Vraag

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Ik zoek een?
Budget Android smartphone voor mijn oudste. Hij wordt 10 en voor games heeft hij een tablet. We hebben geen harde eis voor het formaat maar het zou fijn zijn als het toestel onder de 5,5inch blijft. 2GB werkgeheugen zou denk ik moeten voldoen, meer is mooi meegenomen. Opslag 32GB is zat, meer is ook hier natuurlijk mooi meegenomen

Wat is je budget?
we hopen tussen 80 en 115 wel iets te kunnen vinden

IkHij wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het gewenste OS is Android, hij zal hem vooral gebruiken voor bellen, SMS, whatsapp, facebook en wellicht wat andere apps, hij zal vooral in het begin natuurlijk veel experimenteren ;)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb Xiaomi in overweging omdat ik die naam vaak hoor wanneer er over budgetphones gesproken wordt verder zie ik op AliExpress veel voor mij onbekende merken staan. Ook hoorde ik in het verleden Meizu nog wel eens voorbij komen maar tegenwoordig lijkt dat minder te zijn? Voorkeur heft uiteraard een winkel in Nederland maar ik verwacht dat ik via Ali/Amazon/eBay meer bang for buck kan halen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen ervaring met budgetphones en ben daarom niet bekend met het updatebeleid van de verschillende merken. Ik wil graag iets voor hem kopen waar hij zo nu en dan wel een update op krijgt en wat verder gewoon soepeltjes werkt. Ook wil ik graag dat het toestel gewoon op elk Nederlands netwerk gebruikt kan worden. Op Ali zie je ook een hoop IP68 gecertificeerde toestellen in dit budget, zou mooi zijn maar is geen harde eis

Alle reacties

• Gadgeteer
Deze had ik gezien maar 1gb RAM is echt wel erg weinig. Zo hebben we in NL wel meer betaalbare toestellen van bekende merken. Allemaal gewoon net niet genoeg bang for buck helaas.

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 18:53

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Zoiets?

pricewatch: Wiko View 32GB Goud

Of deze:

pricewatch: Xiaomi Redmi 5 Dual Sim (2GB intern) Zwart

[ Voor 39% gewijzigd door Flimovic op 02-05-2018 10:14 ]

Steam/Discord: Flimovic

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:05:
[...]

Deze had ik gezien maar 1gb RAM is echt wel erg weinig. Zo hebben we in NL wel meer betaalbare toestellen van bekende merken. Allemaal gewoon net niet genoeg bang for buck helaas.
1GM ram is volgens mij prima te doen voor wat bellen/appen en social media hoor?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gadgeteer
DennusB schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:15:
[...]

1GM ram is volgens mij prima te doen voor wat bellen/appen en social media hoor?
Niet meer van deze tijd, geheugen kost bijna niets, om dan alsnog een toestel te kopen met 1GB terwijl je voor hetzelfde bedrag een koopt mer 2 of meer vind ik een beetje jammer. Op Ali vind je al telefoons met 4GB voor 100 euro (ik ben alleen bang dat er nooit een update op komt..)
Die Wiko is ook interessant. Ik zal eens gaan Googlen ..

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gadgeteer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Niet meer van deze tijd, geheugen kost bijna niets, om dan alsnog een toestel te kopen met 1GB terwijl je voor hetzelfde bedrag een koopt mer 2 of meer vind ik een beetje jammer. Op Ali vind je al telefoons met 4GB voor 100 euro (ik ben alleen bang dat er nooit een update op komt..)
Met het enorme verschil dat Nokia je gewoon netjes van Android updates voorziet en je dat bij een Ali telefoon wel op je buik kan schrijven inderdaad. ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gadgeteer
DennusB schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Met het enorme verschil dat Nokia je gewoon netjes van Android updates voorziet en je dat bij een Ali telefoon wel op je buik kan schrijven inderdaad. ;)
Volgens mij valt dat met merken als Xiaomi nog mee.

Ik zie nu ook een Alcatel A5 LED Black. Volgens mij is die ontworpen voor kids ;) Ook maar eens meer info over zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 02-05-2018 11:21 ]

Verwijderd

@Gadgeteer Kan je Xiaomi van harte aanraden.Wij hebben er hier vier. Mijn zoon gebruikt mijn oude Redmi Note 2 en mijn dochter heeft de laatste Redmi Note 4. Is standaard wel engelstalig, maar als je daar perse Nederlands van wil maken is flashen van een Nederlands talig rom niet echt een probleem als je een beetje handig bent. Top dingen die bijna niet te slopen zijn, goedkoop, snel en goed update beleid. Wat wil je nog meer voor het geld?

Edit: als je perse 4g wil hebben zorg dan wel dat een Global Versie aanschaft. Kijk anders even in dit topic.
[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie Mocht je vragen hebben hoor ik het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 12:20 ]

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
pricewatch: Nokia 3 Dual Sim Blauw misschien?
De Wileyfox Swift 2X is ook voor heel weinig te krijgen (2e hands) en dan heb je al veel meer performance (https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr)

Of een Nokia 5 tweedehands? V&A aangeboden: Nokia 5 (single sim) Zwart

Van de bovenstaande zou ik proberen de Nokia 5 te kopen en te laten verzenden (of ophalen als je er dicht in de buurt woont), want de verkoper heeft goede reviews en het is gewoon het beste toestel van de 3.

Wat het updatebeleid bij budgetsmartphones betreft: Nokia en Wileyfox doen het in het budgetsegment prina (alle bovenstaande toestellen hebben Android 8.0, behalve de Swift 2X, die krijgt hem zeer binnenkort maar met beveiligingspatches doen ze het allemaal heel goed)
En Xiaomi: je krijgt alleen MIUI updates (de skin) en Oreo komt waarschijnlijk wel maar dat zal nog wel even duren.

[ Voor 48% gewijzigd door MarnickS op 02-05-2018 20:12 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

MIjn dochter heeft als vervangende telefoon een Nokia 1 meegekregen. Mijn advies is wel om hem lekker links te laten liggen; traag, weinig geheugen en weinig opslag. Zonde van het geld.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Gadgeteer
MarnickS schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:02:
pricewatch: Nokia 3 Dual Sim Blauw misschien?
De Wileyfox Swift 2X is ook voor heel weinig te krijgen (2e hands) en dan heb je al veel meer performance (https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr)

Of een Nokia 5 tweedehands? V&A aangeboden: Nokia 5 (single sim) Zwart

Van de bovenstaande zou ik proberen de Nokia 5 te kopen en te laten verzenden (of ophalen als je er dicht in de buurt woont), want de verkoper heeft goede reviews en het is gewoon het beste toestel van de 3.

Wat het updatebeleid bij budgetsmartphones betreft: Nokia en Wileyfox doen het in het budgetsegment prina (alle bovenstaande toestellen hebben Android 8.0, behalve de Swift 2X, die krijgt hem zeer binnenkort maar met beveiligingspatches doen ze het allemaal heel goed)
En Xiaomi: je krijgt alleen MIUI updates (de skin) en Oreo komt waarschijnlijk wel maar dat zal nog wel even duren.
2e hands is geen optie in dit geval. Xiaomi is door de niet Nederlandse taal ook lastig, hier moet ik het nog maar eens met hem over hebben ;) . Wileyfox zal ik ook eens wat meer over gaan zoeken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, flashen is niet moeilijk, als je eenmaal weet hoe het moet.
Maar voor €80,- a €100,- een nieuwe telefoon scoren, die voldoet aan de eisen (juist net huidige geheugen prijzen, check de pricewatch maar eens!) wordt erg lastig, via Vraag en Aanbod alhier krijg je dan veel meer telefoon voor dat geld.

• Gadgeteer
CH4OS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:53:
Tja, flashen is niet moeilijk, als je eenmaal weet hoe het moet.
Maar voor €80,- a €100,- een nieuwe telefoon scoren, die voldoet aan de eisen (juist net huidige geheugen prijzen, check de pricewatch maar eens!) wordt erg lastig, via Vraag en Aanbod alhier krijg je dan veel meer telefoon voor dat geld.
Ja en als ik het budget iets verhoog krig ik nog meer. Als ik dan nog een half jaar wacht zal ik wel weer een snellere kunnen halen binnen budget...

Ik gaf al aan het is voor mijn oudste, hij wordt 10...

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:52

snmght

imho dan he

Motorola Moto C plus, met 2 GB RAM voor € 109:
https://www.mediamarkt.nl...s-16gb-zwart-1513914.html

Heeft 16 GB opslag maar je plugt er natuurlijk makkelijk een SD-kaart in.

Als het mogelijk is het budget te verhogen (€ 148) heb je met de Motorola G5 een veel beter toestel en 3 GB RAM:
https://www.belsimpel.nl/motorola-moto-g5/grijs

[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 03-05-2018 08:33 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:05:
Ik gaf al aan het is voor mijn oudste, hij wordt 10...
Dat maakt voor mijn punten toch niet uit? :? Feit blijft dat voor het budget dat je over hebt voor een toestel moeilijk iets kan vinden wat voldoet aan de eisen, ik kan me voorstellen omdat het voor jouw zoon is, kan ik mij voorstellen dat je niet het budget omhoog wil gooien. ;) Ali heeft wat opties, maar dan krijg je (hoogstwaarschijnlijk) geen updates, wat (blijkbaar) ook een eis is. Dan is een nieuw toestel vinden gewoon nagenoeg onmogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2018 09:04 ]

Verwijderd

Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:43:
[...]

2e hands is geen optie in dit geval. Xiaomi is door de niet Nederlandse taal ook lastig, hier moet ik het nog maar eens met hem over hebben ;) . Wileyfox zal ik ook eens wat meer over gaan zoeken.
Dan krijgen ze toch al Engels op school? Mijn zoon gamede op die leeftijd al online in het Engels. 8) En zoals hier gemeld. Flashen naar een Nederlandstalige rom stelt niets voor.

Zal mijn zoon eens vragen of hij een ander toestel wil. Kan je de mijne in Nederlands tweedehands overnemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2018 09:34 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:31:
Dan krijgen ze toch al Engels op school? Mijn zoon gamede op die leeftijd al online in het Engels. 8) En zoals hier gemeld. Flashen naar een Nederlandstalige rom stelt niets voor.
Dat ze het op school krijgen, betekend niet automatisch dat de kinderen de Engelse taal dan ook direct machtig zijn natuurlijk. Beetje kort door de bocht dit, om eerlijk te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-05-2018 10:41 ]

Verwijderd

CH4OS schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:05:
[...]
Dat ze het op school krijgen, betekend niet automatisch dat de kinderen de Engelse taal dan ook direct machtig zijn natuurlijk. Beetje kort door de bocht dit, om eerlijk te zijn.
Dan worden ze hem door gebruik machtig. ;) Moeilijk hoor een paar functietoetsen. Volume, display, rotation enz. En nogmaals, flashen stelt niets voor.

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:04:
[...]

Dan worden ze hem door gebruik machtig. ;) Moeilijk hoor een paar functietoetsen. Volume, display, rotation enz. En nogmaals, flashen stelt niets voor.
Ik geef nergens aan dat het een probleem is, het is maar net wat hij wil. Ik heb mijn telefoon ook in Nederlands, engels is echter een taal die ik goed beheers. Het gaat er niet om of jij dat makkelijk vindt, het gaat erom wat hij graag wil hebben

Verwijderd

Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:42:
[...]

Ik geef nergens aan dat het een probleem is, het is maar net wat hij wil. Ik heb mijn telefoon ook in Nederlands, engels is echter een taal die ik goed beheers. Het gaat er niet om of jij dat makkelijk vindt, het gaat erom wat hij graag wil hebben
En ik geef aan dat je de Rom naar Nederlands kan flashen. Verder ben ik van het type vader dat mijn kinderen blij (mogen) zijn dat ze er 1 van me krijgen, ze willen zoveel, maar zo is een ieder anders in zijn opvoeding. O-)

Succes verder ermee.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beetje jong vind ikzelf, om voor een kind van 10 een smartphone te kopen.
Kleine van mij is 13 en lijkt er wel mee getrouwd te zijn :) ikzelf zou het liefst zien dat school(vwo) die dingen ook verbied...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 17:27
Hackus schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:48:
Beetje jong vind ikzelf, om voor een kind van 10 een smartphone te kopen.
Kleine van mij is 13 en lijkt er wel mee getrouwd te zijn :) ikzelf zou het liefst zien dat school(vwo) die dingen ook verbied...
*offtopic*

Je bent ouder, dan moet je toch ook weten dat het ene kind het andere kind niet is. ;)
Sommige zijn laat met de ontwikkeling en die geef je wat later een telefoon, andere zijn heel vroeg met veel zaken en die geef je wat eerder een telefoon.

*offtopic*

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tja, hier heeft de 10 jarige een iPhone 6s 64GB, niet gekocht hoor, maar verschoven. Kids account erop en meneer vermaakt zich prima. Prepaid simmetje erin van Vodafone, 500MB data voor Pokemon.
Dochter van 8 een LG G4S, precies genoeg voor haar, Pokemon + Youtube + Subway surfer?. Idem met prepaid sim en 500MB data.

Beide Whatsapp en contactpersonen bestaan uit opa/oma/ooms/tantes/nichtjes.

Social Media mogen ze van mij nog niet, veels te eentonige berichtgeving.

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
snmght schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:31:
Motorola Moto C plus, met 2 GB RAM voor € 109:
https://www.mediamarkt.nl...s-16gb-zwart-1513914.html

Heeft 16 GB opslag maar je plugt er natuurlijk makkelijk een SD-kaart in.

Als het mogelijk is het budget te verhogen (€ 148) heb je met de Motorola G5 een veel beter toestel en 3 GB RAM:
https://www.belsimpel.nl/motorola-moto-g5/grijs
Neem dan de Moto E4 plus, bij Bol.com 99 euro (aanzienlijk goedkoper dan de rest van de pricewatch) met 3 GB ram.
link

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Gadgeteer schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:43:
[...]

2e hands is geen optie in dit geval.
Waarom niet? Juist voor een kind is dat best een goed idee. Meestal komt een kindertelefoon namelijk niet door normale slijtage om het leven, dus dat een gebruikte al wat achter de rug heeft maakt dan een stuk minder uit.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Als je je eisen op een rij zet in de PW springt de Moto E4 er wel uit als goede kandidaat. Alleen zit je dan met de updates. Als je dat belangrijk vindt, zou ik het budget 2 tientjes oprekken en een Nokia 3 aanschaffen.

... en gaat over tot de orde van de dag

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:46
Waarom een nieuwe kopen?
Is het niet verstandiger om in de kennissenkring te kijken of er nog ergens een oude telefoon stof ligt te happen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ChojinZ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 17:55:
[...]

*offtopic*

Je bent ouder, dan moet je toch ook weten dat het ene kind het andere kind niet is. ;)
Sommige zijn laat met de ontwikkeling en die geef je wat later een telefoon, andere zijn heel vroeg met veel zaken en die geef je wat eerder een telefoon.

*offtopic*
off: dat heeft natuurlijk niets te maken met of je een smartphone koopt, ja of nee

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gadgeteer
RemcoDelft schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:16:
[...]

Neem dan de Moto E4 plus, bij Bol.com 99 euro (aanzienlijk goedkoper dan de rest van de pricewatch) met 3 GB ram.
link
Voor dat bedrag had ik die nog niet voorbij zien komen. Dat is wel een leuk toestel met mooie specs voor dat bedrag. Ik denk dat we de Moto E4 plus en de Nokia 3 maar eens naast elkaar moeten leggen in een vergelijking.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 04-05-2018 09:41 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan hier mijn aankoopadvies:

Een gebruikte iPhone 5s met garantie, oa hier V&A aangeboden: Apple iPhone 5s 16GB Grijs, perfecte staat, garantien, bon

Zit je sowieso goed met alle Apps die je nu kunt gebruiken uit de AppStore. (5s gaat ook nog mee naar iOS12)
Mooi compact in gebruik met kinderhanden, hoesjes en covers zijn goed te verkrijgen want 5, 5s en SE zitten in dezelfde behuizing.

• Gadgeteer
Hackus schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 11:04:
Dan hier mijn aankoopadvies:

Een gebruikte iPhone 5s met garantie, oa hier V&A aangeboden: Apple iPhone 5s 16GB Grijs, perfecte staat, garantien, bon

Zit je sowieso goed met alle Apps die je nu kunt gebruiken uit de AppStore. (5s gaat ook nog mee naar iOS12)
Mooi compact in gebruik met kinderhanden, hoesjes en covers zijn goed te verkrijgen want 5, 5s en SE zitten in dezelfde behuizing.
1 groot nadeel aan iPhones... het is verrekte lastig (onmogelijk?) om er Android op te flashen en zoals ik eerder al aangaf
2e hands is geen optie in dit geval.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:07:
[...]

1 groot nadeel aan iPhones... het is verrekte lastig (onmogelijk?) om er Android op te flashen en zoals ik eerder al aangaf
[...]
Ik geef gedegen advies. Het komt goed overeen met je TS, Behalve je eis voor Android.

edit: het gaat om je zoon van 10 toch ? die moet ook met het toestel overweg kunnen, en zal meer tevreden zijn met 5s dan een lomp toestel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 04-05-2018 13:31 ]

• Gadgeteer
Hackus schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:28:
[...]

Ik geef gedegen advies. Het komt goed overeen met je TS, Behalve je eis voor Android.

edit: het gaat om je zoon van 10 toch ? die moet ook met het toestel overweg kunnen, en zal meer tevreden zijn met 5s dan een lomp toestel.
Nee, ik heb duidelijk de eisen neergezet in TS en daarin staat geen iOS maar Android. Zoals je in TS zag, heeft hij ook een tablet dus het is niet helemaal onbekend gebied (iPads hebben ze op school en ziet hij bij zijn vriendjes wel, dus ook dat is niet onbekend).
Waar jij in hemelsnaam tussen de regels door leest dat hij met een iPhone meer tevreden is, is me een raadsel maar als je me dat aangeeft, verander ik dat in mijn posts om te zorgen dat het wel duidelijk is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gadgeteer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:02:

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen ervaring met budgetphones en ben daarom niet bekend met het updatebeleid van de verschillende merken. Ik wil graag iets voor hem kopen waar hij zo nu en dan wel een update op krijgt en wat verder gewoon soepeltjes werkt. Ook wil ik graag dat het toestel gewoon op elk Nederlands netwerk gebruikt kan worden. Op Ali zie je ook een hoop IP68 gecertificeerde toestellen in dit budget, zou mooi zijn maar is geen harde eis
Hier uit en dat het een handelbaar toestel is voor een kind van 10. maar ik hou het hier verder bij.

Pagina: 1