Corsair hx650w vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
In mijn huidige systeem zit een Corsair hx650w voeding. Nu is het de bedoeling dat ik mijn systeem stapsgewijs ga upgraden.

Momenteel draai het op een gtx 780, Intel quad core i7 930 2.80 GHz, 12mb geheugen, 250 sd voor besturing ,1tb voor games en window 8.1

Games bt1 en iRacing. Verder geen andere apps omdat ik verder alles op de mac familie doe. Dus puur een game computer.

Nu heb ik vandaag spontaan de Nvidia gtx 1080 founders edtion gekocht omdat ik goede ervaringen heb met de Nvidia kaarten. Stabiel, wel een beetje meer lawaai.

De huidige kaart voorzien van power middels 1x 8 pin en 1 zes pin aansluiting (stekker 4x2 en 3x2). De nieuw kaart heeft een 8 pins aansluiten (2x4) en de vraag is of de huidige voeding voldoe en gewoon de 8 pin stekker gebruikt kan worden.

Staks komt er een nieuw moederbord cpu, geheugen en ga ik de oude case ook vervangen. Ben er nog niet uit welke cpu enz.

Beste antwoord (via TecTo op 02-05-2018 06:25)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Nieuwe intel cpu's (vanaf de 4e core ix generatie?) voorzie je best van een ATX 2.4 gecertificeerde voeding, met name voor de C6/C7 powerstate. Staat meestal bij default uit in je bios, maar dit zorgt voor een minder stroomverbruik als je computer idled. Niet alle voedingen gaan hier even goed mee overweg.

Op de site van corsair staat jouw voeding nog steeds als 'Likely compatible — currently validating'. Een gok dus of deze er overweg mee kan (waarschijnlijk zal deze wel goed genoeg zijn).
Persoonlijk zou ik aanraden, gezien de ouderdom om toch naar een andere nieuwe voeding te kijken.

Alle reacties

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Ik zou voor de zekerheid echt wel een nieuwe PSU aanschaffen, puur omdat je huidige HX650W erg oud is (lijkt mij, als je een 1st gen i7 hebt :P)

Kijk naar pricewatch: Corsair RM550x Zwart of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Dan zul je wel goed zitten. Weet overigens niet of de rest van je systeem (met name de i7) geen bottleneck vormt voor de 1080 :P

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • Beste antwoord

• DenHond
Nieuwe intel cpu's (vanaf de 4e core ix generatie?) voorzie je best van een ATX 2.4 gecertificeerde voeding, met name voor de C6/C7 powerstate. Staat meestal bij default uit in je bios, maar dit zorgt voor een minder stroomverbruik als je computer idled. Niet alle voedingen gaan hier even goed mee overweg.

Op de site van corsair staat jouw voeding nog steeds als 'Likely compatible — currently validating'. Een gok dus of deze er overweg mee kan (waarschijnlijk zal deze wel goed genoeg zijn).
Persoonlijk zou ik aanraden, gezien de ouderdom om toch naar een andere nieuwe voeding te kijken.

• TecTo
Bedankt voor de snelle reacties. Ga voor een nieuw PSU. Tweede stap is een nieuw mobo, cpu, geheugen en case.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:23
Die voeding kan nog wel mee hoor, erg goede kwaliteit.

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

mitsumark schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:26:
Die voeding kan nog wel mee hoor, erg goede kwaliteit.
maar wel erg oud, vervanging is wel aan te raden :) (kijkend naar zn 1st gen i7)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• mitsumark
d22wth schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:48:
[...]

maar wel erg oud, vervanging is wel aan te raden :) (kijkend naar zn 1st gen i7)
Worst case scenario is die 8 jaar oud, zo'n high end voeding gaat 10+ jaar mee.
Ik zou eerder asap de processor (en moederbord/geheugen) vervangen.

• DenHond
mitsumark schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 00:33:
[...]

Worst case scenario is die 8 jaar oud, zo'n high end voeding gaat 10+ jaar mee.
Ik zou eerder asap de processor (en moederbord/geheugen) vervangen.
Zolang er garantie op is, kan je in principe een voeding vertrouwen, deze unit heeft 7 jaar.
Hoe goed deze voeding ook mag (geweest) zijn, ik zou er zelf geen €500-1000 aan nieuwe hardware aan toevertrouwen.

• mitsumark
DenHond schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:00:
[...]
Zolang er garantie op is, kan je in principe een voeding vertrouwen, deze unit heeft 7 jaar.
Hoe goed deze voeding ook mag (geweest) zijn, ik zou er zelf geen €500-1000 aan nieuwe hardware aan toevertrouwen.
Garantie zegt 'niks' niet alles over levensduur/kwaliteit.

Hetgeen waar een voeding doorgaans door kapot gaat zijn de fan en de capacitors.
De caps in de HX650 zijn van prima kwaliteit en gaan met gemak 10 jaar mee.
Zolang de fan het nog doet is hij gewoon prima bruikbaar.

• DenHond
mitsumark schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:19:
[...]
Garantie zegt 'niks' niet alles over levensduur/kwaliteit.

Hetgeen waar een voeding doorgaans door kapot gaat zijn de fan en de capacitors.
De caps in de HX650 zijn van prima kwaliteit en gaan met gemak 10 jaar mee.
Zolang de fan het nog doet is hij gewoon prima bruikbaar.
Ik ben er van bewust dat dit een zeer goede voeding is, en de kans is inderdaad groot dat deze nog een tijdje kan meegaan. Maar je kan het mij toch niet kwalijk nemen dat als iemand er op korte termijn een bijna volledig nieuw systeem gaat rond bouwen, ik moeilijk kan aanraden om de 7 jaar oude voeding nog te houden, vooral omdat Corsair nog steeds niet heeft bevestigd dat deze voeding met de Powerstates (en ik weet dat ze bij default uit staan) overweg kan.
Moest het enkel voor de videokaart upgrade zijn, zou ik aangeraden hebben om de voeding nog te houden, maar voor een bijna complete upgrade blijf ik bij mijn standpunt.

• TecTo
Het is de Seasonic focus plus 550w worden.

De Nvidia GTX 1080 ook snel binnen. Toen maar direct de hele handel besteld voor een nieuwe comp.

- Intel core i7 8700K
-Asrock Z370 Extreme4 moederbord
-Samsung Evo 960 250GB ssd
-Seagate HDD 2TB bulk schijf
-Corsair DDR4 Vengeance 2x 8GB
-NZXT Kraken X62 AM
-NZXT S340 Elite ATX Zwart, Window
-Windows 10 home 64

Onderstaand resultaat draait nu een vijftal dagen :)

Afbeeldingslocatie: http://zwiebertje.nl/tweakers/comp_new.jpg

• DenHond
Ziet er netjes uit (y)
Pagina: 1