Vraag

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:30
Ik zoek een?
Een tablet, voornamelijk voor het kijken van video, en het lezen van PDF/Word bestanden.

Wat is je budget?
+-400? Als het echt veel beter kan kan het budget opgerekt worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals gezegd wil ik de tablet voornamelijk gaan gebruiken voor Netflix/Amazon Prime etc. Ook wil ik graag PDFs en Word bestanden op de bank kunnen lezen, en eventueel annoteren. Ik heb op dit moment ook een HP Spectre x360, maar deze is net te zwaar/lomp om comfortabel op de bank als tablet te gebruiken. Mijn voornaamste vraag is of een tablet met stylus support het waard is, het lijkt me handig met PDFs, maar ik vind het op mijn Spectre niet altijd optimaal werken.

Wat heb je zelf al gevonden?

pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2018) Grijs

De Ipad wordt door iedereen genoemd als beste tablet. Ik heb vooral vragen bij het scherm, omdat deze niet gelamineerd is. Verder ben ik ook niet zo thuis in het Apple ecosysteem, ik heb een Android telefoon en Windows PC. Ook lijkt me de aspect ratio niet ideaal voor het bekijken van video. Is de Ipad 2018 met een Apple Pencil dan wel de beste optie voor mij?

pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 32GB (2016) WiFi Zwart

De goedkope optie,lijkt me prima voor video, maar geen stylus support. Is ondertussen ook al bijna 2 jaar oud, dus zullen wel geen updates meer voor komen.

pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10.8'') Grijs

Een van de weinige nieuwe Android tablets. Heeft stylus support, maar heeft geen 3,5mm hoofdtelefoonaansluiting. Dat vind ik toch wel een gemis.

Wat ik vooral aan jullie wil vragen is of de Ipad/Huawei het extra geld waard zijn. Toen ik begon met kijken werd ik niet echt vrolijk van de keuzes. Of is het misschien een betere optie om de samsung te halen en mijn laptop te blijven gebruiken voor PDFs.

Alle reacties

Verwijderd

helaas blijkt samsung toch altijd het beste door de bus te komen met tablets... voordeel van de galaxy tab 10.1 32GB 2016 dat je die ook met sim kaart optie hebt in 4g versie dus je kunt hem overal mee naar toe nemen met je eigen internet

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
Eigenlijk is Apple de enige maker van tablets die consequent nieuwe modellen en specifiek toegepaste tablet applicaties bied. Ik heb een iPad Pro 9.7 inch 2016 met stylus wat prima werkt. Ik gebruik het voor mijn studie. Ook grappig, de stylus kan als muis fungeren als ik een keer de tablet gebruik voor een remote desktop sessie naar het werk.

Wel merk ik dat ik sinds mijn smartfoon de 5,5 inch doorbroken is ik gestopt ben met Netflix, internet e.d. op de tablet, maar dat eigenlijk altijd op mijn telefoon doe (die ik ook altijd bij de hand heb).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

Voor mij is de verdeling heel eenvoudig:

Ik heb een Samsung tablet voor mijn werk. Android is, naar mijn ervaring, veel beter geschikt voor echt practische toepassingen. De PDF reader is superieur aan iOS en ook het gebruik van de stylus werkt voor mij beter.
Ik heb een iOS tablet als veredelde gameboy. Spellen op iOS zijn nou eenmaal beter, zeker als je gaat voor spellen waar je eenmalig voor betaald (Android draait nogsteeds volledig op ingame purchase games, a.k.a. pay to win).

Ik heb al jaren zowel een Android als een iOS tablet en iedere keer dat ik probeer mijn werk naar iOS te migreren kom ik er weer achter dat het minder prettig werkt. Ik mis widgets, de iOS Mail app is crap, MS Office werkt prettiger op Android....

Dat gezegd hebbende blijf ik me ook frustreren over het feit dat Android tablets simpelweg niet ontwikkeld worden. Ik gebruik een Galaxy Tab S3 en dat ding bestaat al bijna 2 jaar en was toen al achterhaald, qua hardware. De specs van m'n Galaxy S8+ zijn vele malen beter. De snelheid zit dus af en toe een beetje in de weg (het gebeurt wel eens dat ik hem wakker schud en hij er even 3 seconden over doet om het scherm actief te hebben). Apple is hier beter in.
Maar ondanks dat Apple zijn tablets wel blijft bijwerken liggen ze nogsteeds achter op functionaliteit. De vinger afdruk scanner van Samsung is ver superieur aan die van Apple. De camera van Samsung is beter, de connectiviteit (WiFi en Bluetooth) is beter.

Voor de toepassingen die jij schetst, TS, zou ik persoonlijk voor de Samsung gaan, met name vanwege het annoteren. De A10 is een geschikte tablet die qua snelheid niet veel zal onder doen op de S3. Je mist de stylus maar als je er een toetsenbord-cover bij haalt zou dat geen groot gemis hoeven te zijn. De Huawei ziet er leuk uit maar ik denk niet dat je de meerprijs er uit gaat halen.

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-11 10:54

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb sinds vorige week de Archos 133 Oxygen. Die is prima geschikt voor het kijken naar Youtube films en lezen van pdf's.

Deze goedkope 13,3" tablet heeft als voordeel dat het een groot scherm betreft. Nadelen zijn: hij is wat zwaar, ik heb nog geen stylus gevonden die ermee werkt, de accu zou minder lang mee gaan (2 uur, maar mijn ervaring op dit moment is dat die het véél langer volhoudt mits je 'm gebruikt voor datgene wat jij ook wil: simpele apps zoals Youtube of pdf readers), geen 3G/4G, weinig keuze in hoesjes (eentje, bij ali-express, wel in verschillende kleuren) en hij is wat traag (maar ruim(!!!) snel genoeg voor youtube, pdf readers etc.). Tot slot is die slecht leverbaar. Na een maand bij Azerty in bestelling gehad te hebben, zeiden ze vorige week dat de levering is uitgesteld naar juni. Bij MediaMarkt was die op dat moment ineens wél voorradig en daar heb ik 'm dan ook gekocht.

Ik gebruik de Archos 133 voor het weergeven van bladmuziek. Gisteravond heeft die van 18:45 tot 22:15 aangestaan en de accu was aan het begin 75% opgeladen en aan het eind nog iets van 50% vol. Voor mij voldoet dat ruim.

[ Voor 15% gewijzigd door musiman op 02-05-2018 14:48 ]

Make music, not war

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:30
Bedankt voor jullie antwoorden!
swhnld schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:21:
Eigenlijk is Apple de enige maker van tablets die consequent nieuwe modellen en specifiek toegepaste tablet applicaties bied. Ik heb een iPad Pro 9.7 inch 2016 met stylus wat prima werkt. Ik gebruik het voor mijn studie. Ook grappig, de stylus kan als muis fungeren als ik een keer de tablet gebruik voor een remote desktop sessie naar het werk.
Wat is de reden geweest dat je de Pro kocht in plaats van de normale ipad? Ik ben toch bang dat de normale Ipad een stuk minder is
Croga schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:47:
Dat gezegd hebbende blijf ik me ook frustreren over het feit dat Android tablets simpelweg niet ontwikkeld worden. Ik gebruik een Galaxy Tab S3 en dat ding bestaat al bijna 2 jaar en was toen al achterhaald, qua hardware. De specs van m'n Galaxy S8+ zijn vele malen beter. De snelheid zit dus af en toe een beetje in de weg (het gebeurt wel eens dat ik hem wakker schud en hij er even 3 seconden over doet om het scherm actief te hebben). Apple is hier beter in.
Maar ondanks dat Apple zijn tablets wel blijft bijwerken liggen ze nogsteeds achter op functionaliteit. De vinger afdruk scanner van Samsung is ver superieur aan die van Apple. De camera van Samsung is beter, de connectiviteit (WiFi en Bluetooth) is beter.
Je vind de meerprijs van de S3 het niet waard tegenover de a10? Hoe zit het met updates op de S3?

@ musiman. Die ga ik ook zeker even bekijken!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48

Croga

The Unreasonable Man

triesvan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:23:
Je vind de meerprijs van de S3 het niet waard tegenover de a10? Hoe zit het met updates op de S3?
Ik denk dat het de meerprijs niet waard is. Als ik zie dat de A10 net onder de 200 zit en de S3 op ruim 550 dan is dat een heel groot verschil. Ik denk niet dat je dat er uit haalt.

Updates op de S3 zit goed. Security updates komen gewoon vlot uit en of hij op de meest recente versie van Android draait is eigenlijk helemaal niet zo interessant. Volgens mij draai ik op 8 maar zeker weten doe ik het niet :-D

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:11
triesvan schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:23:
Bedankt voor jullie antwoorden!
[...]
Wat is de reden geweest dat je de Pro kocht in plaats van de normale ipad? Ik ben toch bang dat de normale Ipad een stuk minder is
Ik weet het niet zeker meer, ik heb het toen in de winkel besloten, iPad + Pencil + toetsenbord cover. Waarschijnlijk was dat de enige mogelijke combinatie toen, en bij een gewone iPad moest bluetooth toetsenbord of zo?
Pagina: 1