Na tijden 1 monitor te gebruiken wil ik eindelijk upgraden naar 2. Ik ben van plan mijn oude Samsung SyncMaster als 2e te gebruiken en zoek daarom een nieuwe voor me primaire scherm. Zit al een tijd uit de monitor wereld en er is zoveel keuze dat ik de bomen niet meer door het bos zie.
Waar wil je hem voor gebruiken?
Voor films, series, YouTube, programmeren en browsen. Ik kijk nu voornamelijk series en daarom zijn de beeldkwaliteit en zwarte kleuren belangrijk voor me vandaar de VA optie. Gamen doe ik niet vaak meer en wanneer wel zijn het oudere games en emulators voor de GameCube en PS2. Dat maakt de optie vrij voor zowel 1080p of 4K.
De resolutie series die ik kijk zijn 1080p en veel oudere series in 480p. 1080p ziet er blijkbaar net zo goed/beter uit op 4K omdat het perfect schaalt door de resolutie x 2(?) maar met 480p op 4K weet ik het niet.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tot maximaal 450 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
IPS of VA
Bij 1080p 24inch en 4K 27inch. 32 inch is mij te duur zie ik vooral uit PW
Bij 4K heb ik een mooie LG gevonden: pricewatch: LG 27UD69P Wit
Bij 1080p heb ik echt geen idee welke goede en geschikte opties voor mijn voorkeuren.
Als er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag.
Bedankt alvast!
Waar wil je hem voor gebruiken?
Voor films, series, YouTube, programmeren en browsen. Ik kijk nu voornamelijk series en daarom zijn de beeldkwaliteit en zwarte kleuren belangrijk voor me vandaar de VA optie. Gamen doe ik niet vaak meer en wanneer wel zijn het oudere games en emulators voor de GameCube en PS2. Dat maakt de optie vrij voor zowel 1080p of 4K.
De resolutie series die ik kijk zijn 1080p en veel oudere series in 480p. 1080p ziet er blijkbaar net zo goed/beter uit op 4K omdat het perfect schaalt door de resolutie x 2(?) maar met 480p op 4K weet ik het niet.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
tot maximaal 450 euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
IPS of VA
Bij 1080p 24inch en 4K 27inch. 32 inch is mij te duur zie ik vooral uit PW
Bij 4K heb ik een mooie LG gevonden: pricewatch: LG 27UD69P Wit
Bij 1080p heb ik echt geen idee welke goede en geschikte opties voor mijn voorkeuren.
Als er nog vragen zijn beantwoord ik ze graag.
Bedankt alvast!