Ik heb nu al een hele tijd een HTPC waar ik 1080p mee keek. Aangesloten op een Marantz versterker en 2 Focal speakers (stereo is goed genoeg).
Mijn tv is gisteren overleden (
) en nu heb ik een nieuwe moeten kopen (
), de LG OLED55C7 (specs). De tv ondersteunt 4k resolutie. Mijn huidige HTPC kan max 1080p aan.
Missie: HTPC upgraden om 4K content te kunnen afspelen met KODI.
HTPC specs:
Windows 7
Asus F2A85-M (specs)
AMD A10-5800K (specs) (integrated: Radeon HD7660D)
Ik zat er eerst aan te denken om een geheel nieuwe HTPC aan te schaffen (liever niet, €€€) maar ik las dat iemand het heeft opgelost door een Geforce GT 1030 (specs) bij te plaatsen.
Dan zou ik voor nog geen €100.- klaar zijn.
Waarom dit zou werken:
De tv ondersteunt HDMI 2.0 en de grafische kaart ook. En met HDMI 2.0 zou ik dan ook in 60fps kunnen kijken (anders 30fps).
Moederbord:
2 x PCIe 2.0 x16 (x16/x4)
1 x PCIe 2.0 x1
1 x PCI
Grafische kaart:
PCI express 3.0 x4
Vragen:
1- Klopt mijn aanname dat de grafische kaart en het moederbord compatible zijn?
2- Heb ik een nieuwe HDMI kabel nodig (huidige "oude" lijkt me prima, digitaal signaal, goed signaal =
)
3- Zijn er redenen om een upgrade naar Windows 10 te doen?
4- Is het zo simpel als het lijkt of zie ik dingen over het hoofd?
5- Ik lees zojuist over HDCP 2.2. Wanneer krijg ik daar mee te maken? Bluray speler? Netflix? Gedownloade content? Is dat een probleem als ik het geluid via een 3,5mm jack naar mijn versterker stuur? (vanuit mijn HTPC)
Mijn tv is gisteren overleden (
Missie: HTPC upgraden om 4K content te kunnen afspelen met KODI.
HTPC specs:
Windows 7
Asus F2A85-M (specs)
AMD A10-5800K (specs) (integrated: Radeon HD7660D)
Ik zat er eerst aan te denken om een geheel nieuwe HTPC aan te schaffen (liever niet, €€€) maar ik las dat iemand het heeft opgelost door een Geforce GT 1030 (specs) bij te plaatsen.
Dan zou ik voor nog geen €100.- klaar zijn.
Waarom dit zou werken:
De tv ondersteunt HDMI 2.0 en de grafische kaart ook. En met HDMI 2.0 zou ik dan ook in 60fps kunnen kijken (anders 30fps).
Moederbord:
2 x PCIe 2.0 x16 (x16/x4)
1 x PCIe 2.0 x1
1 x PCI
Grafische kaart:
PCI express 3.0 x4
Vragen:
1- Klopt mijn aanname dat de grafische kaart en het moederbord compatible zijn?
2- Heb ik een nieuwe HDMI kabel nodig (huidige "oude" lijkt me prima, digitaal signaal, goed signaal =
3- Zijn er redenen om een upgrade naar Windows 10 te doen?
4- Is het zo simpel als het lijkt of zie ik dingen over het hoofd?
5- Ik lees zojuist over HDCP 2.2. Wanneer krijg ik daar mee te maken? Bluray speler? Netflix? Gedownloade content? Is dat een probleem als ik het geluid via een 3,5mm jack naar mijn versterker stuur? (vanuit mijn HTPC)
[ Voor 6% gewijzigd door Rambo op 02-05-2018 01:39 ]