Voeding selectie op basis van 4+4 EPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Momenteel staat er bij CPU connectors, onder de voedingen het volgende:
4+4 EPS
4 ATX
8 pins EPS

Nu zocht ik voor een andere Tweakers echter een voeding met 2 maal een 4+4 aansluiting.
Is het mogelijk om daar een optie voor te creëren?
Voor dit soort situaties toch wel erg handig, alhoewel het voornamelijk bij voedingen boven de 750Watt voorkomt, lijkt het me dat er ook voedingen met lager wattage zijn die dit hebben.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Had ik ook al eens gevraagd, maar toen gaf @Glaanie aan dat het niet kon.

Al begrijp ik zelf niet waarom, want in principe kun je gewoon het aantal connectors (4+4 pins, 4 pins en 8 pins) optellen en van dat aantal een schuifregelaar maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:21

Mooijekind

Manager Product Content
Op de manier hoe onze filters nu werken is dat helaas niet mogelijk.
Er kan idd alleen getoond worden welke aansluiting er wordt gebruikt en niet hoe vaak een bepaalde aansluiting :-(

Het staat wel op een wensenlijst van ons om dit mogelijk te maken. Helaas durf ik hier geen planning voor af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mooijekind11 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:10:
Op de manier hoe onze filters nu werken is dat helaas niet mogelijk.
Er kan idd alleen getoond worden welke aansluiting er wordt gebruikt en niet hoe vaak een bepaalde aansluiting :-(
Toch kan het wel hij alle andere aansluitingen, dus ik begrijp het probleem niet helemaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
-The_Mask- schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:22:
[...]

Toch kan het wel hij alle andere aansluitingen, dus ik begrijp het probleem niet helemaal.
Bij de andere aansluitingen zit je met dezelfde beperkingen; een goed voorbeeld zijn de PCI-e 6-pins en 6+2-pins. Als je in de Pricewatch nu zoekt op 2 * 6-pins vallen alle voedingen met 2*6+2-pins af .

Voor een filter op het aantal aansluitingen per 'CPU connector' (pricewatch term) zal je dan voor elke variant een aparte filter hebben. Voor 4+4 EPS-aansluitingen zal je dan een extra menu krijgen. Het aantal gebruikers die 2 * 4+4 EPS moeten hebben is sowieso beperkt.

Idealiter zouden de achterliggende filters iets slimmer zijn. Bijvoorbeeld je hebt een videokaar met 6-pins en 8-pins aansluitingen. Dan moeten alle voedingen met 6-pins en 8-pins, 6-pins + 6+2-pins, en 2* 6+2-pins worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bolletje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:26:
[...]

Bij de andere aansluitingen zit je met dezelfde beperkingen; een goed voorbeeld zijn de PCI-e 6-pins en 6+2-pins. Als je in de Pricewatch nu zoekt op 2 * 6-pins vallen alle voedingen met 2*6+2-pins af .
Alleen hebben alle moderne voedingen eigenlijk een 6+2 pins en daar zit dus wel een schuifregelaar bij.
Voor een filter op het aantal aansluitingen per 'CPU connector' (pricewatch term) zal je dan voor elke variant een aparte filter hebben. Voor 4+4 EPS-aansluitingen zal je dan een extra menu krijgen. Het aantal gebruikers die 2 * 4+4 EPS moeten hebben is sowieso beperkt.
Tja dat kun je ook zeggen van de Socket 2066 en TR4 gebruikers, toch staan die CPU's en moederborden ook in de pricewatch, alleen is het nogal lastig de juiste voeding daar bij te zoeken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:47

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@untflanked en @-The_Mask- Ik zit te denken om een filteroptie eronder aan te maken, waar je kan aangeven of je een dubbele aansluiting wilt hebben. Maar mag ik er dan vanuitgaan dat 4+4-pins EPS en 8-pins EPS voor hetzelfde doel zijn? Ik wilde dan kijken of een voeding een van de volgende condities heeft:
  • 4+4-pins EN 8-pins
  • 2x 4+4-pins
  • 2x 8-pins
Dan kan je met het bijbehorend filter (iets als "Dubbele 4+4/8-pins EPS" -> Ja/Nee) eenvoudig die voedingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:31:
@untflanked en @-The_Mask- Ik zit te denken om een filteroptie eronder aan te maken, waar je kan aangeven of je een dubbele aansluiting wilt hebben. Maar mag ik er dan vanuitgaan dat 4+4-pins EPS en 8-pins EPS voor hetzelfde doel zijn? Ik wilde dan kijken of een voeding een van de volgende condities heeft:
  • 4+4-pins EN 8-pins
  • 2x 4+4-pins
  • 2x 8-pins
Dan kan je met het bijbehorend filter (iets als "Dubbele 4+4/8-pins EPS" -> Ja/Nee) eenvoudig die voedingen vinden.
Ja dat komt eigenlijk op hetzelfde neer en zou ideaal zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:47

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us