Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game (WoW) systeem 1500-2000€

Pagina: 1
Acties:

• harmlangwerden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-11 21:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats gamen. Voornaamste spel is zeker World of Warcraft en tis dus erg belangrijk dat die lekker draait. WoW is een oud spel maar erg gebaat bij een snelle CPU (kloksnelheid). Verder speel ik ook redelijk wat andere spellen (Overwatch, Fortnite) maar als die niet optimaal draaien maakt me dat minder uit.

Op dit moment gebruik ik nog een i5-2500 met een XFX-6850. Best wel oud spul inmiddels. Doet het overigens nog prima, maar ik wil een hogere resolutie en fidelity. En heb budget over dus waarom niet :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het lijstje wat ik nu heb gemaakt (aan de hand van de bbg) komt uit op net iets minder dan 1700 Euro. Dit zou ik nog wel willen oprekken naar 2000 euro maar dat moet dan natuurlijk wel met een goede reden zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het lijstje heeft geen SSD en voeding omdat ik die wil overnemen. De voeding is een 750 Watt Corsair uit mijn huidige pc. Ook al wat ouder maar nooit klachten gehad en met 750 watt lijkt dat er marge is voor wat slijtage.
Kast heb ik overigens ook vorig jaar nog vervangen en daar ben ik erg tevreden mee, die neem ik ook over.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 314,95€ 314,95
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 145,95€ 145,95
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 515,-€ 515,-
1Dell S2417DG Zwart€ 390,50€ 390,50
1Microsoft Windows 10 Home EN 64bit OEM DSP OEI€ 60,-€ 60,-
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,14€ 75,14
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 189,50€ 189,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.691,04

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Vind het leuk om te zien dat AMD meedraait in de CPU veld. Jammer wel dat ze aan de GPU kant helemaal zijn weggevallen? Op zich geen echte merkvoorkeur, maar competitie is altijd goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau moet niet te hoog zijn. Dat lijkt me vooral af te hangen van de keuze videokaart. Ik moet toegeven dat ik deze 1070 vrij willekeurig heb aangeklikt omdat de koeler en goed uitzag.

Verder zou ik graag wat input krijgen betreffende het scherm. Op dat vlak zou ik het niet erg vinden om iets meer uit te geven als dat de kwaliteit/ervaring beter zal maken.

Ga je overklokken?
[i]Nee, niet van plan./i]

Wat verwacht je van ons?
Aangezien veel van de basisonderdelen uit de BBG komen heb ik er wat dat betreft wel vertrouwen in maar zou graag input willen betreffende de volgende vragen:

- Is het verstandig de oude voeding over te nemen of kan ik beter gewoon een nieuwe kopen?
- De videokaart keuze is op dit moment nog vrij willekeurig. Er is budget voor een andere zo nodig, valt er ergens goede bang for buck te halen?
- Dit scherm leek me een goed 1440p scherm voor de prijs. Maar ik heb geen ervaring op dit vlak. Zijn er goede alternatieven? Is gamen op 4k het geld waard op mijn budget? Zoals ik hierboven zijn wil op het scherm best wel wat meer betalen als dat een goede ervaring op zal leveren.

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Die dark rock pro 4 koeler heb je op zich niet nodig aangezien je niet van plan bent om te overklokken. Dus zou de stock koeler die je meegeleverd krijgt bij de CPU moeten voldoen.
Mocht je wel per se een koeler willen, dan zou ik de Scythe Mugen 5 adviseren. Net wat goedkoper, maar toch goede prestaties

Welke kast heb je? Weet je zeker dat alle componenten daarin passen (met name de GPU)?

- Ligt eraan of de voeding de aansluitingen heeft die je nodig hebt voor het nieuwe systeem. Indien je toevallig een linkje hebt naar de voeding kan men hier beter over adviseren
- GPU ligt eraan wat je ermee wilt doen. 1440p144hz ultra settings? Dat zou die het bij WoW wel moeten redden, maar bij zwaardere games zou je meer richting 1080 gaan.
- 4k gamen is nog niet echt van nu. Ik zou het bij max 1440p houden en eventueel in de toekomst als de techniek daar is kun je upgraden. Dan zijn de GPU's er ook beter op gericht & meer keus qua monitoren

Verder kan ik je qua scherm niet zo goed adviseren, want ik heb zelf al een topic gestart precies over dit onderwerp in mijn quest voor de ultieme gaming / video & foto bewerking monitor. Er lijkt tegenwoordig veel te mankeren aan de 1440p 27 inch schermen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie

Maar in principe lijkt die Dell op eerste gezicht een prima keuze
Echter persoonlijk houd ik de vuistregel aan van 24 inch = 1080p en 27 inch = 1440p
Maar dat zou dan vooral voorkeur zijn

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm