Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janssuh!
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 04-01 20:58
Beste doorgewinterde apple liefhebbers,

Sinds een dag ben ik in het bezit van mijn eerste iPhone ooit omdat mijn zakelijke toestel (lumia 1520) nu echt praktisch uit elkaar viel.

Het is de iPhone 8+ geworden (ook ivm de betere? camera). Na een middagdagje ermee gespeeld te hebben, had ik besloten om mijn outlook contacten erin te zetten, want dat maakt het altijd makkelijk en blijven de gegeven mooi in de cloud staan.

Het toevoegen van het account ging eenvoudig en de outlook.com app werkt ook naar behoren, het mailen van- en naar de applicatie doet het perfect.

Tijdens het opzetten van het account werd ook de vraag gesteld of de accounts en calendar ook mee gesynchroniseerd moesten worden, en deze heb ik toen geactiveerd.

de contacten lijst openende bleek dat deze leeg was. Ik heb iCloud contacten uit gezet, opnieuw het outlook.com account toegevoegd maar niks bood uitkomst.

Nadat ik in de outlook.com (website) instellingen bij "algemeen" en vervolgens "Mobile apparaten" keek, stond mijn iPhone er ook keurig met status "OK" tussen.
So far so good!

Als ik echter op "bewerken" klik, krijg je meer informatie te zien, en daar staat onderin: in quarantaine geplaatst.

Is de quarantaine de boosdoener van het niet-verschijnen van mijn contacten? en zo ja, hoe kan ik deze uit quarantaine halen?

Ik heb het gevoel dat ik verder dan mijn neus gekeken heb, en een zoektocht op Dr. Google en dit forum hebben mij niet kunnen helpen (vandaar dit nieuw bericht in de hoop dat ik niet de eerste ben en ergens iets over het hoofd heb gezien in alle enthousiasme)

Alvast dank!

Beste antwoord (via Janssuh! op 02-05-2018 07:47)

• hp-got
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20:48
Komt me bekend voor, ik had dit ook toen ik van Lumia naar iPhone ging.
Ik heb destijds in de outlook.com website de iPhone weggeknikkerd (via Settings - General - Mobile devices).
Daarna de iPhone even uitzetten, na een paar minuutjes weer aanzetten, dan wordt de synchronisatie vanaf scratch opgebouwd.
Na een nachtje slapen was het de volgende morgen opeens in orde.
Ik heb er daarna nog een hele discussie over gehad met MS Support, ik heb onthouden dat het in quarantaine plaatsen niet ongewoon is, de onderliggende reden ben ik intussen wel vergeten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• hp-got
Komt me bekend voor, ik had dit ook toen ik van Lumia naar iPhone ging.
Ik heb destijds in de outlook.com website de iPhone weggeknikkerd (via Settings - General - Mobile devices).
Daarna de iPhone even uitzetten, na een paar minuutjes weer aanzetten, dan wordt de synchronisatie vanaf scratch opgebouwd.
Na een nachtje slapen was het de volgende morgen opeens in orde.
Ik heb er daarna nog een hele discussie over gehad met MS Support, ik heb onthouden dat het in quarantaine plaatsen niet ongewoon is, de onderliggende reden ben ik intussen wel vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janssuh!
Dan bewaar ik even m'n geduld. Wel bijzonder in de tijd dat een minuut een eeuwigheid is zoiets 'simpels' een 'werkdag' kan duren...

Dank voor je hulp, ik heb je suggestie uitgevoerd en ik laat weten of het morgenochtend gelukt is.

Bevalt de overstap in zoverre?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hp-got
De overstap, tsja.....
Mijn L950 was m.i. de beste smartphone ooit gemaakt, de interface van Windows Mobile heeft briljante vondsten zoals de tegels met live info en niet te vergeten Glance.
Er zijn dus dingen die ik nog steeds mis, maar de iPhone 8 begint te wennen :)
Ik dacht altijd dat de app-gap zwaar overtrokken was, maar ik ben bij tijd en wijle toch wel blij met sommige apps die in het Apple eco-systeem opeens wel aanwezig zijn .

Ik heb even door mijn mailarchief gespit naar de discussie die ik had met MS Support.
De volgende quote komt het dichtst bij een concreet antwoord:

Let me start off by providing some possible reasons why the status of your phone under “Mobile Device” settings in Outlook.com is quarantined. This usually happens if the system detects that an account is being set up into a new device or mail application. Once we set up our account, for security purposes of the account, authorization is needed which basically you have provided (through the help of Authenticator app), however, during that process of authentication, it is possible that multiple attempts to authenticate the account was detected by the system using the same device and account that is why the status of the device became quarantined. That also explained why contacts didn’t sync that time.

Then, after performing steps such as removing the device under Mobile devices, it will still take some time for the authentication to be fully granted by the system. Once everything is cleared out and the device was accepted and authentication is successful, the system will grant access to your mobile device and the status will then be changed to “Access Granted”.

Ik hoop dat je morgen wakker wordt met contacten in je telefoon ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Janssuh!
Klinkt als een (terecht) overprotected MS, waarschijnlijk checht je telefoon iets te vaak of the vroeg of het toegang heeft...

tot nu heb ik whatsapp nog op m'n 950 staan (welke nog perfect werkt maar nu zakelijk wordt deels door de app gap, foto features zoals slomo, selfie flash) morgen ontdekken of de iPhone de backup up OneDrive herkent.

Nogmaals dank!

edit: de nightshift bij MS heeft z'n werk gedaan, het account is nu netjes gesynchroniseerd.

Janssuh! wijzigde deze reactie 02-05-2018 07:49 (11%)

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True