Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding geeft 2 klikken. Verder niets. MB lampjes branden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Louis-
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-02-2023
Beste,

even snel een vraagje.

Ik bezit sinds 2 jaar een skylakesysteem. Nooit problemen mee gehad.Maar sinds vanmorgen start de pc niet meer op. De voeding geeft 2 kortstondige klikken bij het aanschakelen maar dat is het. De lampjes van het moederbord branden gewoon (asus gaming pro)

Ik heb de grafische kaart al verwijderd, HD's ontkoppeld enz, maar zonder succes. Hoeveel kans heb ik dat de voeding defect is?

Het probleem is dat ik niet zoveel tijd heb om aan deze dingen te prutsen. Alle kabels zijn mooi ingewerkt, dus daar zal weer een hoop werk bij komen kijken. Zou er ook nog iets anders aan de basis van dit probleem kunnen liggen? Heb ondertussen de cmos al gereset enz.. de gewone dingen heb ik dus geprobeerd :-)

Ergens hoop ik dat het enkel de voeding is, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Dus knop indrukken (aan/uit) = 2 kortstondige klikken in de voeding (?)... Verder niets, enkel de verlichting van het moederbord blijft branden. Er start geen fan of iets dergelijks op.

Ik hoor het graag

Met vriendelijke groet,

Louis

Alle reacties

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Post eerst eens de specificaties van je PC. Dat geeft wat makkelijker hulp. ;)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op Google is vrij veel te vinden op "psu two clicks", zie ook:
That clicking noise is the PSU's voltage regulator repeatedly shutting off the power and turning it back on. This is why it's timed with the blinking lights.

Something is preventing the PSU from delivering it's power to the MoBo so it just keeps spiking over and over.
http://www.tomshardware.c...-28-power-supply-clicking

Vaak lijkt het trouwens aan het moederbord te liggen, zie ook bovenstaande URL.

• -Louis-
pjot1 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:52:
Post eerst eens de specificaties van je PC. Dat geeft wat makkelijker hulp. ;)
Sorry ;-)

I7-6700k
GTX 970
16GB

Asus Pro Gaming (z...en nog iets :-p )

Voeding is cooler master v750 semi modular gold 80

• -Louis-
Razr schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:56:
Op Google is vrij veel te vinden op "psu two clicks", zie ook:

[...]

http://www.tomshardware.c...-28-power-supply-clicking

Vaak lijkt het trouwens aan het moederbord te liggen, zie ook bovenstaande URL.
bedankt voor de reactie. Zal eerst jou link toch maar eens goed lezen dank.

• -Louis-
Heb dan toch maar van men hart een steen gemaakt en het andere werk even laten staan. Voeding getest in een andere goedwerkende pc en net hetzelfde resultaat. Denk dat we er nu wel mogen vanuit gaan dat de voeding naar de maan is, wat ik wel jammer vind na amper 2 jaar. Het is niet zo dat ik een extreem zwaar systeem heb. Heb ondertussen zijn zwaardere broertje maar besteld. Je weet nooit wat de toekomst brengt.

Als de nieuwe voeding geleverd is, dan zal ik na het plaatsen laten weten of dit probleem opgelost is. Alleszins bedankt voor de reacties.

Louis

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:15
Nog zwaarder dan 750w kopen is dikke onzin tenzij je van plan bent 3 of meer videokaarten te gaan gebruiken. Er zijn tegenwoordig betere voedingen dan de CM V-series voor minder geld. Aan een high-end 450 - 550w heb je meer dan genoeg voor nu en in de toekomst.

• -Louis-
klopt inderdaad. Denk ruim gerekend dat ik zo'n 475 W max verbruik.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:15
Dat is heel ruim. Je komt niet eens aan 300w.

Je hebt trouwens nog ruim garantie op de 750w, dus RMA daarmee.

[ Voor 42% gewijzigd door Uszka op 02-05-2018 19:03 ]

• -Louis-
Ja ik had met zo'n tooltje eens snel uitgerekend hoeveel het totaal verbruik zou zijn. Met alle interne onderdelen bijgerekend. Kwam ik zo iets uit. Maar veel verstand heb ik daar niet van.

Ik ga proberen van de boel te retouren dan. En hopelijk ...
Pagina: 1