Hallo beste medetweakers.. ik wil graag iets online verkopen naar het buitenland maar paypal is geen optie voor mij. zijn er alternatieven van paypal als je iets internationaal wilt verkopen?
Vraag
Alle reacties
Een gewone bankoverschrijving? Western Union? Cash geld in een enveloppe sturen*?
*is af te raden, maar wel een optie
*is af te raden, maar wel een optie
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
SEPA overboeking naar je IBAN; duurt maximaal 48 uur.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Welk land gaat het over? En idd, de opties die hier boven benoemd worden. Maar dat had je met een kleine Google actie vast zelf ook kunnen vinden
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Het zal waarschijnlijk naar de vs zijn. de koper heeft een creditcard en ik ook. Is het niet mogelijk om met creditcard te betalen? bij online shops kan het in ieder geval wel. maar weet niet of dat met particulieren ook kan en of dat uberhaupt ook veilig is.
Net zo 'veilig' als Paypal ...xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:31:
Het zal waarschijnlijk naar de vs zijn. de koper heeft een creditcard en ik ook. Is het niet mogelijk om met creditcard te betalen? bij online shops kan het in ieder geval wel. maar weet niet of dat met particulieren ook kan en of dat uberhaupt ook veilig is.
Jij verzend het product, de koper meld oplichting, jij bent geld alsnog kwijt
Ik zou een one-way payment zoeken, Bitcoin of aanverwante .. Wester Union ( GWK )
Zoals @Yorinn subtiel aanstipte; de vraag (en het bijbehorende antwoord) of je als particulier onderling met CC kan betalen, kan je toch navragen door het nummer achterop je creditcard te bellen?xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:31:
maar weet niet of dat met particulieren ook kan en of dat uberhaupt ook veilig is.
En als beide partijen het niet vertrouwen, moeten beide partijen (koper en verkoper) op zoek naar een Escrow-service (nee, het klinkt hetzelfde maar er komen geen vleselijke prestaties bij kijken). Maar ook hier gelden soms "schimmige" kleine letters waardoor je eenzelfde dispute-arbitrage krijgt als bijvoorbeeld bij PayPal dat je, als verkoper, altijd meer moet bewijzen dan de koper eist/meldt.
Ik heb net als koper zo'n zaak aan de hand gehad, ik moet zeggen: 't gaat erg zorgvuldig met meer dan genoeg mogelijkheden voor hoor- en wederhoor. Zou er ook als verkoper prima akkoord mee gaan. Zorg wel voor goede documentatie.FreshMaker schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:36:
[...]
Net zo 'veilig' als Paypal ...
Jij verzend het product, de koper meld oplichting, jij bent geld alsnog kwijt
Uiteindelijk wel m'n geld gekregen, maar ook terecht in dit geval
[ Voor 7% gewijzigd door overhyped op 02-05-2018 17:48 ]
Paypal is vooral "buyer" oriented
Je hebt weinig nodig om te overtuigen dat jij niets ontvangen hebt
Daarentegen, als je als verkoper een compleet afschrift inleverd met waarde en gewicht, krijg je alsnog te horen "koper kreeg niets"
Als je dan te lang / te ver doorgaat, blokkeren ze je account 180 dagen ....
Maar vooral in vertrouwen, be my guest .... maar kom niet achteraf roepen dat PP je jouw centen weer afpakt.
Je hebt weinig nodig om te overtuigen dat jij niets ontvangen hebt
Daarentegen, als je als verkoper een compleet afschrift inleverd met waarde en gewicht, krijg je alsnog te horen "koper kreeg niets"
Als je dan te lang / te ver doorgaat, blokkeren ze je account 180 dagen ....
Maar vooral in vertrouwen, be my guest .... maar kom niet achteraf roepen dat PP je jouw centen weer afpakt.
Tja andersom: Start hier een topic dat je van iemand wat wil kopen, maar dat hij weigert om iets te accepteren waarbij de koper enige bescherming heeft. Ik vermoed dat dan het advies ook is om dat niet te accepteren
.
Uiteindelijk blijft op zijn minst één van beide partijen met een risico zitten, anders kan niet.
Uiteindelijk blijft op zijn minst één van beide partijen met een risico zitten, anders kan niet.
Het grootste probleem met zijn vraag is de onduidelijkheid.
Wat wil hij verkopen, en aan wie.
Hoe is de koper op zijn 'te verkopen object' gekomen ?
Zet een iPad, Camera of Laptop op marktplaats, en je krijgt met zekerheid een bod met de vraag hem te verzenden naar het buitenland, omdat persoon "X" daars studeert
Dat is geen nieuws, dat is geen risico ... dat is wel degelijk centen kwijt
Wat wil hij verkopen, en aan wie.
Hoe is de koper op zijn 'te verkopen object' gekomen ?
Zet een iPad, Camera of Laptop op marktplaats, en je krijgt met zekerheid een bod met de vraag hem te verzenden naar het buitenland, omdat persoon "X" daars studeert
Dat is geen nieuws, dat is geen risico ... dat is wel degelijk centen kwijt
Ik snap het probleem eigenlijk niet.
Als iemand iets van je wilt kopen, blijkbaar in dit geval vanuit de USofA, dan laat je die persoon toch gewoon het bedrag overmaken op je IBAN bankrekening(nummer).
Alleen gaat de bankprovisie eraf (al dan niet aan zowel ontvangende alsmede versturende kant).
Heb al diverse keren iets verkocht aan iemand in Amerika en die betaalden gewoon op mijn ABN AMRO betaalrekening. Binnen enkele uren zie je het bedrag verschijnen. Werkt prima.
Je moet natuurlijk wel ff nadenken over het provisiebedrag; is dat in relatie tot het totale bedrag, nog redelijk?
Als iemand iets van je wilt kopen, blijkbaar in dit geval vanuit de USofA, dan laat je die persoon toch gewoon het bedrag overmaken op je IBAN bankrekening(nummer).
Alleen gaat de bankprovisie eraf (al dan niet aan zowel ontvangende alsmede versturende kant).
Heb al diverse keren iets verkocht aan iemand in Amerika en die betaalden gewoon op mijn ABN AMRO betaalrekening. Binnen enkele uren zie je het bedrag verschijnen. Werkt prima.
Je moet natuurlijk wel ff nadenken over het provisiebedrag; is dat in relatie tot het totale bedrag, nog redelijk?
Denk dat het totaal inclusief verzenden rond de 250 zal zijn. geen idee hoe dat zit met de provisie. Betalen met iban is alleen zinvol als je de tegenpartij kent en vertrouwt. in dit geval ben ik en tegenpartij volkomen vreemden van elkaar.ehtweak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:32:
Ik snap het probleem eigenlijk niet.
Waarom?xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:10:
Betalen met iban is alleen zinvol als je de tegenpartij kent en vertrouwt.
Hoezo? Juist hoe minder goed je elkaar kent, hoe minder risico wil lopen dat geld wordt teruggevorderd.xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:10:
[...]
...Betalen met iban is alleen zinvol als je de tegenpartij kent en vertrouwt. in dit geval ben ik en tegenpartij volkomen vreemden van elkaar.
IBAN is onomkeerbaar Net zoals dat jij geld moet storten naar Eneco maar dat per ongeluk naar een random stranger doet (want tikfoutje bij het internet-bankieren). Dikke pech; de bank helpt je niet het geld terug te halen.
Afhankelijk van de bank en wat je met elkaar afspreekt. Kwestie van ff navragen/googlen.xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:10:
[...]
geen idee hoe dat zit met de provisie.
Hoe kom je daar nou weer bij?xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:10:
Betalen met iban is alleen zinvol als je de tegenpartij kent en vertrouwt. in dit geval ben ik en tegenpartij volkomen vreemden van elkaar.
Ik kende diegene die mijn beeldmateriaal kocht ook niet.
Ik geef mijn IBAN nummer en zodra het geld binnen is (duurde een paar uurtjes), kreeg die Amerikaan de bestelde spullen. Isse simpel.

Als ik het vanuit het standpunt van de koper zou bekijken zou een IBAN betaling juist het meest onveilig zijn. de koper betaalt, de verkoper levert niets. in de meeste gevallen kan de koper helemaal niks doen, zeker niet als die aan de andere kant van de wereld woont.ehtweak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 23:13:
Hoe kom je daar nou weer bij?![]()
Ik kende diegene die mijn beeldmateriaal kocht ook niet.
Ik geef mijn IBAN nummer en zodra het geld binnen is (duurde een paar uurtjes), kreeg die Amerikaan de bestelde spullen. Isse simpel.
Wat wil je nou? Zekerheid voor de koper of zekerheid voor de verkoper?
Er is al eerder, door meerdere mensen, aangegeven dat je er 1 moet kiezen. Je hebt niet zekerheid aan 2 kanten. Er is er altijd 1 die iets meer moet vertrouwen op de ander. Ik ga er vanuit dat jij de verkopend partij bent, dan zou ik kiezen voor IBAN. Ben jij kopend partij, kies voor PP.
Er is al eerder, door meerdere mensen, aangegeven dat je er 1 moet kiezen. Je hebt niet zekerheid aan 2 kanten. Er is er altijd 1 die iets meer moet vertrouwen op de ander. Ik ga er vanuit dat jij de verkopend partij bent, dan zou ik kiezen voor IBAN. Ben jij kopend partij, kies voor PP.
Jij bent toch de verkoper?xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 00:16:
[...]
Als ik het vanuit het standpunt van de koper zou bekijken zou een IBAN betaling juist het meest onveilig zijn. de koper betaalt, de verkoper levert niets. in de meeste gevallen kan de koper helemaal niks doen, zeker niet als die aan de andere kant van de wereld woont.
Dus nogmaals; wat is dan het probleem? Als het geld binnen is, lever/stuur je het dienst/goed wat de koper heeft gekocht.
250 is ook weer niet zo indrukwekkend. Ik verkoop ook regelmatig iets en dat gaat bijna altijd naar het buitenland. Bedragen varierend van een paar tientjes tot een paar honderd euro. Ik gebruik altijd PayPal, en verstuur daarom ook altijd alleen verzekerd en met track en trace. Landen waar de post geen track en trace tot aan de bezorging aanbiedt verstuur ik niet naartoe. Zorg voor een goede degelijke verpakking en zorg dat douaneformulieren goed ingevuld zijn en er een factuur bij in zit. Voeg altijd een kopie van het verzendlabel toe in de verpakking, bevestigd aan het object zelf.xXBunnyShmexiXx schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:10:
[...]
Denk dat het totaal inclusief verzenden rond de 250 zal zijn. geen idee hoe dat zit met de provisie. Betalen met iban is alleen zinvol als je de tegenpartij kent en vertrouwt. in dit geval ben ik en tegenpartij volkomen vreemden van elkaar.
Nog nooit een probleem gehad in de naar schatting een stuk of 75 transacties als verkoper naar het buitenland.
Naar de VS kan je prima iets als aangetekend verzekerd pakket (tot 500 euro) versturen, USPS (die de zending van PostNL overneemt) biedt prima track en trace tot aan de bezorging.
Niet te bang zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 03-05-2018 13:01 ]
Catch a smile out there!
Hier met 50+ transacties als verkoper 1 keer een geschil op paypal aangemaakt door een koper, wat uiteindelijk in mijn voordeel werd beslist.
Netjes aangetekend verzenden verzekerd tot 500 euro in dit geval en de formulieren correct invullen.
Netjes aangetekend verzenden verzekerd tot 500 euro in dit geval en de formulieren correct invullen.
https://transferwise.com/ehtweak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 19:32:
Veel lagere provisie.
Weet helaas geen extra optie, maar heb wel een vraag... (als dat hier mag)
Ik zit ook met iemand buiten NL die perse alleen via Paypal wil betalen, weinig overleg over de prijs en snel akkoord dus gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.
Ben bang dat als ik via zakelijk koop etc doe, ik het verzend en koper vervolgens zegt nooit ontvangen en ik de pineut ben...
Is het dan zo, dat als ik Friends en Family betaalverzoek stuur, mij in feite nooit meer wat gemaakt kan worden? Ook al zou het pakket daadwerkelijk kwijt raken?
Bedankt alvast in elk geval..
Ik zit ook met iemand buiten NL die perse alleen via Paypal wil betalen, weinig overleg over de prijs en snel akkoord dus gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen.
Ben bang dat als ik via zakelijk koop etc doe, ik het verzend en koper vervolgens zegt nooit ontvangen en ik de pineut ben...
Is het dan zo, dat als ik Friends en Family betaalverzoek stuur, mij in feite nooit meer wat gemaakt kan worden? Ook al zou het pakket daadwerkelijk kwijt raken?
Als bij jou de alarmbellen al.afgaan dan zeg ik : lekker niet doenExpendable schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:22:
In Europa gewoon IBAN, in andere landen waar een samenwerking is kun je ook gewoon je bank gebruiken, dan blijven er nog een paar landen over waar je misschien nauwelijks aan verkoopt? Voor Vietnam gebruik ik Western Union om daar geld te krijgen maar dat is vrij duur. Paypal is dan denk ik al een stuk goedkoper als dat ook een optie is.
In buitenland en met alarmbellen zou ik er niet aan beginnen. Waar heb je geadverteerd en welke logische reden heeft die persoon om iets in het buitenland te kopen? Ik ga ook geen marktplaats van een Afrikaans land afstruinen op zoek naar een koopje.
In buitenland en met alarmbellen zou ik er niet aan beginnen. Waar heb je geadverteerd en welke logische reden heeft die persoon om iets in het buitenland te kopen? Ik ga ook geen marktplaats van een Afrikaans land afstruinen op zoek naar een koopje.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Een verkoper die per se via paypal friends&family betaald wil krijgen, dat zou bij mij als koper de alarmbellen doen afgaan.Expendable schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 23:22:
Als je naar het land in kwestie aangetekend en verzekerd kan versturen (dat moet je even uitzoeken, postnl biedt het rücksichtslos aan naar alle landen maar bij niet alle landen werkt de track&trace ook daadwerkelijk; en dat laatste is van belang met paypal!) dan zie ik het probleem niet.
En als je er een slecht gevoel bij hebt, gewoon niet doen.
Catch a smile out there!
Pagina: 1