Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camillutje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08-2023
Hallo,
Ik probeer Windows 10 te installeren vanaf een usb stick (via Microsoft hulpprogramma gedownload e.d.) en licence gekocht via internet.

Inmiddels is de USB stick klaar en wil ik hem op de computer gaan installeren.
Is een oudere computer, met een nieuwe samsung ssd schijf (850 EVO).
In BIOS ingesteld vanaf removable diveces op te starten, hij ziet ook de USB stick bij het opstarten (beep ingesteld) maar toch kan hij niet opstarten vanaf de USB:
Error: no boot disk has been detected or the disk has failed

Ik heb alle usb stations geprobeerd, maar hij doet het echt niet. iemand een idee wat ik nog meer kan proberen??

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Camillutje Hoe heb je de stick gemaakt? Weet je wel zeker dat deze bootable is geworden? Al eens in een ander systeem getest?

En wat als je met, bijvoorbeeld, Unetbootin een Linux-bootdisk maakt, start ie daar wel van op?

En test ook even via het bootmenu van je BIOS/UEFI. Meestal is dit F8 of F11. Dat staat meestal in beeld, anders moet je het even in de handleiding controleren.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 02-05-2018 18:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

Welke tool heb je exact gebruikt om de USB drive te maken ?
Heb je ook de 'USB drive' als mogelijk boot device ingesteld in de bios , ik lees enkel dat je de USB drive kan zien namelijk...

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 02-05-2018 18:20 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camillutje
Room42 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:16:
@Camillutje Hoe heb je de stick gemaakt? Weet je wel zeker dat deze bootable is geworden? Al eens in een ander systeem getest?

En wat als je met, bijvoorbeeld, Unetbootin een Linux-bootdisk maakt, start ie daar wel van op?

En test ook even via het bootmenu van je BIOS/UEFI. Meestal is dit F8 of F11. Dat staat meestal in beeld, anders moet je het even in de handleiding controleren.
Ik heb het gedownload via https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Heb het ooit eerder gedaan op mijn eigen computer, maar toen heb ik nergens problemen mee gehad.

Geen linux geprobeerd, even een andere computer ga ik wel proberen! maar weet niet wat ie doet op een computer waarop je het niet wilt gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Camillutje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:51:
[...]

Geen linux geprobeerd, even een andere computer ga ik wel proberen! maar weet niet wat ie doet op een computer waarop je het niet wilt gaan installeren.
Gewoon de setup annuleren voordat je op 'Nu installeren' klikt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camillutje
Emiel1984 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:19:
Welke tool heb je exact gebruikt om de USB drive te maken ?
Heb je ook de 'USB drive' als mogelijk boot device ingesteld in de bios , ik lees enkel dat je de USB drive kan zien namelijk...
Ik heb in de BIOS ingesteld; "1st boot device [removable device]"
Er staat niet direct USB bij, maar hij is wel removable, verder kan ik kiezen uit cd&dvd, hard disk of LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Staat de USB drive ook niet onder de hard disk drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camillutje
@Nielson waar zou dat moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat zijn de specificaties van die oudere computer? En dan met name het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camillutje
pricewatch: Acer Aspire XC600 (DT.SLJEH.003)

Dit is de computer zoals die was, ik heb voor nu alleen de harde schijf eruit gehaald en in mijn nieuwe computer gedaan voor opslag en er een samsung EVO ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Het ligt een beetje aan het type bios, maar bij sommigen heb je bij de opstartvolgorde eerst een globale indeling, bv Removable - Optical - Hard disk - Network en dan ergens verder subemenuutjes waar je de onderlinge volgorde van bijvoorbeeld de harde schijven kunt opgeven. Kans bestaat namelijk dat je USB drive door de bios gewoon als hard disk wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

Camillutje schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:29:
pricewatch: Acer Aspire XC600 (DT.SLJEH.003)

Dit is de computer zoals die was, ik heb voor nu alleen de harde schijf eruit gehaald en in mijn nieuwe computer gedaan voor opslag en er een samsung EVO ingezet.
Ik vond dit na zoeken op google "bios Acer Aspire XC600 bootable usb"

http://forums.system-rescue-cd.org/viewtopic.php?t=5248

Completely shut down your computer.
Power on the system. As soon as the first logo screen appears, immediately press Delete (or whichever key used to access the BIOS) to enter UEFI / BIOS.
Use the right arrow key to select Authentication.
With Secure Boot highlighted, press Enter and then the down arrow to select Disabled.
Use the right arrow key to select Boot Options.
With Launch CSM highlighted, press Enter and use the down arrow to select Always.
Normally on the same page, under Boot Priority Order > 1st Boot Device, Press Enter and select Removable Device
Press Enter.
Press the F10 key to save changes and restart the system.

Werkt dit ?

[ Voor 37% gewijzigd door Emiel1984 op 03-05-2018 16:07 ]

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1