Plinten onder keukenkastjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-05 00:01
Onder mijn keuken wil ik nieuwe plinten plaatsen, maar ik kom er niet helemaal aan uit.

Ik zie dat ze bij de bouwmarkten afwerkprofielen van 18mm verkopen:

https://www.gamma.nl/asso...ansparant-260cm/p/B521071

Daarboven zou dus een plaat van 18mm moeten komen, op maat gemaakt.

Nu vraag ik me af wat voor plaat ik nodig heb. Ik zoek zoiets maar dan in het zwart:

Afbeeldingslocatie: https://media.wuerth.com/stmedia/shop/800px/45361.jpg

Nu zie ik dat er zwart/ bruine betonplex bestaat maar ik weet niet of dat helemaal het juiste is. Ook weet ik niet goed hoe je de planken vast gaat zetten.

Hebben jullie hier advies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rudyy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:11:
Onder mijn keuken wil ik nieuwe plinten plaatsen
...
Ook weet ik niet goed hoe je de planken vast gaat zetten.
Zoals je het nu formuleert, heb je dus al plinten en die wil je vervangen voor een nieuwe. Hoe zitten de huidige plinten vast dan? En welke afmetingen hebben die? Dan kan je toch gewoon de maten overnemen, een stuk hout op maat laten zagen, desnoods een likje verf eroverheen en klaar?

Uiteindelijk is dit onderplint echt een dingetje "eigen wens"; als je het goed doet, kan je er verwarmde plavuizen, carbon of desnoods OLED-schermen voor gebruiken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Het spul op de foto is meubelpaneel, ofwel spaanplaat met een laagje er over heen.

Ze zitten vast met zo'n klipje die op het plaatje staat, aan het stelpootje vast onder de schroevendraaider.

Betonplex kan maar lijkt me wat prijzig, je kan in principe alles nemen en verven en vastzetten zoals je wilt...

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
MAX3400 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:15:
[...]

Zoals je het nu formuleert, heb je dus al plinten en die wil je vervangen voor een nieuwe. Hoe zitten de huidige plinten vast dan? En welke afmetingen hebben die? Dan kan je toch gewoon de maten overnemen, een stuk hout op maat laten zagen, desnoods een likje verf eroverheen en klaar?

Uiteindelijk is dit onderplint echt een dingetje "eigen wens"; als je het goed doet, kan je er verwarmde plavuizen, carbon of desnoods OLED-schermen voor gebruiken.
De maten wil ik overnemen inderdaad, ik heb er alleen geen trek in om te verven.

Ik zoek dus een stuk hout van 18mm wat al afgewerkt is. Ik kwam uit op betonplex maar weet dus niet of dit de juiste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je *plex of spaan* laat zagen, zal de rand nooit netjes worden. Grote kans dat je moet bijwerken of verven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

1 kant blijft gewoon netjes als je gelamineerd spaanplaat zaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
MAX3400 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:20:
Als je *plex of spaan* laat zagen, zal de rand nooit netjes worden. Grote kans dat je moet bijwerken of verven.
Dat is in principe niet zo'n probleem, dat zie je niet omdat dat onder het keukenkastje valt. Tenzij je op de vloer gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:22:
1 kant blijft gewoon netjes als je gelamineerd spaanplaat zaagt.
Ik denk trouwens dat je me met ''gelamineerd spaanplaat'' al veel hebt geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

Yucon

*broem*

Als je een boekenplank van 25 cm doormidden laat zagen op de cirkelzaag bij de bouwmarkt heb je al heel wat. Eventueel nog een randje extra er af halen. Je kunt de genoemde clipjes gebruiken maar een paar dotjes montagekit werken ook prima, en dat krijg je ook weer makkelijk los mocht het nodig zijn.

Mocht je een hoek in de keuken hebben kun je die twee plinten ook met een hoekprofiel aan de achterkant vastzetten. Hij blijft dan vanzelf rechtop staan en vastzetten is dan niet eens nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door Yucon op 01-05-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 22:23

Kraz

Saving the world

Lijkt me een prima plaatje voor jouw doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Aangezien bij mij (nieuwbouw) de keuken eerst is geplaatst en ik daarna zelf de vloer heb gelegd, moest er nog een paar mm van de plint afgezaagd worden, omdat uiteraard de vloer + ondervloer hoger dan vanaf de betonnen ondervloeg gemeten.

Mijn plint ziet er inderdaad ongeveer zo uit, afgewerkt spaanplaat.
Het vastzetten zit bij mij via clipjes op die pootjes die je op jouw eerste foto ziet waar je de plint in vastklemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Beetje late reactie, maar ik heb precies deze gebruikt als keukenplint. Bij de bouwmarkt op maat laten zagen, en aan de onderkant afgewerkt met een profiel tegen optrekkend vocht (door dweilen bijvoorbeeld). Ik had geen clipjes ofzo om ze mee vast te zetten, dus ik heb de plinten bewust een paar millimeter te laag laten zagen, en ze onder de keukenkastjes ingeklemd met laminaatwiggen. Werkt hardstikke goed, ziet er netjes uit (zo lang je niet op je buik gaat liggen uiteraard).

Nomen nescio

Pagina: 1