Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VR Ready computer - compatibility check

Pagina: 1
Acties:

• RAJdeBoer
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-04 08:34
Hoi allemaal,

ik ben een vriend aan het helpen met het upgraden van zijn systeem zodat deze VR kan draaien op een Dell Visor. Ik weet niet precies al zijn specs, maar veel zal moeten veranderen. Het gaat mij vooral om of de onderstaande componenten met elkaar compatible zijn of dat ik misschien iets over het hoofd heb gezien.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 296,99€ 296,99
1Gigabyte GA-H270-Gaming 3€ 95,-€ 95,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC€ 507,30€ 507,30
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Crucial CT16G4DFD8213€ 148,-€ 148,-
1Corsair HX750i€ 144,50€ 144,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,70

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem moet VR draaien. Het hoeft niet super-high-end te zijn, maar het liefste wel een vloeiende experience. Naar mijn ervaring is 60fps voldoende om niet misselijk van te worden maar dat is natuurlijk subjectief.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Heel Hollands: zo min mogelijk. Het is voor iemand anders en ik wil niet de hoofdprijs hebben.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Gezien het huidige systeem al vrij oud is, vermoed ik dat alles vervangen moet worden, behalve dingen als SSD en HDD. De behuizing is ook nog prima.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval videokaart, geheugen en processor, maar zoals gemeld vermoed ik dat alles nodig gaat zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb zelf Gigabyte onderdelen en ben daar wel over te spreken. Maar volgens mij is er in dit geval geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Hij komt in de woonkamer te staan, dus liever niet al te veel geluidsproductie. De rest is om het even.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag wat advies voor het combineren van verschillende onderdelen. Mijn eigen computer heb ik samen met een wat meer IT ingestelde vriend samengesteld, dus ik heb niet heel veel eigen ervaring.

[ Voor 23% gewijzigd door RAJdeBoer op 02-05-2018 11:37 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Neem DAA beleid even door.
En koop geen nieuwe 7e gen Intel CPUs, maar 8e, of Ryzen.

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Volg even het DAA beleid zodat we je beter kunnen helpen.

Verder is het een raar lijstje. 7xxx is de oude generatie, 8xxx is al uit. Daarnaast kies je een overklokbare CPU, niet overklokbaar moederbord en een dikke koeler die dus uit z'n neus gaan peuteren. Je voeding is zwaar overkill, je RAM is vreselijk matig op lage snelheid en je GPU is matig met een klein koelertje.
Lees je even beter in, want je vriend kan zijn geld een stuk beter besteden dan op deze manier.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Wat wil hij precies doen met VR? Ik heb hier 2 machines staan, 1 met 2x 1070 en 1 met 2x 1080ti. Helaas ondersteunt VR geen SLI, en dat maakt het merkbaar dat een 1070 het soms wel echt heftig te voortduren krijgt. 90 FPS is echt een MUST in VR, minder dan dat merk je heel snel en daar wordt je misselijk van.

Gezien een Dell Visor schijnbaar een resolutie gebruikt van 1440x1440 per oog ipv 1080x1200 (oculus / Vive ) kom je denk ik te kort met een 1070.

In die zin zou ik kijken naar een 1070ti dan wel 1080 (ti). Sowieso zou ik een full sized kaart nemen, je wilt geen throttle krijgen wanneer je de bril opzet. Verder zou ik kijken naar een 8700k, ipv 7700. En zoals hierboven aangegeven

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Eigenlijk vat @untflanked het al mooi samen. Kijk verder voor inspiratie even naar reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• RAJdeBoer
Dank voor de reacties, ik zal het beleid even doornemen, mijn excuses ik heb hier overheen gekeken.

Ik zal even mijn redenering aangeven: Ik wilde een zo goedkoop mogelijk systeem samenstellen wat VR op redelijk power kan draaien. Ik weet niets van overclocken en ben ook niet van plan daar iets mee te doen. Ik heb enkel gekeken naar de specificaties van mijn eigen systeem (gallery: RAJdeBoer en heb onderdelen gezocht die daar bij overeenkwamen qua specificaties voor zo min mogelijk geld.
Op mijn systeem draait de Visor het meeste erg prettig; ik heb verschillende VR games gespeeld en ze lopen allemaal soepel, vandaar dat ik dat als minimum wilde.

Edit: Ik heb de startpost aangepast om te voldoen aan het beleid.
Edit 2: Tevens hoeft er geen RGB of andere LED verlichting in gezet te worden, die optie had ik dus ook op "nee" gezet in de Pricewatch

[ Voor 11% gewijzigd door RAJdeBoer op 02-05-2018 11:49 ]

• RAJdeBoer
Dit vermoeden had ik al, ik weet ook niet welke voeding op dit moment in het systeem zit, dus ik had het er meer in gezet als reminder voor mijzelf.
Pagina: 1