Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een budget smartphone, dus mijn oog is gevallen op de Chinese markt. Een jaar of 6 geleden heb ik ooit een Jiayu gekocht, en hier was ik tamelijk tevreden over, maar als onzekere tiener was dit toch niet cool en duur genoeg ( :') ). Nu ik daar geen reet meer om geven kan, wil ik graag een goedkope telefoon matchen met een goedkoop SIM only abonnement.

Mijn eisen zijn, denk ik, niet heel hoog. Ik ben op zoek naar een smartphone met:

- lange batterijduur
- apps als Spotify, YouTube, Reddit, Whatsapp, NPO, moeiteloos/snel kunnen gebruiken. Ik speel geen games op m'n telefoon
- niet groter dan 6"
- kleine bezels
- tussen de 100-200 euro
- (preferably) zo min mogelijk bloatware
- niet té plastic 'feel'
- camera, beeldkwaliteit hecht ik niet veel waarde aan

Ik heb een aantal telefoons gezien die worden aangeraden. Toestellen zoals de Xiaomi Mi A1, Redmi Note 4 komen erg vaak voor in de suggesties. Echter zijn deze volgens mij niet erg bijzonder wat batterijduur betreft. De Ulefone Power 3S heeft echter een monster van een batterij, maar over dit toestel zie ik op fora etc. weinig verschijnen.

Zouden jullie de Power 3S aanraden, of eerder een van de Xiaomi's? Of wellicht een heel ander toestel?

Ik hoor graag mogelijke suggesties en/of ervaringen!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Leuk telefoontje. Ik heb erover getwijfeld, maar ga toch wachten op de redmi 5 pro 4/64 global.
Waarom?
Ulefone is hardwarematig en softwarematig wat minder efficient. Daarom zal je van de grote batterij relatief minder verschil merken met een 4000 mah van een Xiaomi of ander A merk. Wellicht verbruikt de mediatek processor ook wat meer power dan de nieuwe SD processors.
De bouwkwaliteit op zich is de laatste tijd wel redelijk goed. Wifi, gps is allemaal wel in orde tegenwoordig. Ook de schermen zijn nu mooi en goed, de batterij van de laastste Ulefone's die ik in huis heb zijn nog steeds prima.
Vanwege de batterij is de Ulefone wat lomper dan een redmi note omdat ze wat dikker en zwaarder zijn en is de camera niet veel bijzonders.

Met zowel Ulefone's als Xiaomi's heb ik problemen gehad, dus ik weiger te zeggen dat de Ulefone veel slechter is dan een Xiaomi. Daar zijn de meningen wel wat verdeeld over. De Ulefone be touch, paris waren niet goed, daarna is het wmb beter geworden. Vanwege de prijs nog steeds veel waar voor je geld.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou toch voor een xiaomi gaan, kijk eens naar de redmi (Note) 5 reeks. Vooral vanwege de betere software support.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:16
Oukitel al eens overwogen? Heb sinds een paar maand een K8 en ben er tevreden over. Ik kan 3 dagen voordat ik onder de 15% kom en heb dan ongeveer 15 uur schermtijd gehad.

Geen plastic feel want aluminium behuizing, maakt het wel een zware telefoon.

Het enige nadeel wat ik ervaar is dat er geen ROM's voor te krijgen zijn dus zelf aan de slag gegaan met een fatsoenlijke launcher.
Pagina: 1