Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Room/resource mailboxen verplaatsen naar address list

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:51
Betreft: Exchange 2013 omgeving.

We hebben 1 vestiging die gevraagd heeft om een aparte address list (in de GAL staat iedereen van het hele bedrijf, 7 vestigingen) waar alle computer gebruikers van alleen die vestiging in staan. Dat was zo geregeld.

Als enige vestiging (tot nu toe) maken zij gebruik van room en resource mailboxen. Die staan standaard in de address list 'All Rooms'. Die mailboxen willen ze ook graag toegevoegd zien in hun eigen address list.

Zal vast vanuit Powershell (EMC) moeten, maar ik kan het niet vinden. Is het uberhaubt mogelijk?

Lang verhaal kort: ik heb room mailboxen in de address list 'All Rooms' staan en die moet dus verplaatst worden of ook weergegeven worden in address list 'Gebruikers vestiging XY'

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 02-05-2018 11:11 ]

Beste antwoord (via FastFred op 02-05-2018 13:50)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
FastFred schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:58:
@Killah_Priest ik klik in de Exchange Administrative Center gewoon op Update zodra ik de address list bijgewerkt heb. Dat is hetzelfde gok ik?
Je moet het betreffende object (dus de rescource mailbox zelf) een update geven zodat deze zijn addresslistmembership update. Ik heb al erg lang geen Exchange 2013 omgeving onder handen gehad, maar bij Exchange online moet dit.
Zie https://support.microsoft...st-membership-for-objects

Alle reacties

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

De uitleg voor 2007 is dezelfde als voor 2013: https://exchangepedia.com...te-address-lists-for.html

• FastFred
Ja, maar ik heb bestaande rooms/resources/equipment die ik wil 'verplaatsen' of 'ook weergeven in' een al bestaande adreslijst waar nu alle gebruikers van die vestiging in staan.

Zo heb ik het bijvoorbeeld opgelost voor de betreffende address list. Ik zoek dus net zo iets, maar dan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aJmUhYH382ItJqFkPE2Bci2u/full.png

EDIT1:Ik heb ook geprobeerd om in dat venster een rule toe te voegen en te kiezen voor 'recipient container', en vervolgens de OU selecteren waar die rooms staan. Maar dan is de hele address list leeg.

EDIT2: Ik heb nu in het veld 'Department' van alle room mailboxen hetzelfde nummer ingevuld als bij de users. In het voorbeeld werkt dit, maar in Outlook nog niet zichtbaar.

[ Voor 95% gewijzigd door FastFred op 02-05-2018 12:04 ]

• Killah_Priest
FastFred schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:15:
Ja, maar ik heb bestaande rooms/resources/equipment die ik wil 'verplaatsen' of 'ook weergeven in' een al bestaande adreslijst waar nu alle gebruikers van die vestiging in staan.

Zo heb ik het bijvoorbeeld opgelost voor de betreffende address list. Ik zoek dus net zo iets, maar dan

[afbeelding]

EDIT1:Ik heb ook geprobeerd om in dat venster een rule toe te voegen en te kiezen voor 'recipient container', en vervolgens de OU selecteren waar die rooms staan. Maar dan is de hele address list leeg.

EDIT2: Ik heb nu in het veld 'Department' van alle room mailboxen hetzelfde nummer ingevuld als bij de users. In het voorbeeld werkt dit, maar in Outlook nog niet zichtbaar.
Heb je de betreffende resource mailboxen ook een "schop" gegeven dmv Set-Mailbox? Bij Exchange Online bv moet dat namelijk vaak ook nog, anders update hij de betreffende property niet (dmv Get-Mailbox kun je zien wat de huidige addresslistmembership is).

• FastFred
@Killah_Priest ik klik in de Exchange Administrative Center gewoon op Update zodra ik de address list bijgewerkt heb. Dat is hetzelfde gok ik?

Acties:
  • Beste antwoord

• Killah_Priest
FastFred schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:58:
Je moet het betreffende object (dus de rescource mailbox zelf) een update geven zodat deze zijn addresslistmembership update. Ik heb al erg lang geen Exchange 2013 omgeving onder handen gehad, maar bij Exchange online moet dit.
Zie https://support.microsoft...st-membership-for-objects

• FastFred
Jup, dat was 'm. Met
code:
1
Get-Mailbox -identity Vergaderruimte-1|fl addresslistmembership
zag ik dat hij lid was van All Rooms, All Users en Default Global Address List.

Met
code:
1
Set-MailBox -identity Vergaderruimte-1 -applymandatoryproperties
voegt ie 'm toe.

Als ik daarna nogmaals Get-Mailbox doe zoals hierboven dan staat hij er bij, en in Outlook nu ook.

Moet het alleen wel ff voor alle ruimtes apart doorvoeren.

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 02-05-2018 13:54 ]

Pagina: 1