Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miasma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 02:40
Mijn vraag
Ik heb al anderhalf jaar tevreden gebruiker van mijn oneplus 3 en gebruik hem daarom ook vrij intensief. Dit heeft ertoe geleid dat ik mijn telefoon soms meerdere malen per dag moest opladen, en nu na anderhalf jaar merk ik dat mijn batterij het niet meer zolang trekt als eerst, waardoor ik dus nog vaker aan de lader hang. Als gevolg dat mijn batterij waarschijnlijk nog sneller achteruit gaat.

Graag zou ik mijn batterij daarom willen vervangen met een nieuwe batterij zodat mijn telefoon nog een tijd mee kan. Buiten de batterij ben ik namelijk nog steeds tevreden met de functies en mogelijkheden van mijn telefoon. Ik zoek een goede toturial en leverancier van een geschikte batterij om deze te kunnen vervangen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn hardware is mijn oneplus 3 (uiteraard) met als software android 8.0.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb op YouTube al een video gevonden waarin vrij duidelijk de stappen beschreven staan, ik heb het eerder uitgevoerd op mijn oneplus one en dat ging prima. https://youtu.be/GVyvLday_dc

Ik heb twee leveranciers gevonden die claimen een geschikte batterij te verkopen.

Dit is geen officiële batterij van oneplus maar je krijgt er wel een volledig setje bij om de batterij te vervangen.
https://www.subtel.nl/ind...Po1pginAOGABoCT68QAvD_BwE

En deze leverancier die claimt een officiële batterij van oneplus te kunnen leveren
https://www.digitalsonlin...5/id/BPO-OP3/bpo-op3.html

Voor zover bekend bij mij verkoopt oneplus haar batterijen niet los dus ik ben een beetje skeptisch, daarnaast vraag ik mij af of zo'n generieke batterij wel goed werkt en dash charge ondersteunt. Aangezien oneplus de enige is op dit moment met die laadtechniek. Ook vraag ik mij af of de andere batterij wel echt van oneplus is.

Het boeit mij niet zoveel van welk merk de batterij komt als de batterij maar goed werkt en dash charge ondersteuning heeft.

Heeft een van jullie _/-\o_ tweakers misschien ervaring met het vervangen van zijn of haar batterij. En zo ja misschien tips en tricks hoe ik dat het beste kan doen en bij welke leverancier ik een goede batterij kan halen. Bij voorbaat dank
...

Beste antwoord (via rens-br op 17-05-2018 08:14)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
superiscch schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:32:
Als eens bij Oneplus zelf geluisterd? Ik denk dat ik eens gelezen heb dat het €80 bij hen kost maar pin me er niet op vast.
Het vervangen van de batterij is bij OnePlus helemaal gratis, mits je toestel niet beschadigd is, aangezien dat gewoon onder de garantie valt.

Ik heb mijn OPO ook opgestuurd naar OnePlus na 23 maanden gebruik voor het vervangen van de batterij en ik hoefde helemaal niks af te rekenen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:00
Als eens bij Oneplus zelf geluisterd? Ik denk dat ik eens gelezen heb dat het €80 bij hen kost maar pin me er niet op vast.

Vraag eens via de chat, je zal snel antwoord krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miasma
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-06 02:40
Ik heb dat wel overwogen, maar mijn oneplus is al eens eerder onder garantie weggeweest en toen zat ik helaas een week zonder smartphone. Daarnaast vind ik 80€ wel duur voor een nieuwe batterij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

superiscch schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:32:
Het vervangen van de batterij is bij OnePlus helemaal gratis, mits je toestel niet beschadigd is, aangezien dat gewoon onder de garantie valt.

Ik heb mijn OPO ook opgestuurd naar OnePlus na 23 maanden gebruik voor het vervangen van de batterij en ik hoefde helemaal niks af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Ah, ik dacht dat je moest aantonen dat batterij defect is. Hoe heb je dat aangebracht? Mijn OP3 is nu ook 22 maand dus zou hem wel eens opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

superiscch schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:48:
Ah, ik dacht dat je moest aantonen dat batterij defect is. Hoe heb je dat aangebracht? Mijn OP3 is nu ook 22 maand dus zou hem wel eens opsturen.
Ik heb destijds aangegeven dat mijn batterijduur enorm was teruggelopen sinds dat ik het toestel had.

Toen gaven ze aan dat ik een factory reset moest uitvoeren, wat ik al gedaan had en had ook een Custom rom geinstalleerd welke het probleem niet oploste.

Dat was voor de klantenservice voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
rens-br schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:52:
[...]

Ik heb destijds aangegeven dat mijn batterijduur enorm was teruggelopen sinds dat ik het toestel had.

Toen gaven ze aan dat ik een factory reset moest uitvoeren, wat ik al gedaan had en had ook een Custom rom geinstalleerd welke het probleem niet oploste.

Dat was voor de klantenservice voldoende.
Aha, een luisteren. Goeie tip!

Edit: deze gaat terug voor nieuwe batterij, kunnen we weer paar jaar verder met deze 😊

[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 07-05-2018 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:37
superiscch schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:54:
[...]

Edit: deze gaat terug voor nieuwe batterij, kunnen we weer paar jaar verder met deze 😊
Is bij mij ook gelukt. Ben benieuwd naar de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Gisteren rma aangemaakt, vanmiddag stonden ze al aan m'n deur. Maar ik was niet thuis. Zal voor vrijdag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
11 mei opgehaald door DHL, 12 mei nog een keer (blijkbaar een misverstand). Vervolgens radiostilte.

Gisteren 16 mei een sms van DHL dat ze hem die dag terug kwamen brengen.

Op het reparatie rapport staat dat een accu accesoire geleverd is, dus ik ga er vanuit dat hij vervangen is.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik ga de nog een weekje bijhouden, we gaan volgende week een weekje op vakantie en ik ben liever thuis als dhl m'n toestel terugbrengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-06 15:42
superiscch schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:54:
[...]

Mole schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:19:
[...]

Is bij mij ook gelukt. Ben benieuwd naar de afhandeling.
rens-br schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:35:
[...]

Hoe hebben jullie dat precies aangevraagd? Via livechat of via "apply RMA -> repair"?

Ik probeerde eerst via apply RMA -> repair, maar daar staat na het invoeren van m'n serienummer het volgende bij: warranty expiry: 2 May 2018. Kan toch niet? Ik kocht mijn Oneplus 3 bij de release in Juni 2016. Ze moeten toch 2 jaar garantie geven?

Ik heb het dan via de livechat geprobeerd, maar daar zijn ze voorlopig nog gefocust op het oplossen van de batterijduur vanop afstand (zou een 'troubleshooting krijgen via mail maar voorlopig nog niet ontvangen...). Al weet ik met mijn gezond verstand dat de verminderde batterijduur van mijn Oneplus 3 een gevolg is van 2 jaar stevig gebruik en dat er softwarematig niet veel voordeel meer uit kan gehaald worden.

Ik weet niet goed wat ik er van moet denken voorlopig. Hopelijk komt die troubleshooting snel binnen en kan ik hem nadien nog opsturen voor herstelling binnen garantie.

Edit: printscreen van verlopen garantie:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/0VPro2B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
Ik heb het via de livechat aangekaart. Daar werd aangeraden een reparatie aan te vragen via de repair service, en defecte accu aangegeven (was niet defect, maar kwam het dichtst in de buurt).

Daar verwezen naar de chat, tijdstip en persoon waarmee het gesprek gevoerd is.

Daarna werd er verder niet moeilijk gedaan.
Ik had een tijdje accubattery geinstaleerd en naar die data verwezen, aangegeven dat ik factory reset gedaan had. Daarna werd hij 3 dagen later opgehaald.

Ik heb de mijne in juli aangeschaft, staat gewoon in je OnePlus account. Daar zouden ze niet moeilijk over moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jessed93 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:27:
[...]
Hoe hebben jullie dat precies aangevraagd? Via livechat of via "apply RMA -> repair"?
Ik heb het eerst via de Livechat gedaan, die verwezen daarna met goedkeur naar apply RMA en daar heb ik het formulier ingevuld en verwezen naar de livechat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jessed93
rens-br schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:31:
[...]

Ik heb het eerst via de Livechat gedaan, die verwezen daarna met goedkeur naar apply RMA en daar heb ik het formulier ingevuld en verwezen naar de livechat.
Mole schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:02:
Ik heb het via de livechat aangekaart. Daar werd aangeraden een reparatie aan te vragen via de repair service, en defecte accu aangegeven (was niet defect, maar kwam het dichtst in de buurt).

Daar verwezen naar de chat, tijdstip en persoon waarmee het gesprek gevoerd is.

Daarna werd er verder niet moeilijk gedaan.
Ik had een tijdje accubattery geinstaleerd en naar die data verwezen, aangegeven dat ik factory reset gedaan had. Daarna werd hij 3 dagen later opgehaald.

Ik heb de mijne in juli aangeschaft, staat gewoon in je OnePlus account. Daar zouden ze niet moeilijk over moeten doen.
Bedankt jongens. De troubleshooting uiteindelijk toegekregen via mail maar zoals verwacht hield dat niet echt iets baanbrekends in: factory reset, edm...

Opnieuw de live chat gecontacteerd en ze gingen onmiddellijk over op een repair request. Toen ik vroeg of ik nog garantie had, kreeg ik dit antwoord:
Based on the order number you have provided, your device comes with a limited warranty of 2 Year starting from Feb 8, 2018. Your device is still within its warranty period which means we will shoulder the cost of the repair however this is still subject to inspection by our service center. If inspection fails, you will have to pay for the repair cost. A repair report will be made available to you and you will have the option to agree or disagree.
Mijn 1+3 is eens binnen geweest voor een herstelling en blijkbaar hebben ze mijn garantieperiode van 2 jaar vanaf dan herstart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jessed93 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:25:
Mijn 1+3 is eens binnen geweest voor een herstelling en blijkbaar hebben ze mijn garantieperiode van 2 jaar vanaf dan herstart 8)
Dat is wel heel bijzonder, maar wel netjes! Als ik het goed begrijp heb je nu dus tot 8 februari 2020 garantie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je geen garantie meer hebt (zoals ik), dan zijn de kosten alsnog niet hoog. Ik heb vorige week mijn accu laten vervangen door OP en ik was 30€ kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
rens-br schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Dat is wel heel bijzonder, maar wel netjes! Als ik het goed begrijp heb je nu dus tot 8 februari 2020 garantie?
Dat is wat ik er ook uit afleid :) Ik ben er niet verder op ingegaan dus weet eigenlijk zelf ook niets extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
Hebben jullie kunnen verifiëren of de accu daadwerkelijk vervangen is?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verschil merk. Misschien was de vorige zo slecht nog niet.

Edit: typo's

[ Voor 5% gewijzigd door Mole op 22-05-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Mole schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:56:
Hebben jullie kunnen verifiëren of de accu daadwerkelijk vervangen is?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet heel veel verschil merk. Misschien was de vorige zo slecht nog niet.

Edit: typo's
Ik zit met zelfde gevoel. Volgens mij hebben ze niks vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:30
Hebben jullie nogsteeds de indruk dat er niets vervangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessed93
MWDKing schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:24:
Hebben jullie nogsteeds de indruk dat er niets vervangen is?
Ik had het hier nog niet vermeld, maar ik ondervind ook maar weinig verbetering. Best vreemd allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06 21:30
Jessed93 schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:14:
[...]

Ik had het hier nog niet vermeld, maar ik ondervind ook maar weinig verbetering. Best vreemd allemaal.
Hmm, ze hebben mijn RMA geaccepteerd en DHL is al geïnformeerd, maar ik lees op diverse plekken geen goede verhalen hierover. Ik ga ik maar vanaf zien en de batterij eerst goed testen.
Pagina: 1