Advies monitoren gevraagd: (dual) 24" of 27" of ultrawide?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
Ik ben aan het oriënteren op?
Één monitor of dual monitoren geschikt voor (amateur) foto & videobewerking en voor gaming. Programma's die hiervoor gebruikt worden zijn Adobe CC Lightroom, Premiere Pro & After Effects.

Gaming
Games die ik wil spelen zijn voornamelijk WoW, CS:GO, Overwatch, misschien Skyrim. Verder wil ik ook wel de mogelijkheid hebben om nieuwe titels in de toekomst ook goed te kunnen spelen. Bij voorkeur meer dan 60FPS, dus geen 60Hz monitoren

Wat heb ik zelf al gevonden aan specificaties?
Ik heb zelf volgens mij inmiddels elke mogelijke filter combinatie wel toegepast in de Pricewatch, maar kom zelf telkens terug op:

* FT Twisty : 27 inch 2560x1440 (Quad HD) VA of IPS 144Hz+ maar ben eventueel ook bereid een TN paneel te nemen mits deze geen color banding/slechte zwartweergave/extreem slechte kijkhoeken heeft.

Ik hoef niet per se G-Sync te hebben, maar als het kan dan uiteraard wel

* FT Twisty : 27 inch 2560x1440 (Quad HD) IPS 60Hz+
IPS is hierin uiteraard een must en in principe de resolutie is ook een must, dan kom ik dus al gauw uit op 27 inch+ scherm.

Ik vermoed zelf dat een dual monitor setup van 2x 27 inch schermen het beste voor mijn doeleinden zal zijn, ik wil ook geen ongelijke schermen dus moeten daarom van dezelfde grootte zijn

De voet die eraan vastzit maakt mij niet uit want ik hang de schermen toch aan een arm of aan de muur

Must NOT haves:
  • Ongelijke scherm groottes bij dual monitors
  • 60Hz voor het game paneel, wil graag meer dan 60FPS kunnen behalen
  • Geen/geen verhoogde kans op overmatige backlight bleeding/IPS glow. Wil niet een gokje wagen in de paneel loterij en 2 of 3 keer een scherm moeten terug sturen. Sporadisch kan uiteraard gebeuren en ben dan wel bereid om het scherm terug te sturen, maar indien het bij veel reviews al wordt aangegeven dat het echt een loterij betreft sla die dan maar over!
  • Extreem slechte zwart/wit of kleurweergave
  • Te lage responstijden/hoge input lag
Wat is je budget?
€800, maar kan nog rekken

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nog geen systeem, maar ik heb al een aantal lijstjes lopen samen te stellen. Hieruit komt telkens toch de voorkeur voor Ryzen 2 2700x CPU i.c.m. de Nvidia GTX 1070 Ti en 16GB RAM naar voren.

Ik heb begrepen dat er geen meerwaarde is voor de 1080 in vergelijking met 1070Ti en de 1080 Ti vind ik dan weer net iets te duur.

De omgeving:
Bureau

Mijn bureau is * FT Twisty en staat in de woonkamer. Rechts ervan is nog een inbouwkast met kastdeur die nog open moet kunnen dus het is geen optie om het bureau naar rechts te schuiven

De Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit die ik op het oog heb is 21cm breed en ja die wil ik per se op het bureau aan de rechterkant hebben staan.

De 2x 27 inch monitoren die ik zelf op het oog had zijn samen ongeveer zo'n 125cm breed
Dit betekent dat er nog zo'n 17.5cm aan weerszijde (in totaal 35cm) van het bureau over zal blijven, waarvan de rechterkant dan nog zo'n 4.5cm in zou pikken voor de case van 21cm en daardoor de monitoren naar links opschuiven en niet precies in het midden geplaatst kan worden. Als ik dan ook nog wat ruimte over zou willen laten tussen de case & de monitoren dan komt het geheel tegen de zijkant van de openhaard aan denk ik?

* FT Twisty

Ik kan dan eventueel het IPS scherm nog wat diagonaal hangen over het bureau heen indien deze aan een bureau arm komen, en dat ik dan de gaming monitor in het midden hang?

Zal dit erg rommelig/overvol staan of zal dit eigenlijk prima kunnen?

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ PD2700Q Zwart€ 329,-€ 329,-
1MSI Optix MPG27CQ Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,-

Overige opties

Om dan een compromis te sluiten, dacht ik zelf nog aan een 34 inch ultrawide IPS. Dit zal dan in het midden kunnen staan met nog wat ruimte tussen de behuizing en het scherm wat optisch dus mooier eruit zal zien (lijkt mij)
Deze zijn zo'n 82cm, waardoor er dus aan weerszijden nog 39cm over zou blijven(totaal 78cm). Naar mijn idee zou dit rustiger/minder overvol moeten ogen?

Echter met de ultrawides ligt de focus vooral op gamen. Wellicht zijn ze ook nog goed geschikt voor videobewerking. Maar vraag mij af of dit een slecht scherm is voor (amateur) foto bewerken? Of valt dit wel mee?

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Predator X34P Zwart€ 965,50€ 965,50
1LG 34UC89G-B Zwart€ 716,01€ 716,01
1LG 34UC99-W Wit€ 809,49€ 809,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.491,-

Een andere mogelijkheid is 1x 27 inch scherm zowel geschikt voor gamen als foto/video bewerken, maar de enige die ik daarin kon vinden die zou voldoen aan mijn eisen is de Eizo Foris met een fiks prijskaartje en dan in dat geval 'maar' 27 inch...

#ProductPrijsSubtotaal
1Eizo Foris FS2735 Zwart€ 1.049,-€ 1.049,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.378,-

Vragen aan jullie
  • Wat is jullie mening over de bovenstaande genoemde schermen?
  • Zou de 34inch ultrawide goed geschikt zijn voor al mijn doeleinden inclusief foto bewerken? Zo ja, welke van de 3 zou dan het beste zijn of zijn er nog betere die nog niet in mijn lijstje staan? 1 ervan is wel maar 1080p.. Dus liever 1440p uiteraard
  • Is een dual monitor setup beter voor mijn doeleinden?
  • Kan ik beter kijken naar 2x 24 inch Full HD schermen of 1x 27 inch scherm geschikt voor al mijn doeleinden?
  • Kan ik beter nog even een tijdje wachten totdat er weer wat nieuws op de markt komt?
  • Wat zou er het beste uitzien i.c.m. met mijn bureau qua monitor formaat?

[ Voor 7% gewijzigd door FT Twisty op 01-05-2018 16:54 ]

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Beste antwoord (via FT Twisty op 02-05-2018 12:39)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:59:
[...]
Nee ik ga inderdaad niks uitprinten, dus enkel op de monitoren.
En ja ik zit inderdaad te twijfelen dat mijn nek dat niet leuk gaat vinden dus dat wordt dan ook geen goede optie

Maar bij 24 inch ben ik wel gebonden aan 1080p, want 1440p wordt niet echt aangeraden op 24 inch?
Ik zou toch wel het liefste voor de 1440p gaan en alleen in het uiterste geval 1080p als er echt geen andere opties meer bestaan

Bedankt voor de linkjes! Ik ga ze dadelijk eens lezen
Maar die philips is helaas 60Hz, dat maakt het voor gamen dus weer wat minder want ik zou wel graag eens willen zien hoe het is in de 100+FPS wereld.

[...]

Het idee van boven elkaar plaatsen valt dus al af in dat geval. Wil geen nek hernia ofzo krijgen :P

Het foto bewerken zijn vooral amateur beelden, omdat ik nog volop aan het leren fotograferen ben met een Canon 650D. Voornamelijk komen die dus alleen op Flickr of alleen maar op mijn externe HDD
Het video bewerken gaat inderdaad om YT filmpjes van een 1080p action cam die ik op mijn helm heb gemonteerd en waarmee ik mijn motorrijlessen mee opneem & eventueel later moto'vlogs' mee ga maken.
Wellicht in de toekomst dat ik ook filmpjes ga maken met de Canon, maar dat is nu nog niet zeker en hoeft dus ook geen rekening mee gehouden te worden

Als ik jouw reactie dus zo lees kan ik dan inderdaad toch kiezen voor een ultrawide IPS met de focus op gaming maar nog wel enigszins degelijk genoeg voor foto's? :)
Ik denk inderdaad dat je met een op gaming gerichte ultrawide met een goede kleurweergave prima uit de voeten kunt.

Hier nog wat leesvoer:
https://nl.hardware.info/...e-ultrawide-qhd-monitoren

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Gaming en grafisch werk zijn 2 dingen die heel slecht samen gaan in een monitor.
Een snel scherm is niet accuraat in kleur, en een kleuraccuraat scherm blijft bijna altijd op 60Hz hangen.
Je bent het beste af als je een scherm voor gaming en een scherm voor grafisch werk naast elkaar zet.
Als je wilt dat het er ook nog een beetje strak uit ziet dan kan je bijvoorbeeld voor Benq kiezen, de gaming en professionele schermen lijken qua behuizing veel op elkaar. Zeker als je ze zonder de voet aan een monitorarm hangt.
2x Full HD is goed te doen, maar WQHD is geen overbodige luxe voor videobewerking. Al kan je bijvoorbeeld wel een deel van de vensters op het gaming scherm kwijt, niet alles hoeft op het kleuraccurate scherm te staan.
Je kan altijd blijven wachten op nieuwe dingen, zo komen er nu steeds meer schermen met HDR en meer local dimming zones op de markt. Niet iets dat je voor grafisch werk wilt hebben, maar voor games en films is het zeker een meerwaarde. Het is dus de vraag of je dat het waard vind om op te wachten want tegen de tijd dat die producten op de markt zijn is er weer iets beters aangekondigd en kan je daar weer op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
HKS-Skyline schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:11:
Gaming en grafisch werk zijn 2 dingen die heel slecht samen gaan in een monitor.
Een snel scherm is niet accuraat in kleur, en een kleuraccuraat scherm blijft bijna altijd op 60Hz hangen.
Je bent het beste af als je een scherm voor gaming en een scherm voor grafisch werk naast elkaar zet.
Als je wilt dat het er ook nog een beetje strak uit ziet dan kan je bijvoorbeeld voor Benq kiezen, de gaming en professionele schermen lijken qua behuizing veel op elkaar. Zeker als je ze zonder de voet aan een monitorarm hangt.
2x Full HD is goed te doen, maar WQHD is geen overbodige luxe voor videobewerking. Al kan je bijvoorbeeld wel een deel van de vensters op het gaming scherm kwijt, niet alles hoeft op het kleuraccurate scherm te staan.
Je kan altijd blijven wachten op nieuwe dingen, zo komen er nu steeds meer schermen met HDR en meer local dimming zones op de markt. Niet iets dat je voor grafisch werk wilt hebben, maar voor games en films is het zeker een meerwaarde. Het is dus de vraag of je dat het waard vind om op te wachten want tegen de tijd dat die producten op de markt zijn is er weer iets beters aangekondigd en kan je daar weer op wachten.
Ik heb inderdaad voor Benq voor het editing werk gekozen, maar dat is dan de 27 inch en verschillende groottes is als nagels op een schoolbord. Maar dan zit ik dus weer met de ruimte/lengte van het bureau

Dus zat ik ook nog te denken aan een dual monitor setup boven elkaar ipv naast elkaar waarbij de bovenste dan iets naar beneden toe gekanteld wordt. Is dat aan te raden? Dan zou ik namelijk wel makkelijk die 2x 27 inch kwijt kunnen, maar vraag mij af of dit niet heel gauw irritant gaat worden om naar boven te kijken?

En naar jouw mening, als ik wel voor 1 scherm zou (moeten) gaan, zou je dan aanraden concessies te doen op de specs voor het video/foto bewerken of eerder op het gamen? Of is hier geen keuze in te maken en ben ik gewoon echt gebonden aan dual monitor?
Beide zou ik ongeveer hetzelfde tijd aan besteden, dus er is niet een doeleinde die meer uitsteekt boven de ander
Maar die Ultrawide zou hierin wel een goede compromis zijn waar ik steeds meer naar toe aan het neigen ben tenzij je dus zegt dat dat absoluut belabberd is voor foto/video bewerken

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:57
Je hebt een hoop info gegeven, maar ik mis nog iets belangrijks. Het fotoshop (e.d.) werk, wordt dit enkel weergegeven op monitoren (denk aan website graphics bijvoorbeeld) of wordt dit ook uitgeprint? In het eerste geval is de kleurprecisie van de monitor namelijk een stuk minder belangrijk dan in het tweede geval.

Dual monitor TN moet je niet aan beginnen. Teveel last van de kijkhoeken.

Dual monitor 27" vind ik geen meerwaarde hebben boven Dual 24", behalve dat je je nek nog iets verder moet draaien.

Leesvoer:

https://nl.hardware.info/...itor-review-kleurweergave

tl;dr Kleurweergave van X34P is vrij slecht.

https://nl.hardware.info/...rbreedbeeld-kleurweergave

tl;dr 34UC99 is ook niet best. Hier rolt wel pricewatch: Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit als goede optie uit.
Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:29:
[...]
Dus zat ik ook nog te denken aan een dual monitor setup boven elkaar ipv naast elkaar waarbij de bovenste dan iets naar beneden toe gekanteld wordt. Is dat aan te raden? Dan zou ik namelijk wel makkelijk die 2x 27 inch kwijt kunnen, maar vraag mij af of dit niet heel gauw irritant gaat worden om naar boven te kijken?
Ik vermoed dat je nek dit niet leuk gaat vinden. Beetje het vooraan in de bioscoop zitten probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Ik heb inderdaad voor Benq voor het editing werk gekozen, maar dat is dan de 27 inch en verschillende groottes is als nagels op een schoolbord. Maar dan zit ik dus weer met de ruimte/lengte van het bureau

En naar jouw mening, als ik wel voor 1 scherm zou (moeten) gaan, zou je dan aanraden concessies te doen op de specs voor het video/foto bewerken of eerder op het gamen? Of is hier geen keuze in te maken en ben ik gewoon echt gebonden aan dual monitor?
Beide zou ik ongeveer hetzelfde tijd aan besteden, dus er is niet een doeleinde die meer uitsteekt boven de ander
Maar die Ultrawide zou hierin wel een goede compromis zijn waar ik steeds meer naar toe aan het neigen ben tenzij je dus zegt dat dat absoluut belabberd is voor foto/video bewerken
Een scherm boven de ander hangen is sterk af te raden. Ik heb zelf een 22" boven mijn hoofdscherm hangen, hier staan de minder relevante zaken zoals spotify en andere dingen waar ik niet continue naar hoef te kijken. En ik gebruik het scherm voor het aankoppelen van laptops en andere systemen voor bijvoorbeeld herinstallaties en probleemoplossing. Om hier langere tijd naar te kijken is niet prettig. Ideaal voor de kleine dingetjes, maar niet om echt op te werken.
Ja je kan voor bijvoorbeeld een ultrawide kiezen (bij voorkeur IPS) en dan hangt het er van af welke van de 2 dingen je belangrijker vind. Amateur fotobewerking kan opzich prima op een goed gamingscherm, maar gaat beter op een professioneel scherm. Zeker als je veel waarde hecht aan kleurcorrectie en het vervolgens af gaat drukken. Gaat het meer om instagram foto's of een youtube video in elkaar zetten dan is een goed gaming scherm ook afdoende en moet je er in reviews op letten dat de overshoot niet te veel is. Ik gebruik zelf een C32HG70 (VA paneel) van samsung en ben erg te spreken over de kleurweergave, het is al vele malen beter dan het TN paneel dat ik had, maar mijn Benq bl2711u is nog wel een stuk beter voor grafische toepassingen, local dimming op de samsung helpt de uniformiteit ook niet mee. De kleuren komen meer overeen met de werkelijkheid, de kleuren zijn meer uniform en de kleine verschillen in kleur zijn duidelijker te zien. Ik heb zelf om die reden voor 2 schermen gekozen aangezien ik tegen het zelfde probleem aan liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
lactaxative schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:31:
Je hebt een hoop info gegeven, maar ik mis nog iets belangrijks. Het fotoshop (e.d.) werk, wordt dit enkel weergegeven op monitoren (denk aan website graphics bijvoorbeeld) of wordt dit ook uitgeprint? In het eerste geval is de kleurprecisie van de monitor namelijk een stuk minder belangrijk dan in het tweede geval.

Dual monitor TN moet je niet aan beginnen. Teveel last van de kijkhoeken.

Dual monitor 27" vind ik geen meerwaarde hebben boven Dual 24", behalve dat je je nek nog iets verder moet draaien.

Leesvoer:

https://nl.hardware.info/...itor-review-kleurweergave

tl;dr Kleurweergave van X34P is vrij slecht.

https://nl.hardware.info/...rbreedbeeld-kleurweergave

tl;dr 34UC99 is ook niet best. Hier rolt wel pricewatch: Philips Curved UltraWide 349X7FJEW Wit als goede optie uit.

[...]

Ik vermoed dat je nek dit niet leuk gaat vinden. Beetje het vooraan in de bioscoop zitten probleem.
En ja ik zit inderdaad te twijfelen dat mijn nek dat niet leuk gaat vinden dus dat wordt dan ook geen goede optie

Maar bij 24 inch ben ik wel gebonden aan 1080p, want 1440p wordt niet echt aangeraden op 24 inch?
Ik zou toch wel het liefste voor de 1440p gaan en alleen in het uiterste geval 1080p als er echt geen andere opties meer bestaan

Maar die philips is helaas 60Hz, dat maakt het voor gamen dus weer wat minder want ik zou wel graag eens willen zien hoe het is in de 100+FPS wereld.

Sorry, die is wel 100Hz, ik heb met mijn neus zitten kijken :+
HKS-Skyline schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:46:
[...]

Een scherm boven de ander hangen is sterk af te raden. Ik heb zelf een 22" boven mijn hoofdscherm hangen, hier staan de minder relevante zaken zoals spotify en andere dingen waar ik niet continue naar hoef te kijken. En ik gebruik het scherm voor het aankoppelen van laptops en andere systemen voor bijvoorbeeld herinstallaties en probleemoplossing. Om hier langere tijd naar te kijken is niet prettig. Ideaal voor de kleine dingetjes, maar niet om echt op te werken.
Ja je kan voor bijvoorbeeld een ultrawide kiezen (bij voorkeur IPS) en dan hangt het er van af welke van de 2 dingen je belangrijker vind. Amateur fotobewerking kan opzich prima op een goed gamingscherm, maar gaat beter op een professioneel scherm. Zeker als je veel waarde hecht aan kleurcorrectie en het vervolgens af gaat drukken. Gaat het meer om instagram foto's of een youtube video in elkaar zetten dan is een goed gaming scherm ook afdoende en moet je er in reviews op letten dat de overshoot niet te veel is. Ik gebruik zelf een C32HG70 (VA paneel) van samsung en ben erg te spreken over de kleurweergave, het is al vele malen beter dan het TN paneel dat ik had, maar mijn Benq bl2711u is nog wel een stuk beter voor grafische toepassingen, local dimming op de samsung helpt de uniformiteit ook niet mee. De kleuren komen meer overeen met de werkelijkheid, de kleuren zijn meer uniform en de kleine verschillen in kleur zijn duidelijker te zien. Ik heb zelf om die reden voor 2 schermen gekozen aangezien ik tegen het zelfde probleem aan liep.
Het idee van boven elkaar plaatsen valt dus al af in dat geval. Wil geen nek hernia ofzo krijgen :P

Het foto bewerken zijn vooral amateur beelden, omdat ik nog volop aan het leren fotograferen ben met een Canon 650D. Voornamelijk komen die dus alleen op Flickr of alleen maar op mijn externe HDD
Het video bewerken gaat inderdaad om YT filmpjes van een 1080p action cam die ik op mijn helm heb gemonteerd en waarmee ik mijn motorrijlessen mee opneem & eventueel later moto'vlogs' mee ga maken.
Wellicht in de toekomst dat ik ook filmpjes ga maken met de Canon, maar dat is nu nog niet zeker en hoeft dus ook geen rekening mee gehouden te worden

Als ik jouw reactie dus zo lees kan ik dan inderdaad toch kiezen voor een ultrawide IPS met de focus op gaming maar nog wel enigszins degelijk genoeg voor foto's? :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline

HKS-Skyline

Vroooom ?

Santho schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:59:
[...]

[...]

Ik denk inderdaad dat je met een op gaming gerichte ultrawide met een goede kleurweergave prima uit de voeten kunt.

Hier nog wat leesvoer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
HKS-Skyline schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Hier nog wat leesvoer:
Het zoeken is hiermee wel een stuk makkelijker gemaakt wanneer ik alleen de focus leg op een Ultrawide.
Het kan dus voldoen aan beide doeleinden en zal bovendien goed passen op / boven het bureau zonder dat dit ruimte gebrek creëert of overvol maakt. Voor mij dus ideaal
In eerste instantie dacht ik zelf ook dat dit een goed compromis zou zijn, maar wist dus niet zeker of dit goed zou zijn voor foto/video bewerken. Nu jullie dit beaamt hebben, ben ik blij dat ik verder op zoek kan gaan naar nu dus de ultrawide die prijs/kwaliteit goed combineert en geschikt is voor mijn doeleinden.

Ik ga dus verder hiermee en de linkjes volgen die jij en @lactaxative hebben gegeven.
Zo even gauw wat gelezen te hebben, lijkt momenteel op eerste gezicht de AOC Agon AG352UCG te zijn wat ik zoek. G-sync, 100Hz, goede responstijden en minimale overshoot maar met zeer goede sRGB kleurweergave & uniformiteit

Bedankt voor de hulp allebei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bedenk je wel dat voor nieuwe games een 1080 of 1080ti wel handig is voor 100fps op die resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Topicstarter
418O2 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:07:
Bedenk je wel dat voor nieuwe games een 1080 of 1080ti wel handig is voor 100fps op die resolutie
Ja dat is waar, ik ga later nog even wat benchmarks zoeken van 1080 vs. 1080Ti voor ultrawide 1440p

Pagina: 1