Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik zoek voor mijn vervolgopleiding voor volgend jaar een nieuwe laptop. Het is een economische opleiding en ik zat zelf al te denken aan de MacBook Pro 2017 13'' met Touch bar.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral Internet, Email, Spotify, Office en Youtube/Netflix. Het liefst alles tegelijk open. Ik heb altijd veel tabbladen open staan en switch veel tussen programma's. Als ik ergens een hekel aan heb is het als ie dan traag wordt. Verder game ik niet veel behalve Sims 4. Dat kan toch prima op een Macbook

Wat is je budget?
Niet echt een budget. Als ik dan toch al bijna 2000 euro uitgeef dan kan 200 euro meer of minder ook wel. Kan hem zonder btw kopen dus dat scheelt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag in de trein naar school, naar de bieb en waar ik er dan ook op kan werken. Laptop mag maximaal 2 kilo zijn en het liefst nog lichter. Minimaal een 13,3'' scherm en maximaal 15,6''. Daarnaast het liefst dat de accu minstens een schooldag mee gaat (minstens 6 uur) zonder dat ik hem tussendoor op hoef te laden. Heb gehoord dat dit bij MacBook sowieso goed is. Is dit zo?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn keuze valt op de MacBook Pro 13'' met Touch Bar. Als iemand een heel goed Windows alternatief heeft hoor ik het graag. Heb al een iPhone, iPad en een AirPort dus in die zin is een MacBook wel heel makkelijk communiceren met alle andere apparaten.

Als ik die MB neem, moet ik dan 8GB RAM of gelijk 16GB nemen? Zoals bovengenoemd is het een economische studie en zal ik er niet enorm veel krachtige programma's op hoeven draaien. Soms misschien wel video bewerken, maar dat hoeft niet in 4K of wat dan ook. Ik weet het: dat kan ook op een Windows laptop van de helft van de prijs, maar ik hecht veel waarde aan het design en de duurzaamheid van Apple apparaten die ik met Windows minder snel tegen kom.

Als een goed Windows alternatief lijkt deze mij ook wel mooi: reviews: Dell XPS 15 2-in-1 - Intel-chip met Vega-gpu in slank ontwerp

Laptop wordt wel de eerste Macbook. Waar ik wel tegenop zie is dat ik MacOS misschien niet fijn vind omdat ik al 10 jaar Windows gebruik en hier verder geen problemen mee heb.
Heb nu een Packard Bell van 6 jaar oud en die is pittig traag.

Ik hoor het advies wel

Groet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 16:17 ]