Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinii
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-12-2020
Hallo tweakers,

Ik ben van plan een nieuwe TV en geluidsinstallatie aan te schaffen. Na heel wat research op het internet en tweakers ben ik op de LG OLED55C7V gekomen. Ik zou dit graag willen combineren met de Bose Soundtouch 300 Soundbar en de Bose Acoustimass 300.

Aangezien dit nogal een investering is zou ik graag willen weten of er mensen zijn die bekend zijn met deze combinatie? Zijn er bekende problemen of zijn er misschien betere opties mogelijk die ik nog niet ontdekt heb?

Groeten,
Tinii

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 16:45
Waarom Bose? In mijn ogen veel geld voor weinig. 1500,- voor een bar en sub!?
Dit niet wat dan?
pricewatch: Samsung HW-MS650 Zwart

Maar wat wil je eigenlijk met je soundbar?
Voor dat geld kun je wel iets meer kwa geluid:
pricewatch: Sony HT-ST5000

[ Voor 96% gewijzigd door DeBaroN op 01-05-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinii
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-12-2020
De reden dat ik voor Bose koos was dat ik iets zocht met soort gelijke functionaliteiten als Sonos maar dan geen Sonos. Bose leek een van de weinig alternatieven met dezelfde functies maar ik kan het mis hebben.

Denk ook aan de mogelijkheid om naast de bar/sub combi nog losse speakers aan te sluiten binnen hetzelfde netwerk. Bedienbaar via bijvoorbeeld je telefoon.

Die Sony set lijkt ook wel veel van mijn eisen te vervullen. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle92
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Mag ik u aanbevelen om te gaan luisteren naar de HEOS Bar. Deze kost ongeveer het zelfde maar heeft wel 4K ondersteuning en nog een paar extra HDMI aansluitingen en ondersteuning voor meer surround types

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
Tinii schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 21:01:
Na heel wat research op het internet en tweakers ben ik op de LG OLED55C7V gekomen. Ik zou dit graag willen combineren met de Bose Soundtouch 300 Soundbar en de Bose Acoustimass 300.
Research op internet is een goed begin. Je bent bereid circa € 3.000 uit te geven en dat zou ik persoonlijk niet doen zonder de apparatuur ook te hebben ervaren. Daarnaast ben ik nog wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om voor deze combi te kiezen.

- Wat zijn jouw eisen met betrekking tot beeld en geluid? Wil je bijvoorbeeld surround sound tijdens films/tv?

- Waarom wil je een OLED tv? Waar ga je de tv voor gebruiken? Welke randapparatuur ga je aan de tv hangen? Met welke middelen ga je films kijken (NAS, blu-ray, netflix, mediaspeler). Ga je 4K HDR materiaal gebruiken?

- Waarom wil je een soundbar + sub? Waar ga je het voor gebruiken? (films, tv, series, muziek?). Waarom geen AV receiver met 5.1 of 2.1 speakers?

Daarnaast moet je die OLED tv eens proberen te ervaren in een dedicated hifi/audio/video winkel. En dan bedoel ik niet de mediamarkt. Zelfde geld voor soundbar, speakers etc. Ga eens luisteren en wat vind jij dan het mooiste klinken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 02-05-2018 10:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Beste TS, heb je nieuws voor ons? Ik denk eraan dezelfde combinatie te kopen welke jij beschrijft, en hoor graag je ervaringen. Ik ben met name huiverig voor "vertraging van het geluid" tussen de soundbar en de tv. Alvast dank!
Pagina: 1