mn eerste (custom) PC upgrade :) graag advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AmzSid
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-06-2023
Hoi! Mn eerste post op deze site, vanwege de eerste keer dat ik mijn PC ga upgraden en wilde graag wat advies :) ( Hoop dat ik op het juiste topic zit )

Wat ik wil bereiken is een aanzienlijk snellere PC met hoge FPS voor shooters, nieuwe games, rendering van video's/game maps, recording.Met uitzicht op langer termijn gebruik. Dus vanuit dit weer een upgrade na een aantal jaren.

Mijn PC momenteel:

GPU 2048MB ATI AMD Radeon HD 6900 Series
CPU Intel Core i5-2500K cpu 3.30GHz
Moederbord ASRock/P67_Extreme4
Monitor LG 27MP37VQ-B-27-Inch-LED-lit
RAM 8GB Corsair
HDD 931GB SAMSUNG HD103SJ ATA Device (SATA)
Voeding XFX Pro 650W Core Edition

(Optical Drives : Optiarc DVD RW AD-5260S ATA Device
Audio: Realtek High Definition Audio , weet niet of die info nodig is.)

Wat ik wil vervangen/aanschaffen:

CPU Asus GeForce Dual-GTX1070-O8G
of
Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

Voeding Cooler Master G750M
Cooling Corsair Hydro Series H60
SSD Kingston A400 SSD 120GB

Ik had alvast een CoolerMaster Silencio behuizing gekocht.
Er werd mij verteld dat het upgraden van mijn CPU niet nodig zou zijn, maar als ik de 1070 series zou nemen, is dat dan niet zonde van zn potentieel? Weet niet zo goed hoe dat werkt :F

Bedankt voor jullie eventuele hulp!

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Welke coolermaster behuizing precies?

Verder zou ik het lekker laten bij inderdaad een betere grafische kaart en een SSD (pak er dan wel 1 van 250GB). Aangezien je op Full HD zit kan je ook nog wegkomen met een 1060 of 580.

Voeding upgraden is niet nodig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:57
Zie ook:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard
Als je monitor Freesync heeft, zou ik een RX570/580 nemen.

• AmzSid
Nat-Water schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:02:
Welke coolermaster behuizing precies?

Verder zou ik het lekker laten bij inderdaad een betere grafische kaart en een SSD (pak er dan wel 1 van 250GB). Aangezien je op Full HD zit kan je ook nog wegkomen met een 1060 of 580.

Voeding upgraden is niet nodig.
Bedankt voor de reacties!

Behuizing is CM Silencio 452 (190x449x497mm) , en ik zou met de GPU juist graag wel weer een aantal jaar vooruit willen, vandaar

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-01 08:19
Waarom wil je een 750 watt voeding?

En de H60 die maakt wel meer geluid als een goede luchtkoeler.
Deze pricewatch: Noctua NH-U12S
hield mijn 2500k lekker koel op 4.5 GHz

[ Voor 41% gewijzigd door ETHART op 02-05-2018 17:14 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Waarom een goede 650w voeding vervangen voor een matige 750w? De XFX kan makkelijk nog een paar jaar mee.

GPU een 1060 ipv 1070. Upgrade van cpu/mobo en ram duurt ook niet lang meer. Een kale s1155 4core begint hier en daar toch wel wat ouderdom te vertonen.

Qua ssd, neem minimaal 240/250/256GB en bij voorkeur 480/500/512. Ga je ontzettend veel plezier aan beleven als alles sneller laadt.

• AmzSid
Uszka schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:04:
Waarom een goede 650w voeding vervangen voor een matige 750w? De XFX kan makkelijk nog een paar jaar mee.

GPU een 1060 ipv 1070. Upgrade van cpu/mobo en ram duurt ook niet lang meer. Een kale s1155 4core begint hier en daar toch wel wat ouderdom te vertonen.

Qua ssd, neem minimaal 240/250/256GB en bij voorkeur 480/500/512. Ga je ontzettend veel plezier aan beleven als alles sneller laadt.
Bedankt voor je reactie :)

Ik ben echt amateur der amateurs, dus sorry als ik iets stom vraag, maar hoezo heb ik op langere termijn geen baat bij een 1070 met een 750W? Is je mening over de voeding gebaseerd op het product Cooler Master G750M zelf, of heb ik simpelweg niet zoveel nodig?.. 750 leek beter dan 650 simply omdat het "meer" is, en er kans is dat ik meer ga gebruiken dmv extra GPU (of CPU waarvan je zegt dat het na een aantal jaar weer een upgrade nodig heeft. Is het dan niet handig om dat nu al aan te schaffen, nu dat ik het KAN aanschaffen, en de PC opnieuw ga inbouwen?

En denk je dat ik met mn current hardware, 1060 GPU, 650W + SSD nog minimaal 5 jaar vooruit kan op max settings games, redering, recording, live stream etc? Mijn idee was om zoveel mogelijk van mijn PC te upgraden naar een nieuw niveau, zonder dat ik componenten vervang die dat in principe niet nodig hebben... Dus niet een leuke refresh waardoor alles weer "OK bespeelbaar" is, maar meer richting de hogere kwaliteit met de gear die ik al heb :)

Thankssss

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Een systeem met GTX 1070 verbruikt hooguit 300w. Daar heb je geen 750w voeding voor nodig. Daarbij is de G750M van nogal matige kwaliteit. Het is een misvatting dat een hoger vermogen nemen beter is. Je kunt het beter zoeken in kwaliteit en prestaties. Aan een kwalitatief goede 550w heb je meer dan genoeg voor nu en in de toekomst en dan zijn bijvoorbeeld pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M en pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W hele goede voedingen.
Je huidige voeding is ook van goede kwaliteit en moet prima 10 jaar meegaan en heeft dus nog een paar jaar te gaan. Vervangen is daarom nog niet nodig.

5 jaar ga je met je huidige cpu, mobo en geheugen niet meer doen. De cpu wordt absoluut de beperkende factor in de prestaties van het systeem.

• AmzSid
Uszka schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:26:
Een systeem met GTX 1070 verbruikt hooguit 300w. Daar heb je geen 750w voeding voor nodig. Daarbij is de G750M van nogal matige kwaliteit. Het is een misvatting dat een hoger vermogen nemen beter is. Je kunt het beter zoeken in kwaliteit en prestaties. Aan een kwalitatief goede 550w heb je meer dan genoeg voor nu en in de toekomst en dan zijn bijvoorbeeld pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M en pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W hele goede voedingen.
Je huidige voeding is ook van goede kwaliteit en moet prima 10 jaar meegaan en heeft dus nog een paar jaar te gaan. Vervangen is daarom nog niet nodig.

5 jaar ga je met je huidige cpu, mobo en geheugen niet meer doen. De cpu wordt absoluut de beperkende factor in de prestaties van het systeem.
Welke CPU zou je aanraden? i6/i7?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

AmzSid schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:28:
[...]

Welke CPU zou je aanraden? i6/i7?
Je moet meer denken aan algehele upgrade van CPU, moederbord en RAM. Maar dat kan ook wel na een tijdje. Voor nu zou je kunnen kijken of je eventueel je cpu eventueel wilt overklokken.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1