geheugen wil niet op 2-2-2 hij blijft op 2-3-3??

Pagina: 1
Acties:

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
ok na het voorzichtig overclocken van de proc (ga binnen kort nog een paar stapjes hoger) ben ik gaan proberen om het geheugen op cas 2 te laten lopen, nou de latency kan ik zo instellen echter in sandra en mbm zegt ie 2-3-3 hoe krijg ik em dan op 2-2-2???

voor hw info zie sig.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Jah das het leuke van MSI bordjes .. de mijne laat me iig alleen de CAS instellen, niet die andere twee timings. Als bonus zet ie 4-way memory interleaving uit als ik handmatig het geheugen op CAS2 zet |:( . Zie ViaHardware voor een progje, WPCRSET, waarmee je de timings op 2-2-2 kunt zetten (werkt hier alleen niet stabiel ;( ).

PC Specs

Verwijderd

Normaal zijn dat de befaamde standard-normal/medium/fast/turbo instellingen in de BIOS.

standard-normal=x-3-3
medium=x-2-3
fast=x-3-2
turbo=x-2-2

de x is de cas instelling.
dus cas3 fast = 3-3-2
en cas2 medium = 2-2-3
en cas2 turbo = 2-2-2
enz.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Setting tRAS tRP tRCD Bank Interleave Sandra Score
8-10ns 6 3 3 Off 390/420
Normal 5 2 3 Off 414/469
Medium 6 3 3 Off 390/420
Fast 6 2 3 Off 416/452
Turbo 6 3 2 Off 414/449

Firstly, note how 8/10ns and Medium are identical. On my machine at least, there was little difference in perfromance between Normal, Fast and Turbo, although the timings are slightly different. Normal, however, is the most aggressive of the DRAM timings - and this is reflected in its slightly higher Sandra score. User results in "What should my Sandra Memory Benchmarks be like?" in the memory section of the KT7 FAQ indicate little difference between Fast and Turbo - although no-one has posted results for Normal. This is probably because they thought Fast and Turbo would be better!

The Normal, Fast and Turbo settings can impact on stability, however. Some people find that they can boot in Fast and Turbo modes, but not Normal. This is due to the more aggressive tRAS=5T setting - all other modes use 6T. Other people cannot boot in Turbo mode as this is the only mode with tRCD=2T. It seems, therefore, that the principal difference between Normal, Fast and Turbo is not so much speed, but stability. You'll have to benchmark on your machine to see which works best. Note, of course, these scores can be considerably improved by enabling 4-Way Interleave, but that is a different setting.

---------------------------------------------
nadat je dit gelezen hebt wil je hem wel op normal hebben

Verwijderd

Tsjah.. ook Paul loopt wel eens achter.
Dit stukje van de KT7 Faq van Paul loopt daardoor een beetje achter, dat de BIOS een bug had en vanaf de W serie aangepast is.

T'is maar dat je het weet :)

Gewoon zelf effe testen dus.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

het komt niet weg bij paul.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:48 schreef Bomberman het volgende:
Jah das het leuke van MSI bordjes .. de mijne laat me iig alleen de CAS instellen, niet die andere twee timings. Als bonus zet ie 4-way memory interleaving uit als ik handmatig het geheugen op CAS2 zet |:( . Zie ViaHardware voor een progje, WPCRSET, waarmee je de timings op 2-2-2 kunt zetten (werkt hier alleen niet stabiel ;( ).
vaag programma zeg!!!
ik snap er geen reet van :?

Verwijderd

volgens een test in de computer totaal maakt het overigens geen sodemieter uit of je het op 222 of 233 hebt staan. UIt hun test bleek alleen verschil te zijn tussen 2xx en 3xx.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 16 juli 2001 12:29 schreef masterwill het volgende:

[..]

vaag programma zeg!!!
ik snap er geen reet van :?
Hehe, is niet zo ingewikkeld hoor ;) . Kijk hier voor een uitleg.

PC Specs

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 13:21 schreef asmit het volgende:
volgens een test in de computer totaal maakt het overigens geen sodemieter uit of je het op 222 of 233 hebt staan. UIt hun test bleek alleen verschil te zijn tussen 2xx en 3xx.
Tuurlijk.
Ik geloof subiet de tests en alles wat Computertotaal zegt. Wat ik hier zelf test zijn allemaal waanvoorstellinhgen van mij..

;) :) :* :D :o
Pagina: 1