Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-04 13:51
Ik zoek een?
Relatief snelle telefoon, met een goede camera en liefst relatief compact voor een 5.5"scherm.

Wat is je budget?
€300,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek, GPS, navigeren, foto's, social media, remote control, bellen met een 2e sim, outdoorcompanion, etc. (een heleboel multitasking in ieder geval)

Wat heb je zelf al gevonden?
Moto G6 plus en Nokia 6 2018 spreken mij erg aan. Zie ook gekoppelde producten

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek eigenlijk een combi van de Nokia 6 en de Moto G6 plus: goede camera (MotoG 6 plus), echte dual sim (MotoG6 plus), lekker snel en enigzins compact (Nokia 6/MotoG 6). De MotoG6 plus wou ik eigenlijk aanschaffen, maar ik baal een beetje van zijn formaat en de glazen achterkant. Ik kom om die reden dan al snel terug bij de Nokia 6. Alleen er is nog weinig bekend over de camera en heeft geen volwaardige dualsim. Andere optie is de Moto G5s plus te nemen of de Moto G6. Iets ouder model vs iets trager model.

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-04 20:55
Het zijn beide hele goede telefoons. Het ligt er heel erg aan wat je wil. Een goede camera of een goed updatebeleid en een metalen achterkant. Ik zelf zou voor de Nokia kiezen

Ik zou ook zeker even wachten op de Xiaomi Mi A2.
Daarmee heb je een veel betere performance voor de zelfde prijs (Als we naar de Mi 6X kijken).

De Nokia 8 is bij eGlobal nu voor maar €299 te koop (https://www.eglobalcentra...VRyi6llmFZHhoC3YYQAvD_BwE)

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leonnos
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 09-04 13:14
Is de Huawei P Smart niet een optie? Dual sim en niet te groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander-026
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 13-08-2018
Zit ook te twijfelen tussen die 2 telefoons, maar heb de lg g6 ook als alternatief, ik wil hem halen icm abonnement en daar is de Nokia (t mobile) 3 euro per maand duurder (puur kosten abonnement )... Ook vreemd daarom zal die waarschijnlijk afvallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _FlasH_
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15-04 13:17
Thanks voor de tip MarnickS :-)
Ik zat te twijfelen tussen de Nokia 6 4GB (2018) en iets als de Samsung S7.

Na reviews van de Nokia 8 gelezen te hebben toch die maar voor 300 besteld. De koperkleurige :-) De winkel krijgt gevarieerde reviews, heb voor de zekerheid via PayPal i.p.v. ideal betaald. Hoop op een vlekkeloze aflevering en ingebruikname. Ik besef dat de camera(app) want minder is; maar lees dat met een andere app zoals die van google de kwaliteit flink omhoog gaat.

Tipje voor eventuele andere bestellers; voeg een kabeltje van 6 euro toe, dan kom je boven de 300 en krijg je 6 euro korting.

[Voor 11% gewijzigd door _FlasH_ op 04-05-2018 09:56]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 02-04 21:24
@_FlasH_ Let wel op de beschikbare netwerkbanden. Niet voor iedereen een probleem, maar ik zie dat bij de Nokia 8 van Eglobal band 20 ontbreekt. Voor mij bijvoorbeeld wel een minpunt (mijn provider Vodafone gebruikt band 20 - 800 MHZ) anders was het voor mij ook een instant buy geweest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _FlasH_
Thanks voor de tip @Flitz76 . Ik zag de waarschuwing op die site; weet er niet heel veel van; maar met een beetje googlen zag ik dat mijn provider ben.nl 900, 1800, 2100 en 2600 gebruikt en die staan allemaal aangevinkt bij Eglobal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arachas
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-03 10:56
Over die range bands gesproken. Weet iemand met je met één van de genoemde toestellen (waar ik ook interesse in heb) in de VS op 4G kan? Ik kom er maar niet goed uit met het zelf bekijken van frequencies etc. Gaat bij mij met name om de staat Colorado.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swiper
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 04-04 15:34
Arachas schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:46:
Over die range bands gesproken. Weet iemand met je met één van de genoemde toestellen (waar ik ook interesse in heb) in de VS op 4G kan? Ik kom er maar niet goed uit met het zelf bekijken van frequencies etc. Gaat bij mij met name om de staat Colorado.
Met zowel de Nokia 6 als de Motorola G6 (+) kun je op 4G maar dat alleen in de "grote steden"
Data op 4G LTE onze ervaring alleen met T-Mobile en alleen in de grote steden, in de buiten gebieden mag je blij zijn als je GSM dekking hebt en dan alleen 2G.
Colorado heeft zeer grote gebieden zonder GSM dekking, kun je geen pijl op trekken.
Koop daar een prepaid kaart voor bv. 30 dagen is het goedkoopst en werken samen met de meeste US providers, FF de Walmart induiken >>>>> Denver heeft 2 hele grote vestigingen.

https://www.walmart.com/i...ITED-30-Day-Plan/50213225

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beukiebeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-06-2018

• swiper
En uitgevoerd met Google Android 6.0 (Marshmallow) ;w

• beukiebeer
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-06-2018
swiper schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:34:
[...]

En uitgevoerd met Google Android 6.0 (Marshmallow) ;w
maakt voor de prestaties werkelijk geen zak uit is net zo waterdicht behalve als je top techniekes bent en je er satellieten mee wilt besturen

• Bliksem B
Weet iemand hoe het kan dat Eglobal zulke lage prijzen heeft? Zo te zien op hun site door grijze import. Maar dan alsnog...

Want ik zie de Nokia 6 2018 3GB voor €231,99. €216,- https://www.eglobalcentra...gb-simlockvrij-zwart.html Ook de frequenties lijken goed te zijn. Jammer genoeg zie ik artikelcodes zodat is af te leiden voor welk land het toestel oorspronkelijk bedoeld is. Ook zie ik geen informatie omtrent mogelijke talen.

[Voor 40% gewijzigd door Bliksem B op 16-05-2018 13:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• swiper
Bliksem B schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:54:
[...]

Weet iemand hoe het kan dat Eglobal zulke lage prijzen heeft? Zo te zien op hun site door grijze import. Maar dan alsnog...

Want ik zie de Nokia 6 2018 3GB voor €231,99. €216,- https://www.eglobalcentra...gb-simlockvrij-zwart.html Ook de frequenties lijken goed te zijn. Jammer genoeg zie ik artikelcodes zodat is af te leiden voor welk land het toestel oorspronkelijk bedoeld is. Ook zie ik geen informatie omtrent mogelijke talen.
Eglobal verkoop zonder fabrieksgarantie, de reparaties worden door hun zelf afgehandeld.
De reparatie in China wordt daar door een niet officiele reparateur uitgevoerd.
De inkoop bij Eglobal is daar op ingesteld, geen garantie dan grote fabriekskorting (fabriek haalt toch verkoop targets zonder garantie rompslomp).
Eglobal zal met hun voorwaarden in de VS en vele andere landen geen artikelen verkopen.(wetgeving aldaar.)
Probeer bij Eglobal maar eens antwoord te krijgen of je aankoop al dan niet een Nederlands menu heeft.
Je aankoop moet, wil je aanspraak maken op garantie, retour sturen naar Eglobal (locatie Hong Kong).
Kosten € 29,30 moet aangetekend en verzekerd worden verzonden.(voorwaarden Eglobal)
Houd er ook rekening mee dat de Douane in China ook importheffing kan opleggen.(de kosten komen voor uw rekening).
Als de reparatie ook nog eens beoordeeld wordt door eigen toedoen, kosten retour +/- €25.
Het komt uit de lengte of uit de breedte..........

[Voor 0% gewijzigd door swiper op 16-05-2018 19:50. Reden: Stam + t]

• Arachas
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-03 10:56
swiper schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 23:37:
[...]

Met zowel de Nokia 6 als de Motorola G6 (+) kun je op 4G maar dat alleen in de "grote steden"
Data op 4G LTE onze ervaring alleen met T-Mobile en alleen in de grote steden, in de buiten gebieden mag je blij zijn als je GSM dekking hebt en dan alleen 2G.
Colorado heeft zeer grote gebieden zonder GSM dekking, kun je geen pijl op trekken.
Koop daar een prepaid kaart voor bv. 30 dagen is het goedkoopst en werken samen met de meeste US providers, FF de Walmart induiken >>>>> Denver heeft 2 hele grote vestigingen.

https://www.walmart.com/i...ITED-30-Day-Plan/50213225
Yo, waardeer het enorm joh. Dus niet teveel zorgen over maken bij het uitzoeken van een telefoon, want zoveel maakt het niet uit? Ik zal me voornamelijk in de "Denver Metro" area begeven - binnenstad en omliggende gebieden.

[Voor 5% gewijzigd door Arachas op 17-05-2018 10:15]

• _FlasH_
Ik had hem eergisteren binnen, heeft er 11 dagen over gedaan. Bevalt tot nu uitstekend. Enige is de extra reisstekker die je erbij krijgt omdat de originele Nokia-oplader geen Nederlandse stekker heeft. Maar dat wist ik en heb voldoende opladers / oplaadpunten in huis.

M'n koperen exemplaar is lekker bling-bling. Reageert supersnel, ben vooral gecharmeerd van de fingerprintscanner. Ik kom van de iPhone 5S af, en die is echt een stuk trager.

Ben nu op zoek naar accessoires. (In het accessoire-topic: [Nokia 8] Het grote Accessoires topic ).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bliksem B
Even terugkomend op de originele vraag, Moto vs Nokia. Ik heb momenteel nog geen keuze gemaakt, mede in verband nieuwe telefoon van mijn werk.

Momenteel valt mijn op dat Moto G6 (plus) voor flink minder over de toonbank gaan dan Nokia's concurrerend model (Nokia 6.1) Met name het 4GB model gaat voor €322,- over de toonbank, de Moto 6 plus. voor €250,-https://tweakers.net/pricewatch/1168711/motorola-moto-g6-plus-blauw.html
pricewatch: Nokia 6 (2018) 4GB ram, 64GB opslag Blauw
Ok het 3GB model gaat voor €259,- , maar toch een groot verschil voor een toestel die ook nog eens betere camera heeft. Hoe is dit te verklaren? Is de Moto G6 plus van slechtere kwaliteit (camera's kunnen soms niet goed gesynchroniseerd zijn), heeft Nokia problemen met goedkoper geheugen in te kopen, is de bouwkwaliteit van de Nokia met zijn alu-behuizing veel beter?

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-04 19:40
Nokia is beter met de software updates, bied dezelfde power in een compacteren behuizing en zou wel eens populairder kunnen zijn.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True