Advies nodig over kiosk computer/software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Hallo tweakers,

Ik heb wat advies nodig voor mijn werk. Ik werk voor een klein Fort museum in de Betuwe en wij hebben een vijftal comptertafels laten maken voor in ons museum.

Ons museum is alleen in de weekenden en schoolvakanties open. Doordeweeks hebben we veel scholen en (zakelijke) partijen.
De computertafels moeten binnenkort in gebruik worden genomen. Nu moeten deze tafels tijdens de reguliere openingstijden een kiosk modus draaien waardoor alleen https://thetruesize.com/ zichtbaar is en dat men niet van die website af kan en het liefst met een adblocker. Dit kan ik doen middels kiosk software als Kioware.
Doordeweeks worden op die tafels workshops gegeven en moet men programma's gebruiken die er op geïnstalleerd staan.

Nu wil ik de computer zo dicht timmeren zodat men niet alles er op doen zodat ze de computers niet helemaal naar de klote helpen.
Normaliter zou je dit dicht timmeren met policies en applocker maar we werken niet via een domein en is dus niet ingericht. Heeft iemand een idee hoe ik deze computers dicht kan timmeren zodat men alleen die applicaties kunnen gebruiken die benodigd zijn.

Ik hoor het graag.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Policies werken ook prima via gpedit.msc. Dat is alleen lokaal, dus je moet ze per PC apart inrichten.

Maar wat had je verder al gevonden (en waarom werkt dat niet) want er wordt al jarenlang over Kiosk Mode gesproken, ook wereldwijd. Je bent echt geen wiel aan het uitvinden :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron