toe dus. (kast dus, incl. alles wat daarin hoort)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Tot nu toe is dit mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,90€ 214,90
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 140,51€ 140,51
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 349,-€ 349,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,50€ 189,50
1Corsair RM550x Zwart€ 84,95€ 84,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 112,90€ 112,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,66

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voorkeur voor Ryzen en AMD GPU (voor Freesync later).Verder geen speciale band met een merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Niets specifieks. Niet te veel herrie, maar hij komt op zolder en val er dus verder niemand mee lastig.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben geen overclocker, zoek niet de grenzen op. Systeem moet op standaard dus goed performen.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Misschien zoek ik wel bevestiging van het gekozen lijstje, is dit een prima systeem, of kan ik beter een andere keuze maken elders (wellicht om kosten nog wat te drukken of performance met een kleine aanpassing te boosten. Ik hoor graag het advies van de experts alvorens ik de onderdelen ga kopen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

€1000: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Nog geen dag oud maar sluit absoluut niet aan bij jouw wensen zoals FreeSync.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mana
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:21:
€1000: reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Nog geen dag oud maar sluit absoluut niet aan bij jouw wensen zoals FreeSync.
Bedankt voor de reactie. Ik had deze wel gelezen al en op zich sluit deze redelijk aan bij wat ik zoek. Echter heeft mijn voorkeur een Ryzen cpu met goed/uitgebreid moederbord (X470) om de komende jaren nog te kunnen upgraden naar een Zen2 cpu indien dat t.z.t. interessant is. Bij Intel is het maar afwachten hoe lang de huidige socket nog ondersteund wordt. En met het X470 bordje uit mijn lijstje denk ik klaar te zijn om nog jaren met dezelfde PC verder te kunnen.

Verwijderd

Check eens mijn topic

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Mana schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:18:
Zelfs Cities Skylines en Planet Coaster draaien al niet ideaal op dit ding.
Dit zijn dan ook absoluut geen lichte spellen.
En dat is dan ook meteen het doel, nieuwe spellen moeten fatsoenlijk kunnen draaien. Ik ben geen hardcore gamer en shooters zijn niet echt aan mij besteed, maar spellen zoals hierboven genoemd moeten zonder problemen draaien. Ik heb op dit moment een 24" 1920x1080 monitor, maar ook deze is aan vervanging toe (op den duur). Wat ik hier precies zou willen hebben weet ik nog niet zeker, maar ik ben gecharmeerd van de 32" 1440p schermen. Daar wil ik dus rekening mee houden voor de toekomst.
Dit is wel iets dat je eigenlijk zeker moet weten als je het goed wilt doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Initieel dacht ik rond de 1000 euro klaar te kunnen zijn, maar na wat uitzoekwerk gaat dat wel wat krap worden vrees ik. Maar het moet er ook weer niet al te ver vandaan komen te zitten.
1080p lukt wel, 1440p niet.

Ik zou willen adviseren eerst uit te zoeken wanneer je wat voor monitor wilt kopen. Ben je bereid voor deze tussenperiode een gpu te kopen die onvoldoende is voor deze nieuwe monitor? Je moet dan natuurlijk wel rekening houden met vrij stevige afschrijvingskosten (de tweedehands markt is niet echt te vertrouwen met al de minerkaarten die mogelijk gaan komen).

Alternatief kun je nu meteen een stevige gpu kopen, maar een model van dezelfde sterkte kost over 2 jaar waarschijnlijk 50-70% van de prijs nu.

• Mana
lactaxative schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Dit zijn dan ook absoluut geen lichte spellen.

[...]

Dit is wel iets dat je eigenlijk zeker moet weten als je het goed wilt doen.

[...]

Ik zou willen adviseren eerst uit te zoeken wanneer je wat voor monitor wilt kopen. Ben je bereid voor deze tussenperiode een gpu te kopen die onvoldoende is voor deze nieuwe monitor? Je moet dan natuurlijk wel rekening houden met vrij stevige afschrijvingskosten (de tweedehands markt is niet echt te vertrouwen met al de minerkaarten die mogelijk gaan komen).

Alternatief kun je nu meteen een stevige gpu kopen, maar een model van dezelfde sterkte kost over 2 jaar waarschijnlijk 50-70% van de prijs nu.
Laten we er vanuit gaan dat ik naar een 1440p monitor wil op korte termijn. De spellen die ik speel zijn WoW en spellen als de genoemde Cities Skylines/Planet Coaster. Dan wil ik sporadisch ook nog wel eens iets anders proberen, maar eerder genoemde spellen zijn de hoofdmoot. Gaat een RX 580 hier niet toereikend genoeg voor zijn? Bovenstaande spellen schreeuwen niet direct om de hoogste fps en als je ziet wat ik nu heb aan machine kan je vast beredeneren dat ik niet altijd op de hoogste settings hoef te draaien. Ik wil de optie open houden om volgend jaar evt. de cpu te upgraden naar een Zen2 als dat echt effect gaat hebben. Een videokaart upgrade zal ik overwegen als de prijzen een stuk interessanter worden dan ze nu zijn. Maar nu moet ik gewoon echt, de 680GTX trekt het allemaal niet meer inmiddels. Wat zou evt. een interessantere keuze zijn qua GPU? In het AMD kamp is volgens mij alleen Vega nog hoger, maar die zijn niet te krijgen/ramduur. En als ik naar Nvidia switch kan ik geen gebruik maken van Freesync weer, welke me toch interessant lijkt.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Een 580 is voldoende voor die spellen, zeker icm freesync. Persoonlijk zou ik misschien nog voor de Fractal Design Define C kiezen omdat deze iets kleiner is, zonder dat je er iets anders voor opgeeft. Ook is een 450-500 watt voeding meer dan voldoende.
Laatste puntje: Steun AMD en kies een Sapphire/XFX kaart. Deze zijn AMD-only en onlangs heeft Nvidia nogal een naar initiatief gestart waardoor MSI, ASUS en Gigabyte betere koelers op Nvidia kaarten gaat zetten en eigenlijk de Nvidia kant heeft gekozen.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Mana
untflanked schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:56:
Een 580 is voldoende voor die spellen, zeker icm freesync. Persoonlijk zou ik misschien nog voor de Fractal Design Define C kiezen omdat deze iets kleiner is, zonder dat je er iets anders voor opgeeft. Ook is een 450-500 watt voeding meer dan voldoende.
Laatste puntje: Steun AMD en kies een Sapphire/XFX kaart. Deze zijn AMD-only en onlangs heeft Nvidia nogal een naar initiatief gestart waardoor MSI, ASUS en Gigabyte betere koelers op Nvidia kaarten gaat zetten en eigenlijk de Nvidia kant heeft gekozen.
Thanks. Ik blijf toch bij de gekozen kast, iets groter geeft me de mogelijkheid om later wat meer ruimte te hebben bij een update van de GPU. En ik heb nu een Coolermaster Stacker 810 kast, dus een nieuwe kast wordt nogal snel een stuk kleiner.

Lijstje op dit moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 214,90€ 214,90
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,95€ 141,95
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 346,-€ 346,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,95€ 189,95
1Cougar GX-F 550W€ 73,-€ 73,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 112,90€ 112,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.148,60

Denk dat ik er redelijk aan uit ben nu. Nu de vrouw nog overtuigen dat dit echt nodig is :+

• untflanked
Begrijpelijk. Ik zelf heb ook de Define S maar kan je wel zeggen dat de Define C meer dan lang genoeg is voor bijna iedere videokaart.
Je PSU is wel niet al te goed en slecht beschikbaar. Ik zou zelf pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 500W kiezen. Zeer stil en goede kwaliteit. Iets meer geld uitgeven en je hebt pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold maar dat is het prijsverschil niet waard.

• Mana
untflanked schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:10:
Begrijpelijk. Ik zelf heb ook de Define S maar kan je wel zeggen dat de Define C meer dan lang genoeg is voor bijna iedere videokaart.
Je PSU is wel niet al te goed en slecht beschikbaar. Ik zou zelf pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 500W kiezen. Zeer stil en goede kwaliteit. Iets meer geld uitgeven en je hebt pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold maar dat is het prijsverschil niet waard.
Thanks voor de tip, heb de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 500W toegevoegd. Nog 4 euro goedkoper ook :+

• untflanked
Mana schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Thanks voor de tip, heb de pricewatch: be quiet! Pure Power 10 CM 500W toegevoegd. Nog 4 euro goedkoper ook :+
Prima lijstje dan, goede keuze voor XFX! Veel plezier ermee!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 14:20

ComputerHoed

Electronica <3

1440p is prima te doen op een 580.
Ik draai vrijwel elk spel (behalve PUBG) in 1440p op een RX480, dus op een 580 moet het al helemaal te doen zijn.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Pagina: 1