Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09 23:07
Mijn vraag,

Voor het gebruik van Trello met de Planyway power-up heb ik een iCal URL nodig zodat ik mijn agenda daarin kan bewerken en bekijken. Voor mijn prive email (hotmail, dus outlook.com) en mijn school email (office365) is dit al gelukt. Echter kan ik de agenda van mijn werk mail niet online publiceren, deze optie is namelijk niet aanwezig in de outlook web app. (En dus ook niet in de Outlook client). Is er een workaround om toch een iCal link te publiceren?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Outlook cliënt (Windows)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Zoals aangegeven is het met andere mailaccounts gelukt op de reguliere manier. Ik heb iets gelezen over webDAV maar kon niet juist inschatten of dat een oplossing kon zijn.

Extra info:
Volgens de IT servicedesk komt het omdat hotmail en office365 webapplicaties zijn. Als iemand hier meer uitleg over kan geven dan die ene zin zou dat tof zijn. Zo steek ik er wat van op.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 07:55

rickysedai

Whoop whoop

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zit met dezelfde uitdaging!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens de IT Servicedesk (die blijkbaar maar iets roept), moet je naar Systeembeheer en dan met name de Exchange-beheerders.

Ik kan, als beheerder, je 20 redenen geven waarom ik "interne mail communicatie" (ongeacht of dat nou mail is, afspraken, planboards, whatever) niet wil publiceren. Niet intern maar zeker niet extern.

Al zou je dus het via een omweg zelf (dus zonder tussenkomst van de Exchange-beheerders) een iCAL uit Outlook kunnen trekken, is er bijna 100% zeker te zeggen dat je na het importeren van de iCAL in je mobiele agenda, nooit meer connectie krijgt met de originele data en dat je links/rechts niets meer kan aanpassen / syncen.

Oh, en over "webapplicaties"; ook dat is een wassen neus. Het is namelijk ook mogelijk, al dan niet met aanvullende tooling van Microsoft, om ook een Office365-account met Exchange Online niet beschikbaar te maken op jouw device en/of niet beschikbaar te maken "op bepaalde lokaties".

Even ter info, naast mijn stukje tekst; het omzeilen van "security", of het nou in een bedrijf, school, iPhone of whatever is, is niet geheel toegestaan op GoT. Het is namelijk erg lastig te verifieren of jij een valide reden en mandaat hebt om een bepaalde workaround te krijgen / implementeren

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2018 17:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:53:
Volgens de IT Servicedesk (die blijkbaar maar iets roept), moet je naar Systeembeheer en dan met name de Exchange-beheerders.

Ik kan, als beheerder, je 20 redenen geven waarom ik "interne mail communicatie" (ongeacht of dat nou mail is, afspraken, planboards, whatever) niet wil publiceren. Niet intern maar zeker niet extern.

Al zou je dus het via een omweg zelf (dus zonder tussenkomst van de Exchange-beheerders) een iCAL uit Outlook kunnen trekken, is er bijna 100% zeker te zeggen dat je na het importeren van de iCAL in je mobiele agenda, nooit meer connectie krijgt met de originele data en dat je links/rechts niets meer kan aanpassen / syncen.

Oh, en over "webapplicaties"; ook dat is een wassen neus. Het is namelijk ook mogelijk, al dan niet met aanvullende tooling van Microsoft, om ook een Office365-account met Exchange Online niet beschikbaar te maken op jouw device en/of niet beschikbaar te maken "op bepaalde lokaties".

Even ter info, naast mijn stukje tekst; het omzeilen van "security", of het nou in een bedrijf, school, iPhone of whatever is, is niet geheel toegestaan op GoT. Het is namelijk erg lastig te verifieren of jij een valide reden en mandaat hebt om een bepaalde workaround te krijgen / implementeren
Goed dat je het zegt, aangezien ik geen expert ben op dat gebied ook de vraag om meer uitleg (die je bij een IT servicedesk nooit krijgt uiteraard, zal ook zijn redenen hebben). Dus volgens u/jou is het een bewuste keuze geweest van de beheerder om mensen binnen onze organisatie niet hun agenda's online te laten publiceren?

Dat kan ik goed begrijpen. Maar misschien is er een veilige workaround die bijvoorbeeld alleen lees access heeft in mijn agenda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RedBad9 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:06:
[...]

Maar misschien is er een veilige workaround die bijvoorbeeld alleen lees access heeft in mijn agenda?
Ongetwijfeld maar dan moet je dus overleggen met de beheerders voor Exchange, de beheerders van de firewall/proxy en de security en/of compliancy officer.

Bot gezegd; workarounds zat maar niet door jou uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:07:
[...]

Ongetwijfeld maar dan moet je dus overleggen met de beheerders voor Exchange, de beheerders van de firewall/proxy en de security en/of compliancy officer.

Bot gezegd; workarounds zat maar niet door jou uit te voeren :)
Duidelijk, bedankt voor het antwoord. Aangezien het een enorme organisatie is zal dat praktisch geen kans van slagen hebben. Want over het algemeen kom je niet verder dan de servicedesk die volgens mij een ticketquotem hebben, want tickets worden gesloten voordat je het antwoord überhaupt gelezen kunt hebben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

RedBad9 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:11:
[...]

Aangezien het een enorme organisatie is zal dat praktisch geen kans van slagen hebben. Want over het algemeen kom je niet verder dan de servicedesk die volgens mij een ticketquotem hebben, want tickets worden gesloten voordat je het antwoord überhaupt gelezen kunt hebben haha
Ik snap je uitspraak maar dan moet er iemand eens op zijn strepen gaan staan. Want wat nou als de directeur van het bedrijf zijn agenda naar buiten wil publiceren? Dan krijgt 'ie toch ook geen directe "ticket closed because you suck" melding?

Het is natuurlijk wel een dingetje dat de vraagstelling van jou, zoals ik 'm lees, een beetje flierefluitend vrijblijvend semi-prive op de zaak iets inrichten, natuurlijk geen enkele urgentie in een organisatie heeft en dat een eventuele oplossing (zoals eerder beschreven) waarschijnlijk ook geen goedkeuring krijgt op de betreffende beheers-afdelingen.

Daarnaast, en dat klinkt belerend; let wel goed op wat je op werk doet en waarom. Over het algemeen geldt er een ICT-beleid en in niet alle organisaties wordt het altijd op prijs gesteld dat er "prive dingen" op werk-licenties draaien en/of dat "workarounds" gevraagd/getest worden. In de ene organisatie wordt dat strakker afgedwongen dan in de andere maar hiermee komt ook sneller "exit gesprek" vs. "reprimande" in zicht.

Just my 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
MAX3400 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:15:
[...]

Ik snap je uitspraak maar dan moet er iemand eens op zijn strepen gaan staan. Want wat nou als de directeur van het bedrijf zijn agenda naar buiten wil publiceren? Dan krijgt 'ie toch ook geen directe "ticket closed because you suck" melding?

Het is natuurlijk wel een dingetje dat de vraagstelling van jou, zoals ik 'm lees, een beetje flierefluitend vrijblijvend semi-prive op de zaak iets inrichten, natuurlijk geen enkele urgentie in een organisatie heeft en dat een eventuele oplossing (zoals eerder beschreven) waarschijnlijk ook geen goedkeuring krijgt op de betreffende beheers-afdelingen.

Daarnaast, en dat klinkt belerend; let wel goed op wat je op werk doet en waarom. Over het algemeen geldt er een ICT-beleid en in niet alle organisaties wordt het altijd op prijs gesteld dat er "prive dingen" op werk-licenties draaien en/of dat "workarounds" gevraagd/getest worden. In de ene organisatie wordt dat strakker afgedwongen dan in de andere maar hiermee komt ook sneller "exit gesprek" vs. "reprimande" in zicht.

Just my 2 cents :)
Ach een mailtje kan geen kwaad, daarnaast is het een onderzoeksinstituut en zal het zo'n vaart niet lopen. Het is tenslotte om mijn productiviteit te verbeteren. Anyway ik laat het draadje nog even open, mocht er nog iemand anders op inhaken. Anders beste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de outlook client van werk een tweede account (privemail) koppelen en copy/ past van je afspraken? Of al je eigen werkafspraken gorwarden naar je eigen privemail? Dan staan ze er wel overal in :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBad9
The Eagle schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:49:
In de outlook client van werk een tweede account (privemail) koppelen en copy/ past van je afspraken? Of al je eigen werkafspraken gorwarden naar je eigen privemail? Dan staan ze er wel overal in :)
Dit leek me n.a.v. bovenstaande posts wel interessant om eens te testen. Temeer omdat ik ontdekte nog een oud gmail account te hebben. Dus ik heb mijn gmail agenda gepubliceerd en in outlook de mappen van deze agenda en mijn werkmail gesynced met deze gratis add-in.

Extra: the Planyway power-up in Trello heeft veel minder mogelijkheden dan de chrome extensie. Zo kun je blijkbaar vanuit de power-up niet schrijven naar een agenda.

Volgens een review werd in de gratis versie van de extensie tot voor kort ook 2-way sync met gmail ondersteund.
This was great until Dec 21, 2017, when they removed syncing functionality from the free version and added nags and only single board calendar.

This used to be a strong counterbalance to Asana's calendaring but now it seems limited.
Nu kost het helaas geld. Toch leek het me het waard om te proberen dus heb ik de extensie gekocht. Nu kan ik dus elk bord syncen met gmail waarin het in een aparte folder komt. Superhandig, nu kan ik vanuit mijn Trello dus toch mijn werkagenda beïnvloeden. Het is blijkbaar ook mogelijk om de werkagenda direct met gmail te syncen maar die investering laat ik eerst achterwege.
Pagina: 1