Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade oude HTPC voor 4K content (GT1030 genoeg?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik heb nu al een hele tijd een HTPC waar ik 1080p mee keek. Aangesloten op een Marantz versterker en 2 Focal speakers (stereo is goed genoeg).

Mijn tv is gisteren overleden ( :'( ) en nu heb ik een nieuwe moeten kopen ( d:)b ), de LG OLED55C7 (specs). De tv ondersteunt 4k resolutie. Mijn huidige HTPC kan max 1080p aan.

Missie: HTPC upgraden om 4K content te kunnen afspelen met KODI.

HTPC specs:
Windows 7
Asus F2A85-M (specs)
AMD A10-5800K (specs) (integrated: Radeon HD7660D)

Ik zat er eerst aan te denken om een geheel nieuwe HTPC aan te schaffen (liever niet, €€€) maar ik las dat iemand het heeft opgelost door een Geforce GT 1030 (specs) bij te plaatsen.

Dan zou ik voor nog geen €100.- klaar zijn.

Waarom dit zou werken:
De tv ondersteunt HDMI 2.0 en de grafische kaart ook. En met HDMI 2.0 zou ik dan ook in 60fps kunnen kijken (anders 30fps).

Moederbord:
2 x PCIe 2.0 x16 (x16/x4)
1 x PCIe 2.0 x1
1 x PCI

Grafische kaart:
PCI express 3.0 x4

Vragen:
1- Klopt mijn aanname dat de grafische kaart en het moederbord compatible zijn?
2- Heb ik een nieuwe HDMI kabel nodig (huidige "oude" lijkt me prima, digitaal signaal, goed signaal = (y) )
3- Zijn er redenen om een upgrade naar Windows 10 te doen?
4- Is het zo simpel als het lijkt of zie ik dingen over het hoofd?
5- Ik lees zojuist over HDCP 2.2. Wanneer krijg ik daar mee te maken? Bluray speler? Netflix? Gedownloade content? Is dat een probleem als ik het geluid via een 3,5mm jack naar mijn versterker stuur? (vanuit mijn HTPC)

[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 02-05-2018 01:39 ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je missie is om Kodi 4K te doen en dan in vraag 5 vragen stelt over NetFlix, begrijp ik het niet.

Kodi kan 4K aan maar geen HDR. NetFlix 4K eist Windows 10 (want je moet EDGE gebruiken).

Een GT1030 zou werken voor Kodi maar niet voor NetFlix: http://nvidia.custhelp.co...ix-content-on-nvidia-gpus

In alle gevallen zal je een high-speed HDMI kabel nodig hebben; normaliter worden deze verkocht als 2.0 maar er zijn verschillende mensen die het met kabels van 3 Euro voor elkaar krijgen. Dat is soms een beetje een hit & miss maar qua kosten zal dat niet de halszaak zijn.

En ik begrijp niet waarom je ineens een 3.5mm jack wil gebruiken. Ja, omdat je een oudere receiver hebt maar ik ben bang dat dat dus niet gaat werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rambo
Ik vraag over Netflix omdat ik er achter kwam dat Netfflix steeds meer in 4k aan gaat bieden. Ik heb nu nog geen Netflix maar om voorbereid te zijn wanneer ik toch aan de Netflix ga, stelde ik de vragen.

Die 3,5mm jack gebruik ik al 6 jaar. Het is meer dat ik niet ineens Dolby/surround oid nodig heb. Alleen vroeg ik me dan af of ik HDCP2.2 content kan afpelen. Daar moet je apparatuur dan weer compatible mee zijn en dat is mijn oude Marantz versterker vast niet. Maar omdat de connectie met de HTPC naar de versterker via een eenvoudige 3,5mm jack is, kan ik me ook weer voorstellen dat dit niet beveiligd hoeft te zijn.... Geen idee. Ook niet het belangrijkste denk ik. Waarschijnlijk krijg ik alleen te maken met HDCP2.2 als ik een andere source dan youtube of gedownloade films gebruik.

• GRV
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 20:55

GRV

GRV Quality Gaming PC's

Ik heb vorige maand zelf ook een Media PCtje in elkaar gezet en kwam er al snel achter dat het streamen van 4K content of zelfs het afspelen van een 4K MKVtje in Windows 10 met een onboard chipsetje echt zorgde voor een dramatische weergave.
Ik heb zelf een GT1030 2GB gekocht en kan bevestigen dat de weergave echt bijzonder verbeterd is @ 60hz
Maar ik zie dat er minimaal een 1050 vereist wordt met 3GB, ik ben nog niet tegen issues aangelopen.
Verder zit er een G4560 CPU in en 8GB DDR4 en een 120GB SSDtje

GRV Quality Gaming PC's

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Is een Raven Ridge geen idee? Ik ben niet bekend met de performance van 2200g voor jouw wensen, maar lijkt me ideaal toch? Ziet er prachtig uit samen met een In Win Chopin

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Rambo
Ik heb vanochtend de GT 1030 gekocht en geplaatst. Ik heb beeld maar toch werkt het afspelen niet goed.
Als ik de reolutie op 4k zet in Windows en met VLC een film afspeel dan hapert deze. Continu 99% CPU gebruik :/

In Kodi zie ik dat de 1080 resolutie wordt gebruikt. ik heb geen idee hoe ik nu alsnog vloeiend afspeel, ik google even verder ...

[ Voor 55% gewijzigd door Rambo op 02-05-2018 15:50 ]

Verwijderd

Netflix is als app gewoon beschikbaar direct op de tv. Dat hoeft niet extern. Dat staat gewoon bij de specs van de fabrikant. Het 2016 model kon dat ook al.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 21:10
netflix zou ik gewoon met je TV afspelen ;)

[edit]
net te laat ;)

hoe dan ook, de Netflix app op je TV kan gewoon 4K afspelen, dat werkt dikke prima. (weet ik uit ervaring)

[ Voor 61% gewijzigd door borft op 02-05-2018 15:54 ]

Pagina: 1