Meerdere email adressen per gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Tot voor kort gebruikte ik shared hosting voor mijn website, waarbij ik zonder extra kosten email addressen kon configureren voor mijn domein. Om verschillende redenen ben ik nu naar Amazon Web Services overgestapt, waarbij ik het email aspect van mijn website zelf moet afhandelen.

Na wat rond te kijken kwam ik eerst op Zoho uit, wat gratis blijkt te zijn tot 25 gebruikers. Helaas kan je geen gebruik van IMAP maken tenzij je betaalt. Als ik dan toch moet betalen, neem ik veel liever Gmail. In ieder geval lijkt het er op dat alle diensten zowat 3 tot 5 euro per user kosten, maar dit wordt relatief prijzig omdat ik in totaal 5 email adressen nodig heb.

Deze 5 email adressen zijn echter allemaal voor dezelfde gebruiker; zijnde mijzelf: contact@domain.com, info@domain.com, noreply@domain.com, etc... Daarom vind ik het wat absurd hier telkens de prijs per gebruiker voor te betalen. Uiteindelijk gooi ik alle inboxen van deze email adressen toch samen.

Mijn vraag is dus eigenlijk of het op een of andere manier mogelijk is deze email adressen als 1 enkele gebruiker te configureren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een alias in G Suite zou gratis moeten zijn: https://support.google.com/work/mail/answer/6243069?hl=en
Je betaald dus voor een enkele user met tot 30 aliassen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-10 12:14

JJ93

Error 418

Ik heb zelf ook G-Suite voor twee van mijn zakelijke websites. Basic account is 4 euro per maand en voldoet waarschijnlijk. Je kan dan inderdaad aliassen aanmaken en alles bij je info@website.nl inbox laten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
IMS >> IH

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
egonolieux schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Mijn vraag is dus eigenlijk of het op een of andere manier mogelijk is deze email adressen als 1 enkele gebruiker te configureren.
Ja, binnen Gsuite, Office 365 en volgens mij zowat alle e-mailproviders kun je aliassen maken voor alle domeinen die je gekoppeld hebt voor een user. Dus als je alias1@example.com, alias2@example.com, etc. maakt voor gebruiker1@example.com komt dat allemaal in dezelfde mailbox terecht, zonder extra kosten. Je betaalt dan dus voor 1 user.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Aha, meerdere aliasen voor 1 hoofdgebruiker is wat ik nodig heb dan.
Juist nog een vraag/opmerking:

Stel dat mijn hoofdemailadres "admin@domain.com" is en een gebruiker stuurt mij een mail via alias "contact@domain.com". Betekent dit als ik op deze gebruiker reageer dat dit via het "admin@domain.com" email adres gebeurt (i.p.v. dat de gebruiker een mail van hetzelfde "contact@domain.com" adres terug krijgt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
egonolieux schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:01:
Aha, meerdere aliasen voor 1 hoofdgebruiker is wat ik nodig heb dan.
Juist nog een vraag/opmerking:

Stel dat mijn hoofdemailadres "admin@domain.com" is en een gebruiker stuurt mij een mail via alias "contact@domain.com". Betekent dit als ik op deze gebruiker reageer dat dit via het "admin@domain.com" email adres gebeurt (i.p.v. dat de gebruiker een mail van hetzelfde "contact@domain.com" adres terug krijgt)?
Hangt van je email-client af.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1