macbook air 2014 geen beeld, alleen begin geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een Apple macBook Air 2014 laten nakijken voor reparatie en de laptop gaf alleen beeld via een extern beeldscherm. Nu heeft de reparateur alles doorgemeten en iets nieuws in China besteld en erop gesoldeerd ( zoals ik begrepen heb? ) Hij heeft het toen 1 x gedaan, maar toen ze de laptop nog eens opstartte, was er weer hezelfde probleem. Geen beeld, alleen begin- gong en Apple logo op achterkant gaat wel aan.
Hun zeiden dat het toch een moederbord probleem tussen de layers moet zijn. En aangezien er geen moederborden van 2014 te verkrijgen waren, konden ze me niet verder helpen.

Nu kwam ik dit tegen op internet:

In zulke gevallen is het meestal de inverter die 'op' is of de backlight verlichting in het scherm zelf. Of de oorzaak is een kabelbreuk in de LCD-inverterkabel. Het kan namelijk zijn dat je beeldscherm dit gedrag alleen op bepaalde standen dit probleem vertoont. Check de kabels aan beide zijden van het inverterprintplaatje om een beter contact te maken. Als hierdoor het probleem niet verdwijnt is het waarschijnlijk te wijten aan de inverter zelf. Sluit een externe monitor aan op je laptop; deze zal hoogstwaarschijnlijk wèl goed werken. Als dat zo is, is de LCD inverter defect. Laat deze vervangen en het beeld is weer kristalhelder.

Zou dit ook het probleem kunnen veroorzaken ?

Misschien kan iemand me doorverwijzen naar iemand die dat voor me kan nakijken, ik woon in Limburg, maar wil best een ritje maken, voordat ik de laptop in de prullebak gooi ;(

groetjes Marion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Even een paar dingen n.a.v. je beginpost. Waar heb je de laptop laten repareren? Heb je al contact opgenomen met Apple? Zo ja, wat zeiden zij? Oftewel, wat heb je allemaal gedaan/ uitgezocht? Op Tweakers wordt enige mate van inzet verwacht.

P.S. Je hoeft hier niet een aanhef of afsluiting te gebruiken, de forums zijn immers bedoeld als een heen-en-weer van reacties.

Offtopic: “toen ze de laptop opstartten”, immers, het is meervoud (ze). En zij zeiden, niet hun zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je hem bij Beunhaas Bennie laten repareren of bij een ASP (Apple Service Provider)?

Klinkt namelijk niet als een reparatiestrategie die vanuit Apple gebruikelijk is. Die zouden gewoon het scherm vervangen als er een defect in zit en klaar. Voor de 2014 zijn zonder twijfel genoeg onderdelen gezien Apple en diens service providers alle MacBooks van 2012 en nieuwer nog repareren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altijd eerst naar apple voor troubleshooting, fabrieksgarantie, consumentenrecht en andere vervangingsprogramma's. Dan pas dingen uit China bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Backlight is het in ieder geval niet, dan zou het Apple logo ook niet branden. Inverter ook niet, want die heeft deze laptop niet :)
nelizmastr schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:52:
Heb je hem bij Beunhaas Bennie laten repareren of bij een ASP (Apple Service Provider)?
Beetje vriendelijker mag wel voor de onafhankelijke reparateurs. Het is ook maar de vraag of je 'de gebruikelijke strategie van Apple' (=€€€) wilt voor de reparatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Hi @Verwijderd uit Limburg.

Stuur forumlid "rvanpruissen" maar eens een berichtje hier. Die heeft een aardige reputatie mbt reparaties van Macbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@volkan1984, sorry als ik niet zo'n techneut ben, ben een vrouw van 52 met weinig kennis van dit alles.
Ik heb de laptop naar een reparateur- winkel bij ons in de buurt gebracht en deze doen alle Apple toestellen uitbesteden naar iemand die er verstand van zou hebben en heel secuur zou zijn. En ik heb opgeschreven wat hun mij vertelde. Voordat ik hem voor reperatie heb afgegeven in die winkel, ben ik eerst bij de Applestore geweest en hun hebben toen gekeken of het een software probleem zou kunnen zijn, maar dat was het niet. Ik kan zeker nog een keer naar een Apple store gaan voor reperatie, maar ik heb er helaas geen garantie meer op. Mij is wel eens verteld dat de MacBook Air uit 2014 beeldschermproblemen zou hebben. Maar ja, ga dat maar eens claimen bij Apple.

En mijn vraag is eigenlijk: hoe kan het dat de laptop het met een extern scherm het wel doet?

@ rvanpruissen waar heb je de werkplaats, als ik misschien eens contact wil opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een extern scherm werkt hij omdat je interne scherm kapot is. Met een kapot scherm kan een laptop nog wel werken. Je kan een gewone computer zonder beeldscherm ook opstarten, alleen zie je niks :)

Omdat derden eraan gesleuteld hebben mag Apple nu overigens reparatie weigeren, dus wees daarvan bewust.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Heb je geen garantie op de reparatie? Beetje reparateur geeft er meestal nog wel een paar weken garantie op de reparatie.

Ik zou in ieder geval terug gaan als iemand zegt het te kunnen repareren en het blijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:50
Je kunt zelf kijken wat het probleem is: zet de laptop aan zodat hij een werkend beeld zou moeten geven.
Pak dan een zaklamp en schijn op het beeldscherm van de laptop: kijk goed over het hele beeldscherm of er ergens een beeld te zien is met het zaklamplicht.
- als er helemaal niets te bekennen is van een beeld, zit de oorzaak waarschijnlijk in je videokaart (moederbord). Dat wordt een reparatie door een vakman.
- als het beeld wel (moeilijk) zichtbaar is met de zaklamp, doet je beelschermverlichting het niet.
Dat kan drie oorzaken hebben:
1. de inverter ("voeding") is defect en moet worden vervangen
2. de lamp is defect en moet worden vervangen
3. de flatcable die door de scharnieren heen loop moet worden vervangen.
Voor ieder van deze drie oorzaken moet de laptop open.
Op een inverter zitten vaak lampjes waaraan je kunt zien of hij het nog doet.
De inverter, kabel en lamp kan je zelf vervangen als je zorgvuldig werkt en heel handig bent met elektronica. De losse onderdelen zijn te vindne op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Renault, als de laptop aan gaat, zie je als je goed kijkt, alleen een heel donkerblauw schijnend beeld, verder niks.

@ Psycho_Mantis, toestel is wel gerepareerd, maar omdat hij het niet deed daarna, heb ik ook niks hoeven te betalen. En volgend hun ging het om een onderdeeltje wat ze erop gesoldeerd zouden hebben. Ik als a-technisch weet natuurlijk niet welk dingetje, sorry :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zow, hier een happy me, laptop is gemaakt door rePear.it van rvanpruissen.

Het probleem was een slecht gesoldeerde displayconnector en dispaykabel is vervangen.

Super goede service, s'middags gebracht, was 's avonds al klaar en de volgende dag al in huis!

@Roel84 bedankt voor de verwijzing naar rePear.it :)

@rvanpruissen nog heel erg bedankt voor de vakkundige en snelle service
Pagina: 1