Ik was een tijd terug bij een collega, die geen mail meer kon verzenden vanaf zijn @home adres.
Dus ik heb daar de SMTP opnieuw ingesteld (StartTLS en poort 587, met ww).
Vervolgens getest. Tijdens dit testen kreeg ik de melding: 550 IP adres geblokkeerd.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 home premium op een Samsung notebook. Office 2016
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laptop mee naar mijn genomen om uit te vissen of het IP adres geblokkeerd is of niet.
Zelfde probleem.
Om uit te sluiten of het een probleem met het e-mail adres zelf betreft, heb ik die ingelezen op mijn eigen pc.
Geen enkel probleem.
Alle instellingen tussen mijn PC (Win 7 pro/Office2013) en de laptop vergeleken en die waren gelijk.
Ter test een 2e e-mail adres aangemaakt voor mijn collega, (is nu @ Ziggo ).
En ik loop tegen hetzelfde probleem op.
Als laatste stap om uit te sluiten dat het een probleem met outlook zelf betreft, heb ik een nieuw profiel van outlook ingesteld, en mijn mail, vanuit een domein met eigen SMTP adres er aangehangen.
En uiteraard die werkt.
Daarna heb ik eens op internet gezocht op de melding en zag dat ik Ziggo moest bellen om het adres te laten blokkeren.
Ziggo gaf aan, dat het e-mail adres niet geblokkeerd was.
Ondertussen ben ik een beetje aan het eind van mijn latijn, en weet niet in welke richting ik verder moet zoeken. Iemand misschien een tip/idee?
Dank alvast.
RobB
Dus ik heb daar de SMTP opnieuw ingesteld (StartTLS en poort 587, met ww).
Vervolgens getest. Tijdens dit testen kreeg ik de melding: 550 IP adres geblokkeerd.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 home premium op een Samsung notebook. Office 2016
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laptop mee naar mijn genomen om uit te vissen of het IP adres geblokkeerd is of niet.
Zelfde probleem.
Om uit te sluiten of het een probleem met het e-mail adres zelf betreft, heb ik die ingelezen op mijn eigen pc.
Geen enkel probleem.
Alle instellingen tussen mijn PC (Win 7 pro/Office2013) en de laptop vergeleken en die waren gelijk.
Ter test een 2e e-mail adres aangemaakt voor mijn collega, (is nu @ Ziggo ).
En ik loop tegen hetzelfde probleem op.
Als laatste stap om uit te sluiten dat het een probleem met outlook zelf betreft, heb ik een nieuw profiel van outlook ingesteld, en mijn mail, vanuit een domein met eigen SMTP adres er aangehangen.
En uiteraard die werkt.
Daarna heb ik eens op internet gezocht op de melding en zag dat ik Ziggo moest bellen om het adres te laten blokkeren.
Ziggo gaf aan, dat het e-mail adres niet geblokkeerd was.
Ondertussen ben ik een beetje aan het eind van mijn latijn, en weet niet in welke richting ik verder moet zoeken. Iemand misschien een tip/idee?
Dank alvast.
RobB