Toon posts:

PC loopt vast na openen "documents" of "pictures"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal hier een nieuw (bezorgd) forumlid,

Sinds eergisteren loopt mijn pc vast als ik de mappen "documents" of "pictures" probeer te openen. Ik vermoed dat dit gebeurd is na het installeren van een "mogelijk" corrupt bestand (ik weet het, niet zo slim). Dit bestand heb ik gister in alle paniek verwijderd en ik weet dus ook de exacte naam niet meer 8)7

Op het moment dat ik "documents" of "pictures" probeer te openen dan reageert Windows verkenner niet meer en sluit zichzelf af. Als ik andere mappen probeer te openen; downloads, c-schijf, muziek, enz. is er niks aan de hand.

Dit zijn de specificaties van mijn pc:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-5500U CPU @ 2.40GHz 2.40GHz
Windows 10 Home versie 1709

Zou iemand mij kunnen helpen? :)

Alvast bedankt!

PS:
Sinds het installeren van het mogelijk corrupte bestand krijg ik tijdens mijn zoekopdrachten op Google (Chrome) ook de eerste 5 resultaten advertenties te zien die ik dan met een klein kruisje kan weg drukken (ik vermoed een soort mallware).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin eens met scannen op virussen.

Edit: Als het trouwens echt goed wil oplossen: Format C, Windows opnieuw er op en backup terug zetten. Dan weet je 100% zeker dat je systeem weer veilig is en er geen zooi achtergeleven is.

[ Voor 73% gewijzigd door PilatuS op 01-05-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 19:59:
Begin eens met scannen op virussen.

Edit: Als het trouwens echt goed wil oplossen: Format C, Windows opnieuw er op en backup terug zetten. Dan weet je 100% zeker dat je systeem weer veilig is en er geen zooi achtergeleven is.
Virusscan levert helaas niks op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Virusscan levert helaas niks op...
Dan dus format c: en windows opnieuw installeren en de backup terugzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-09 12:46
Misschien helpt het volgende:

1. Windows Toets + R
2. plak en enter deze regel: %USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries
3. De Windows verkenner wordt nu geopend en laat je bibliotheek zien (pictures,documents,downloads,etc)
4. rechtermuis op één van de mappen waar je problemen mee hebt, en kies voor eigenschappen
5. klik op standaardwaarden herstellen