Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Geertdv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 20:16
Ik heb mijn systeem sinds 2012, bevat:
Asus P8Z68V-Pro
I5 2500k
Corsair Vengeance LPX 8gb
GTX 970 (later aangeschaft)
Corsair tx750v2 voeding
Crucial SSD 60gb
Seagate 2tb HDD

Pc heeft het jaren zonder problemen kunnen doen ook na de aanschaf van de nieuwe GPU in 2016 heeft hij geen rare fratsen vertoond.

Nu heb ik sinds een week dat mijn computer soms at random vastloopt en een loop van restarts doet. Ook als ik de computer helemaal uitzet en aan wil zetten doet hij soms niks.

Gisteren kwam ik erachter dat enkel het VGA LEDje blijft branden als deze problemen zich voordoen.

Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

EDIT:
Net Windows 10 clean installatie gedaan, met alle drivers. Leek eerst goed maar is nu weer hetzelfde.

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Geertdv op 01-05-2018 15:55 ]

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Wat gebeurd er als je een andere videokaart gebruikt?

Brand het lampje dan nog?

[ Voor 21% gewijzigd door ETHART op 01-05-2018 15:57 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
Jouw processor heeft ook ingebouwde graphics.
Probeer eens de videokaart eruit te halen en sluit je scherm aan op een van de video uitgangen van je moederbord.
Eventueel zoals hierboven een andere videokaart erin zetten.

Wat je ook nog kunt proberen is de grafische kaart en/of het ram geheugen er opnieuw inzetten.
Eventueel ook slechts 1 van de 2 geheugenbankjes erin zetten en in andere slots.
De grafische kaart krijgt als het goed is extra stroomtoevoer.
Indien mogelijk gebruik je een andere stroomkabel en in een andere socket op je voeding.
Vaak genoeg gehad dat door zulke acties het probleem ineens is opgelost.

Als je nog niet op de nieuwste bios versie zit zou je die ook kunnen updaten.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Geertdv
Dank voor jullie snelle reacties. Vreemde situatie ik heb nu 2x proberen op te starten en nu zijn er geen problemen... Snap er werkelijk niks van, zit nu toch te denken of er een softwarefout of dat de voeding niet 100% meer werkt.. Iemand enig idee hierachter te komen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

Ook als ik de computer helemaal uitzet en aan wil zetten doet hij soms niks.
zit nu toch te denken of er een softwarefout of dat de voeding niet 100% meer werkt.
Vanuitgaand dat het systeem niet eens POST, kun je software wel uitsluiten. Software heeft geen enkele invloed op de POST (Power On Self Test, het scherm wat je ziet vóórdat je OS geladen word).

Zelf zou ik met zulke symptomen richting voeding denken.
Zoiets uitsluiten wil vaak alleen goed door te testen met een andere voeding (waarvan je zeker bent dat die goed is).

• Geertdv
Nemesizz schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 17:47:
[...]

[...]

Vanuitgaand dat het systeem niet eens POST, kun je software wel uitsluiten. Software heeft geen enkele invloed op de POST (Power On Self Test, het scherm wat je ziet vóórdat je OS geladen word).

Zelf zou ik met zulke symptomen richting voeding denken.
Zoiets uitsluiten wil vaak alleen goed door te testen met een andere voeding (waarvan je zeker bent dat die goed is).
Net weer een boot gedaan, kwam inderdaad niet voorbij POST en dit keer begon het DRAM lampje te branden. Vreemd is wel dat het zich afwisselt en dat het soms niet voorkomt. Zou dat inderdaad wijzen op een defecte voeding?

Ik zit btw al te denken aan een upgrade van totale systeem excl GPU omdat deze al uit 2012 stamt, maar had hem graag nog even willen behouden.

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Geertdv schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 20:28:
[...]

Net weer een boot gedaan, kwam inderdaad niet voorbij POST en dit keer begon het DRAM lampje te branden. Vreemd is wel dat het zich afwisselt en dat het soms niet voorkomt. Zou dat inderdaad wijzen op een defecte voeding?

Ik zit btw al te denken aan een upgrade van totale systeem excl GPU omdat deze al uit 2012 stamt, maar had hem graag nog even willen behouden.
Je kunt met een andere voeding testen, je kan ook gewoon een nieuwe voeding kopen die je ook in een volgend systeem kan gebruiken.

Een voeding die kapot aan het gaan is kan allerlei rare dingen doen.

[ Voor 5% gewijzigd door ETHART op 02-05-2018 10:42 ]

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:27
Wellicht heb je ook nog garantie op de voeding?
Het is daarnaast ook niet uit te sluiten dat het een heel ander onderdeel is, het zou naast de voeding ook zomaar een onderdeel op het moederbord kunnen zijn die dit veroorzaakt.
Ik zou dus als je het nog niet hebt gedaan, alles even nagaan en waar mogelijk andere kabels en sloten gebruiken dan dat nu wordt gebruikt.

Mocht je toch sowieso van plan zijn je hele systeem te upgraden kun je gerust een nieuwe voeding kopen en deze testen in je oude systeem.
Wellicht lost dat het probleem dan op en kun je er nog voor kiezen om je oude systeem te behouden met de nieuwe voeding.
Bij voorkeur: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold / pricewatch: Corsair RM550x Zwart of als je denkt 750 watt nodig te hebben in de toekomst: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
Ook een degelijke optie: pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W

In vino veritas, in aqua sanitas

• Geertdv
JohanNL schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:48:
Wellicht heb je ook nog garantie op de voeding?
Het is daarnaast ook niet uit te sluiten dat het een heel ander onderdeel is, het zou naast de voeding ook zomaar een onderdeel op het moederbord kunnen zijn die dit veroorzaakt.
Ik zou dus als je het nog niet hebt gedaan, alles even nagaan en waar mogelijk andere kabels en sloten gebruiken dan dat nu wordt gebruikt.

Mocht je toch sowieso van plan zijn je hele systeem te upgraden kun je gerust een nieuwe voeding kopen en deze testen in je oude systeem.
Wellicht lost dat het probleem dan op en kun je er nog voor kiezen om je oude systeem te behouden met de nieuwe voeding.
Bij voorkeur: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold / pricewatch: Corsair RM550x Zwart of als je denkt 750 watt nodig te hebben in de toekomst: pricewatch: Corsair RM750x (2018)
Ook een degelijke optie: pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
Wellicht wel een goed idee inderdaad. Het probleem is echter de afgelopen week niet meer voorgekomen, het is een vreemd fenomeen. Is de Corsair RM550x genoeg voor dit systeem?

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

jij bent de zoveelste persoon die sinds deze week veel problemen heeft met de PC..

Als ik jou was zou ik eens windows opnieuw installeren ZONDER internet verbinding..

Waarom.. Nou de afgelopen week is de laatste spring update van windows live gegaan. Misschien dat deze update bij jou problemen veroorzaakt

(je kunt ook terug gaan naar de vorige versie van windows.. Windows 10 spring update heeft namelijk van je vorige windows installatie een copy gemaakt.. Deze kun je met systeem restore terug zetten.. Geld ook voor je nieuwe installatie)
Pagina: 1