550 ip adres geblokkeerd op ziggo uitgaande mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 04:06
Ik was een tijd terug bij een collega, die geen mail meer kon verzenden vanaf zijn @home adres.
Dus ik heb daar de SMTP opnieuw ingesteld (StartTLS en poort 587, met ww).
Vervolgens getest. Tijdens dit testen kreeg ik de melding: 550 IP adres geblokkeerd.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 home premium op een Samsung notebook. Office 2016
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Laptop mee naar mijn genomen om uit te vissen of het IP adres geblokkeerd is of niet.
Zelfde probleem.
Om uit te sluiten of het een probleem met het e-mail adres zelf betreft, heb ik die ingelezen op mijn eigen pc.
Geen enkel probleem.
Alle instellingen tussen mijn PC (Win 7 pro/Office2013) en de laptop vergeleken en die waren gelijk.
Ter test een 2e e-mail adres aangemaakt voor mijn collega, (is nu @ Ziggo ).
En ik loop tegen hetzelfde probleem op.
Als laatste stap om uit te sluiten dat het een probleem met outlook zelf betreft, heb ik een nieuw profiel van outlook ingesteld, en mijn mail, vanuit een domein met eigen SMTP adres er aangehangen.
En uiteraard die werkt.

Daarna heb ik eens op internet gezocht op de melding en zag dat ik Ziggo moest bellen om het adres te laten blokkeren.
Ziggo gaf aan, dat het e-mail adres niet geblokkeerd was.

Ondertussen ben ik een beetje aan het eind van mijn latijn, en weet niet in welke richting ik verder moet zoeken. Iemand misschien een tip/idee?

Dank alvast.

RobB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:02

ralpje

Deugpopje

Kan het een probleem in de firewall op de laptop zijn, waardoor die de uitgaande connectie naar de betreffende mailserver blokkeert?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Dank voor de tip. Ik ga dat vanavond eens checken. Daar had ik zelf nog niet aangedacht.
Mijn collega gaf aan, dat er veel spams verzonden werden vanaf zijn account.
Echter heeft een scan met ESET en Malwarebytes gisteren helemaal niks opgeleverd.

Aan de firewall heb ik niet gedacht, omdat ik die zelf altijd uitschakel. Ik ga er van uit dat mijn router (draytek) dat werk goed doet.

Ik koppel het wel terug.

Dank je wel alvast.

RobB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Probeer je nu vanaf ziggo met de smtp van @home te mailen ? Vaak is dat geblokkeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, wie geeft die melding "5.5.0 adres geblokkeerd"?
Ik bedoel: ik test mail-issues altijd met een telnet client. Hoe heb jij getest? Met Outlook? Met webmail? Met telnet? En hoe zag die melding er uit? Een NDR in outlook? Een megadialog met uitroeptekens? Een onopvallende regel in een blok tekst?

Vooralsnog krijg ik de indruk dat je ijzerenheinig steeds hetzelfde to:- address gebruikt en dat díe mailbox volzit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
In outlook 2016
Geef ik bij het account imap.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl op.
E-mail adres met wachtwoord.
Dan geavanceerd. 2e Tabje vinkje gezet bij uitgaande mail met password.
Dan 3e mapje de poortnummers opgeven met welk soort SSL.
Klik op OK, en dan kun je op test klikken.
Dan wordt er verbinding gemaakt met de imap en de smtp server. Waarbij IMAP wel kan inlezen, maar die foutmelding bij de smtp komt.

Webmail werkt overigens wel.
Via outlook zie ik mail binnenkomen.
SMTP is toch om te zenden?

RobB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Probeer anders eens het wachtwoord van het e-mail adres in de MijnZiggo account aan te passen.
Heb dit wel eens eerder gezien, dat hielp toen.

Heb je dit ook helemaal doorlopen?

[ Voor 29% gewijzigd door Dracoz op 01-05-2018 18:54 ]

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:39
Als je toch met ziggo hebt gebeld, wat zien zij. Zien zij wel pogingen op hun smtp-server? Vaak is dat hele interessante info. En zien zij ook een foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ziggo gaf aan, dat het e-mail adres niet geblokkeerd was
Klinkt alsof je de verkeerde vraag hebt gesteld. Je hebt immers last van een SMTP blokkade niet van een geblokkeerd e-mail adres.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:22

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Emisary schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:08:
I
SMTP is toch om te zenden?

RobB
Het feit dat deze vraag wordt gesteld geeft mij een beetje het klok/klepel gevoel...

- SMTP servers van providers zijn vaak alleen beschikbaar binnen het netwerk van de provider zelf.

- Controleer eens bij de provider of je kennis niet geblacklist is vanwege het versturen van spam. Dit willen providers nog wel eens doen om misbruik te voorkomen. Je mot dan aangeven dat je maatregelen hebt genomen om e.e.a. hebt voorkomen. Daarna kan je vaak weer gebruik maken van de SMTP server van de provider. In deze situatie kan je wel inloggen op de SMTP, maar ben je niet geautoriseerd om te verzenden. Welke precieze foutmelding hier bijwoord weet ik 1,2,3 even niet uit m'n hoofd.

- Als je met een laptop vaak onderregent, is het handig om een provider onafhankelijke SMTP te nemen, bijvoorbeeld Authsmtp. Dan ben je ook van dat gedoe af dat je buiten het netwerk van je eigen provider hun SMTP server niet kan bereiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Spacecowboy op 02-05-2018 07:09 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Let even op bij je instellingen dat je afzender-adres gelijk is aan je gebruikersnaam.

Dus als je als afzender-adres een @ home-adres gebruikt (valt onder ziggo) maar je gebruikersnaam om je aan te melden bij de server is met @ ziggo.nl zorg dan dat beiden gelijk zijn (bij voorkeur @ ziggo.nl).

Ik heb gister hetzelfde meegemaakt bij een vriendin, dit loste het gelijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
Gewoon ff je ip-adres doorgeven (watismijnip.nl) oid
kan zijn dat ze je eerst vragen om bv. malwarebytes etc te draaien, maar je IP adres staat gewoon op een blacklist. (Waarschijnlijk vanwege verzenden spam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.goebbels
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05 21:56
Probleem van uitgaande smtp ziggo mail blokkade ook wekenlang bij mijn ouders gehad.

Het betreffende Notebook toen vanuit mijn eigen ziggo verbinding getest en kon daar wel normaal verzenden met dezelfde notebook, account en firewall.
Mijn conclusie was dat ziggo alleen de outgoing smtp had geblokked i.v.m. spam.

Mijn ouders versturen geen spam. Clients alleen een Apple Notebook en Windows7 Notebook de laatste geheel opnieuw clean install gedaan. Beide de virusscanner Bitdefender en AVG laten lopen, en natuurlijk niets gevonden.

Ziggo support telkens opnieuw moeten uitleggen wat het probleem is, maar kwam er met hun echt niet verder mee. Zij begrijpen niet waarover het gaat en escaleren niet naar een vakbekwame 2e of 3e lijns.

Oplossing: Heb ziggosupport in een ultime laatste poging maar gevraagd om de ziggo wifi modemrouter op 'bridging mode' te zetten. Ziggo Public Wifi Hotspot = disabled.

Mijn ouders hebben zelf een eigen betere en veiligere wifirouter, en gebruiken Ziggo wifihotspots toch niet. Probleem is sindsdien opgelost en niet meer opgetreden.

Vermoeden is dat als er inderdaad al mogelijk spam zou zijn verstuurd dit vanuit het modem mac adres dit vanaf de Ziggo Openbare Hotspot moet zijn gebeurd en op dit verkeer heeft de eindconsument zelf geen controle/invloed.

Grt P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
@p.goebbels
Het lijkt inderdaad hetzelfde probleem.
Echter heeft de laptop van mijn collega zowel bij hem als bij mij thuis (beide Ziggo).het zelfde probleem.
Dat probleem treedt niet op bij mijn privé pc.
Een nieuw e-mail adres van ziggo levert op die laptop hetzelfde probleem op.
Ik denk dan aan de laptop zelf.
Daarom denk ik eerder dat het iets op de laptop zelf is.
Ik dacht aan malware. Maar Nod32 en Malwarebytes vinden totaal niets.
Mijn Ziggo modem staat sinds dag 1 al in bridged mode.

Ik heb steeds meer het idee dat het iets op de laptop is.
Tenzij Ziggo de SMTP voor 1 bepaalde user kan blokkeren. Echter zou het dan ook niet op mijn pc kunnen pc.
Die vraag om de Firewall te checken lijkt nog steeds de meest logische.
Ik was gisteren heel laat thuis en te moe om dat nog te checken.

Dank.
RobB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@Emisary Wordt er een VPN gebruikt? Dan weigert uitgaande mail ook vaak via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Blokkering is per ip niet per mac. Probleem is dat er geen automatische deblokkering is na een bepaalde periode.

Heb ook ooit een blokkering gehad omdat mijn webcam nogal wat meldingen (naar mijn eigen mailbox) in een bepaalde tijd had verzonden.

Dit werd gemarkeerd als spam en moest ook maar zelf uitvogelen wat er aan de hand was, helpdesk (via mail) gaf aan dat ik een virus had dat liep te spammen.. geprobeerd uit te leggen dat het normale mail van mijzelf naar mijzelf is.. lang verhaal kort, heb het met @VodafoneZiggo support maar opgegeven. Gewoon een release van het ip gedaan op mijn firewall en een renew totdat ik een ander ip had. Toen werkte alles weer.

Het zou dus best kunnen dat iemand anders die mijn oude ip krijgt opgezadeld zit met een blokkering waar hij/zij niets aan kan doen.

Het is al weer een tijd geleden dus mogelijk hebben ze nu een procedure maar als ik er op moet gokken...

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-05 17:09
best appart.. ik gebruik een chello adres gewoon nog op een upc smtp en allemaal nog gewoon werkend hoor (ook al is het nu Ziggo)...

anyway status 5.5.0 is een ontvanger foutmelding... de mail wordt geweigerd...
wat is de volledige foutmelding?

en...

zoek je public IP op en kijk eens op https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door Waarnemer op 02-05-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
@Waarnemer
Dit is de enige melding die ik krijg:

550 IP adres geblokkeerd.

RobB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hoi @Emisary , zo te lezen is een hardnekkig probleem! Paar dingen heb je al uitgesloten, instellingen staan goed en via de webmail lukt het ook. Neem aan dat je verschillende ontvangers getest hebt? Dus niet naar 1 specifieke e-mailadres waar je deze melding krijgt, maar verschillende? Het is ook niet zo dat er nog e-mails als concept of te verzenden items mapje staat? En de foutmelding krijg je dus per e-mail, via een zogenaamde bounce mail? In dat geval zou er namelijk in moeten staan waarom het niet lukt. Mocht je er echt niet uit komen, stuur ons dan een privebericht met de postcode+huisnummer van de kennis, samen met het betreffend emailadres (dus vanaf waar je probeert te verzenden) dan gaan we kijken of wij een oorzaak kunnen vinden.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
En om de link die ik je stuurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:44
Emisary schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:53:
@Waarnemer
Dit is de enige melding die ik krijg:

550 IP adres geblokkeerd.

RobB
Heb je een Gmail account? Gebruik dit dan icm met smtp.gmail.com om je e-mail te verzenden als test, dan sluit je in ieder geval een blokkade op poort 25 uit.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
@NiGeLaToR
en...

zoek je public IP op en kijk eens op https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Dat dus.... die geven geen nederlandstalige meldingen... die geven gewoon aan of je IP wel of niet voorkomt op een blacklist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Waarnemer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:40:
@NiGeLaToR

[...]

Dat dus.... die geven geen nederlandstalige meldingen... die geven gewoon aan of je IP wel of niet voorkomt op een blacklist...
Dat bedoelde ik ook niet :) Ik gebruik de SMTP server van gmail na een blokkade van Ziggo in het verleden doordat ik teveel e-mails per etmail had verzonden. De hele internet verbinding wordt dan afgesloten (of werd?).

Maar inderdaad, als de SMTP server connection refused geeft is het waarschijnlijk geen generiek blokkade op poort 25 uitgaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om op Ziggo een eigen mailserver te kunnen draaien dien je de e-mail te relayen naar hun eigen smtp.ziggo.nl. Dit is een spam preventie.

EDIT: Oeps, ik ben iets te voorbarig geweest met reageren. Ik ging uit van een eigen SMTP-server.

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
@NiGeLaToR omdat (te) veel mail kan worden gezien als spam kun je worden geblocked. Als je teveel mail stuurt naar gmail adressen in één keer, kun je worden geblocked, als jouw IP eenmaal voorkomt in een black list zal dit worden overgenomen door verschillende handlers... je IP wordt geblocked.... het kan dus zomaar zijn dat jouw hacked machine (of een hacked machine in jouw locale netwerk, spam verstuurd en jij daardoor bent geblocked)

Als je nu webmail stuurt, is dat niet vanaf jouw IP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 18:03
Eh, ik denk dat ziggo gewoon je IP adres heeft geblokkeerd omdat er spam vandaan werd gestuurd. Vraag Ziggo eens of dat het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Waarnemer gelukkig is Gmail daar wat beter in georganiseerd dan Ziggo - Gmail kijkt naar wat je stuurt en zal je bij spam blocken, maar bij een overdosis uitgaande e-mail gewoon stoppen met versturen. Bovendien kan ik dat dan nog checken, omdat ik dan nog internet heb. Ziggo sluit je gewoon af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
@NiGeLaToR vind ik geen geruststelling.. dat ze kijken wat je verstuurd.. dat kunnen ze overigens alleen als je de smpt/webmail van gmail gebruikt.. anders is het alleen bij ontvangen mail.... en DAT doen ze ook.. heb je teveel (ik dacht 50) gmail addressen in je to, cc of bcc hebt dan blocken ze je ook.. tijdelijk....

Ziggo sluit pas af bij klachten voor zover ik weet.... en dan wordt je ingelicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:59
Als TS nou even controleert of er nog verzonden items op de laptop staan.

Mocht dit niet het geval zijn wijzig dan het wachtwoord van je MijnZiggo, je e-mail adres en wacht 1 uur.
De blokkade zou hierna namelijk verwijderd moeten zijn....

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Waarnemer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:30:
@NiGeLaToR vind ik geen geruststelling.. dat ze kijken wat je verstuurd.. dat kunnen ze overigens alleen als je de smpt/webmail van gmail gebruikt.. anders is het alleen bij ontvangen mail.... en DAT doen ze ook.. heb je teveel (ik dacht 50) gmail addressen in je to, cc of bcc hebt dan blocken ze je ook.. tijdelijk....

Ziggo sluit pas af bij klachten voor zover ik weet.... en dan wordt je ingelicht....
Ik ben twee keer door Ziggo afgesloten, zonder waarschuwing. Je krijgt een brief, die verzonden wordt nadat je bent afgesloten, dus meestal ontdek je het wel als je de helpdesk belt :+

Maargoed, mogen we beide een andere visie op hebben - tis een feit dat je uitgaande e-mail ook door een wasstraat gaat en dat is in principe prima. Het enige is dat in het geval van de Ziggo afsluitingen je sowieso wordt afgesloten, ook als de reden helemaal geen spam is, maar louter véél e-mail. Er zat een spin op een sensor thuis en die bleef maar meldingen geven van beweging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emisary
Net de firewall uitgezet. Probleem blijft.
De letterlijk melding in Outlook 2016 bij het checken van de smtp is:
Test-e-mailbericht verzenden: De reactie van de server was: 550 Je IP-adres is geblokkeerd.

Dat bericht krijg ik alleen op de laptop en niet op de vaste pc.
Beide machines zitten via dezelfde router op een Ziggo Modem aangesloten.
De laptop heeft het probleem, de pc niet.
Dit zal dus niet IP adres gerelateerd zijn.
Mijn collega had het issue ook bij hem thuis. En dat is per definitie al een ander IP adres.

Er stonden 4 berichten in de Outbox.
Die heb ik verwijderd. Dat helpt ook niet.

Dank voor alle hulp.

RobB

[ Voor 28% gewijzigd door Emisary op 02-05-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-04 11:12
Dit is dezelfde foutmelding als die KPN geeft wanneer je IP geblokkeerd is. Die kan je dan via hun site deblokkeren.

Denk toch dat Ziggo je IP geblokkeerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:20
Deze laptop is niet per ongeluk verbonden met de Ziggo Public Wifi Hotspot i.p.v. de eigen wifi?
Heb je het geprobeerd als de laptop bedraad is aangesloten en wifi uitgeschakeld of je dan wel kun versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Laatst online: 16:44
Emisary schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:40:
Net de firewall uitgezet. Probleem blijft.
De letterlijk melding in Outlook 2016 bij het checken van de smtp is:
Test-e-mailbericht verzenden: De reactie van de server was: 550 Je IP-adres is geblokkeerd.

Dat bericht krijg ik alleen op de laptop en niet op de vaste pc.
Beide machines zitten via dezelfde router op een Ziggo Modem aangesloten.
De laptop heeft het probleem, de pc niet.
Dit zal dus niet IP adres gerelateerd zijn.
Mijn collega had het issue ook bij hem thuis. En dat is per definitie al een ander IP adres.

Er stonden 4 berichten in de Outbox.
Die heb ik verwijderd. Dat helpt ook niet.

Dank voor alle hulp.

RobB
Goed je krijgt een 550. Met de de mededelig IP is geblokkeerd. Die mededeling klopt waarschijnlijk niet, zoals je zelf het vastgesteld. Blijft over de 550.

Verstuur je met dezelfde settings van de pc en de laptop? Dus met authenticatie op 587? of zonder op 25?

probeer eens vanaf de laptop een telnet sessie naar poort 25 op smtp.ziggo.nl en post de output hier.

Dat gaat zo: Italic zijn de commando's die je moet ingeven.

telnet smtp.ziggo.nl 25
Trying 212.54.34.9...
Connected to smtp.ziggo.nl.
Escape character is '^]'.
220-smtp12.mnd.mail.iss.as9143.net ESMTP Thu, 03 May 2018 09:45:36 +0200
220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
220 charged per attempted recipient at international postal rates.
HELO laptop
250 smtp12.mnd.mail.iss.as9143.net Hello *******.cm-4-2a.dynamic.ziggo.nl [*******]
MAIL FROM: test@example.com
250 OK
RCPT TO: email@domein.nl
250 Accepted
DATA
354 Enter message, ending with "." on a line by itself
dit is een testbericht, komt er een 550?
.
250 OK id=*****

QUIT
Pagina: 1